Gå til innhold

Med dette nødbatteriet kan du lade opp mobilen 40 ganger


Anbefalte innlegg

Sitat

""Batteriet kommer blant annet med 12-volts sigarettuttak, AC-port og fire USB-porter. Produktet er lagt ut på amerikanske Amazon til en pris på 500 dollar, cirka 4000 kroner, så det er ikke direkte billig.""

Hvordan kan TEK vite hva som er billig eller dyrt for befolkningen? Det som er billig for meg trenger ikke nødvendigvis være billig for en annen person. Litt forbedret skriveevne burde være på sin plass. Med andre ord stryk "så det er ikke direkte billig." og avslutt det hele med et punktum.

 

Det er ikke direkte billig i forhold til sammenlignbare produkter, f.eks. et lite fritidsbatteri og en lader til det, pluss en omformer med koblinger. Dette koster neppe mer enn 1200-1500 kroner til sammen på Clasern/Biltema e l.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var da dårlige greier. Kineserne har jo laget en mye mindre power bank som får plass i lomma og som er på hele 600000mAh!

http://www.ebay.com/itm/Hot-600000mAh-Universal-LCD-Dual-USB-Power-Bank-External-Backup-Battery-Charger-/152006882357

 

:tease:

 

Jeg så når jeg klikket på "svar" at ikonet ditt heter "tease" (erte), så da er ikke min kommentar myntet på deg, men heller de som biter på den annonsen: Den "powerbanken", eller reservebatteriet som jeg foretrekker å kalle det, er helt lik en på 3000 mAh som jeg har, og som faktisk ER på ca 3000 mAh. Jeg ser kjøperen har 181 positive tilbakemeldinger, og det er stort sett for nøkkelringer... Jeg har handlet masse på ebay siden 2003 og min erfaring er at man bør kjøpe spesielt batterier fra spesialister med mange titusener av positive feedback.

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste med dårlig erfaring med "powerbanks"? Har prøvd samtlige av dem selv, og de ender alltid opp med å yte langt dårligere enn det de skal. Så for eks. en powerbank som skal kunne lade opp telefonen min 4-5 ganger, dør ut etter å ha ladet den 2 ganger.

 

Har du virkelig prøvd samtlige nødladere? Alle modeller i hele verden? Jøss!
Lenke til kommentar

Er jeg den eneste med dårlig erfaring med "powerbanks"? Har prøvd samtlige av dem selv, og de ender alltid opp med å yte langt dårligere enn det de skal. Så for eks. en powerbank som skal kunne lade opp telefonen min 4-5 ganger, dør ut etter å ha ladet den 2 ganger.

Anbefaler Momax iPower Turbo C: http://momax.net/eng/product_detail.php?Id=431

De benytter seg av Samsung-cell-batterier som har høy kvalitet. Jeg har en eldre modell på 16 800mAh, men den nye C-modellen har dessverre "bare" 13 200 mAh. Det virker som om den holder det som loves. Jeg har hatt min i snart 4 år, og har ikke merket redusert kapasitet.

---------------------------------------

Momax iPower Turbo C

Capacity : 13200mAh

Input : 5.0V 2A (Max)

Output 1 : 5.0V 1A

Output 2 : 5.0V 2.1A

Dimension (mm): 146 x 79 x 25

Weight: 620g

---------------------------------------

Den har også en praktisk LED-lommelykt innebygget, så slipper du å fikle med inngangene i mørket.

Lenke til kommentar

 

Er det ikke på tide å beskrive batterikapasitet i W/h?

Jeg er enig i det under forutsetning av at du mente Wh, ikke W/h.

 

Forøvrig har ikke artikkelen nok opplysninger til å kunne regne ut batterikapasiteten (Wh).

artikkelen har ikke nok opplysninger... ja det kan du trygt si. En ting i alle fall Apple har lært er at energikapasitet skal oppgis i Wh, så man slipper den endeløse gjettingen og tullete sammenligningen.

Lenke til kommentar

 

Er jeg den eneste med dårlig erfaring med "powerbanks"? Har prøvd samtlige av dem selv, og de ender alltid opp med å yte langt dårligere enn det de skal. Så for eks. en powerbank som skal kunne lade opp telefonen min 4-5 ganger, dør ut etter å ha ladet den 2 ganger.

Anbefaler Momax iPower Turbo C: http://momax.net/eng/product_detail.php?Id=431

De benytter seg av Samsung-cell-batterier som har høy kvalitet. Jeg har en eldre modell på 16 800mAh, men den nye C-modellen har dessverre "bare" 13 200 mAh. Det virker som om den holder det som loves. Jeg har hatt min i snart 4 år, og har ikke merket redusert kapasitet.

---------------------------------------

Momax iPower Turbo C

Capacity : 13200mAh

Input : 5.0V 2A (Max)

Output 1 : 5.0V 1A

Output 2 : 5.0V 2.1A

Dimension (mm): 146 x 79 x 25

Weight: 620g

---------------------------------------

Den har også en praktisk LED-lommelykt innebygget, så slipper du å fikle med inngangene i mørket.

Hvor fikk du kjøpt Momax Ipower? Virker som ett spennende produkt.

Lenke til kommentar

Dette var da dårlige greier. Kineserne har jo laget en mye mindre power bank som får plass i lomma og som er på hele 600000mAh!

http://www.ebay.com/itm/Hot-600000mAh-Universal-LCD-Dual-USB-Power-Bank-External-Backup-Battery-Charger-/152006882357

 

Det går helt fint det: jo lavere spenning, dess høyere strøm for tilsvarende mengde energi.

 

Det var vanlig å oppgi strømkapasiteten i telefonbatterier og nødladere i mAh fordi det var hensiktsmessige størrelser en gang i tida (f.eks 750 mAh i stedet for 0,75 Ah). At det nå skrives 3000 mAh i stedet for 3 eller 3,0 Ah er en lei undervurdering av leserne. Som om man tar utgangspunkt i at leserne er for dumme til å forstå hva milli betyr.

Når de først endrer målet stemmer jeg for at det blir Wh eller helt enkelt J

Lenke til kommentar

Ok, syns det er en helt grei artikkel. Jeg skjønner ikke hvorfor Simen1 hisser seg opp her. Det er såvidt meg bekjent så godt som bransjestandard å oppgi mAh, ikke mA - med mindre vi ser på bilbatterier.

 

Jeg tror dere i redaksjonen på hardware bør tenke på følgende før dere lurer noen til å forsøke å kjøpe dette batteriet: det er ingen forhandlere som får til å importere dette for oss - ikke etter nye retningslinjer for eksplosiver og fly (som kom i januar tror jeg).

 

Jeg forsøkte å kjøpe et nytt Astro Anker pro 2 men selv etter flere forsøk og kontakt med distributør har jeg måttet gi opp.

 

Anker astro pro 2 har 20 000 mAh og kan varmt anbefales som eksternt laptop batteri.

 

NB! Til dere som ønsker eksternt batteri for bla laptop o.l.. Flere norske distributører, bla. Multicom, endelig begynt å selge eksterne laptop batteri.

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste med dårlig erfaring med "powerbanks"? Har prøvd samtlige av dem selv, og de ender alltid opp med å yte langt dårligere enn det de skal. Så for eks. en powerbank som skal kunne lade opp telefonen min 4-5 ganger, dør ut etter å ha ladet den 2 ganger.

 

Kan det være at "lade opp mobilen 1 gang" ikke er en standard måleenhet?

 

Har en på 12000mAh. Lader opp batteriet mitt på 3450 mAh 3 ganger. Var billig og funker greit.

 

Var forøvrig markedsført som "Lader opp mobilen din 6 ganger" - hvor det stod Iphone 6 i parantes.

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste med dårlig erfaring med "powerbanks"? Har prøvd samtlige av dem selv, og de ender alltid opp med å yte langt dårligere enn det de skal. Så for eks. en powerbank som skal kunne lade opp telefonen min 4-5 ganger, dør ut etter å ha ladet den 2 ganger.

 

Virker som om du kjøper skrot :/ Min 9000 mAh powerbank fra COlson lader telefonen min 4+1/2 ganger før den er tom.

Lenke til kommentar

 

Er jeg den eneste med dårlig erfaring med "powerbanks"? Har prøvd samtlige av dem selv, og de ender alltid opp med å yte langt dårligere enn det de skal. Så for eks. en powerbank som skal kunne lade opp telefonen min 4-5 ganger, dør ut etter å ha ladet den 2 ganger.

Anbefaler Momax iPower Turbo C: http://momax.net/eng/product_detail.php?Id=431

De benytter seg av Samsung-cell-batterier som har høy kvalitet. Jeg har en eldre modell på 16 800mAh, men den nye C-modellen har dessverre "bare" 13 200 mAh. Det virker som om den holder det som loves. Jeg har hatt min i snart 4 år, og har ikke merket redusert kapasitet.

---------------------------------------

Momax iPower Turbo C

Capacity : 13200mAh

Input : 5.0V 2A (Max)

Output 1 : 5.0V 1A

Output 2 : 5.0V 2.1A

Dimension (mm): 146 x 79 x 25

Weight: 620g

---------------------------------------

Den har også en praktisk LED-lommelykt innebygget, så slipper du å fikle med inngangene i mørket.

 

 

Takk for forslag! Har bare ett problem: når jeg trykker på "buy now"-knappen, omdirigeres jeg til denne siden. Prøvde det på samtlige av deres produkter, og det samme skjer. 

 

 

Kan det være at "lade opp mobilen 1 gang" ikke er en standard måleenhet?

 

Har tatt hensyn til dette. Er nok bare jeg som har gjort noen dumme kjøp av Kinaprodukter.

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste med dårlig erfaring med "powerbanks"? Har prøvd samtlige av dem selv, og de ender alltid opp med å yte langt dårligere enn det de skal. Så for eks. en powerbank som skal kunne lade opp telefonen min 4-5 ganger, dør ut etter å ha ladet den 2 ganger.

 

Det kommer vel litt an på hva produsenten mener er 4-5 ladinger. F.eks hvis de mener en fulll lading er 2500mAh, men din telefon er 3200mAh, så vil det jo klart være mindre enn 4-5 ladinger per powerbank. Og såklart hvis du bruker telefonen mens den lader så vil jo selvfølgelig strømforbruket bli større.

Lenke til kommentar

Fint med ekstra lading, men hater at det rett og slett hoper seg opp med forskjellige batterier, som alle trenger en lader. Og dermed kan det til tider bli vanskelig å holde styr, samt påse at alt er oppladet. Derfor er jeg større forkjemper av batterier og ladesystemer som er langt mer universale. USB-standarden er topp, men også systembatterier for verktøy er topp. De er også laget i hopetall, som gir ganske grei pris, samt laget for svært krevende bruk. Både mot fukt og raskt lading/utlading, samt holdbarhet.

For en vesentlig billigere, en del mindre, og fin kvalitetssak som har langt større bruksområde er f.eks å kjøpe et adapter for å benytte et makita 18V batteri som USB-lader. Har to 2A porter, kostet meg 250kr (samt at man kanskje har batteri fra før). Batteriet blir ganske billig om man kjøper i sett med andre 18V verktøy (hvor drill nok er det mest populære, og noe de fleste husstander fortjener å ha minst en av), men ligger altså i løsvekt på rundt 1000kr for 90 Wh (5Ah).

 

usb_charger.png

Holder til en god del oppladninger, og er noe som alltids er ladet, da det brukes til så mye annet rundt i huset. Alt fra støvsuger, drill, vinkelsliper, pussemaskin, mutter og slagtrekker, rettsliper, sirkelsag etc... Et lite tips til de som enten har slikt, eller ønsker å starte på et system (du finner de på de fleste proff-merker, men har ikke kommet over USB lader på alle). 

En enda mer kompakt sak, og som jeg alltid har tilgang til er bosch sitt 10,8V systembatteri (30 Wh = ca. 2,5 batteri-oppladinger). Som er enda mer kompakt (og mindre selvsagt). Og med Bosch sin oppvarmede jakke (varmeelementer), så følger det det også med adapter for strømuttak for lading av tlf. Bosch-Heated-Jacket-Power-Adapter.jpg

 

Dette får du også til de andre merkene som makita, milwaukee og dewalt, men kun som 18V (vesentlig mer klumpete). 

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fint med ekstra lading, men hater at det rett og slett hoper seg opp med forskjellige batterier, som alle trenger en lader. Og dermed kan det til tider bli vanskelig å holde styr, samt påse at alt er oppladet. Derfor er jeg større forkjemper av batterier og ladesystemer som er langt mer universale. USB-standarden er topp, men også systembatterier for verktøy er topp. De er også laget i hopetall, som gir ganske grei pris, samt laget for svært krevende bruk. Både mot fukt og raskt lading/utlading, samt holdbarhet.

 

For en vesentlig billigere, en del mindre, og fin kvalitetssak som har langt større bruksområde er f.eks å kjøpe et adapter for å benytte et makita 18V batteri som USB-lader. Har to 2A porter, kostet meg 250kr (samt at man kanskje har batteri fra før). Batteriet blir ganske billig om man kjøper i sett med andre 18V verktøy (hvor drill nok er det mest populære, og noe de fleste husstander fortjener å ha minst en av), men ligger altså i løsvekt på rundt 1000kr for 90 Wh (5Ah).

 

usb_charger.png

Holder til en god del oppladninger, og er noe som alltids er ladet, da det brukes til så mye annet rundt i huset. Alt fra støvsuger, drill, vinkelsliper, pussemaskin, mutter og slagtrekker, rettsliper, sirkelsag etc... Et lite tips til de som enten har slikt, eller ønsker å starte på et system (du finner de på de fleste proff-merker, men har ikke kommet over USB lader på alle). 

 

En enda mer kompakt sak, og som jeg alltid har tilgang til er bosch sitt 10,8V systembatteri (30 Wh = ca. 2,5 batteri-oppladinger). Som er enda mer kompakt (og mindre selvsagt). Og med Bosch sin oppvarmede jakke (varmeelementer), så følger det det også med adapter for strømuttak for lading av tlf. Bosch-Heated-Jacket-Power-Adapter.jpg

 

Dette får du også til de andre merkene som makita, milwaukee og dewalt, men kun som 18V (vesentlig mer klumpete). 

 

Hoi, takk for tipset!

 

Dette er helt genialt for meg som har masse batteriverktøy liggende, spes milwaukee og bosch. Skal definitivt prøves!

Lenke til kommentar

 

Kan det være at "lade opp mobilen 1 gang" ikke er en standard måleenhet?

 

Har tatt hensyn til dette. Er nok bare jeg som har gjort noen dumme kjøp av Kinaprodukter.

 

Er nok ikke alene om det :)

 

Kjøpte min på komplett jeg. Brukes ikke veldig mye, men har vært godt fornøyd hittil :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...