Gå til innhold

Noen som har meninger om dette produktet? - EaseUS Data Recovery


Anbefalte innlegg

https://www.google.no/search?q=EaseUS+Data+Recovery+Wizard+Professional

 

 

Jeg er på en e-postliste for å motta tilbud og gratisutgaver av programvare, fra firma som sikkert er alt i fra nært ved å gi opp og til firma som det går godt for.

 

Jeg forstår litt om harddisklagring, og derfor så syntes jeg påstandene er litt for gode til å være sanne. De skriver blant annet:

 

 

 

Deleted, Formatted, Inaccessible, Partition Lost? Get All Your Lost Data Back Now!

EaseUS Data Recovery Wizard Professional, completely safe and effective hard drive data recovery software, provides reliable data recovery solution to save all kinds of data loss scenarios. It enables you to recover unlimited types of files from PC/laptop, hard drive, lost or raw partition, USB drive, memory card, digital camera, music player or other storage devices due to deleting, formatting, partition loss, partition inaccessibility, virus attack or other unknown reasons. Just need 3 simple steps to retrieve all your lost data.

 

 

Når noen sier noe så udefinert om alt det et virus kan finne på, da skurrer det litt i mine ører. Kan jo være alt i fra ransomware til annen fysisk sletting om de er jævlige nok.  :wee:

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, jeg forstår at det er reklamefloskler. Men, når man først hevder en slik mengde påstander, så må det jo ligge en viss sannhet bakom også. Jeg tror med min litt smådype forståelse av datalagring at de tar seg vann over hodet.

 

Men, det er interessant det du sier, så kunne du utdypet litt mer av det du vet om det Kyrre S.?

Lenke til kommentar

Jeg vet egentlig ikke så mye om det. Det er sjeldent jeg har bruk for data recovery fordi jeg er nazi på bakcup.

Men man ser EaseUS på topp listene for recovery av og til - det er kjent og mange bruker det nok.

 

Det var en gang jeg måtte dille litt med data recovery, og da testet jeg ulike programmer bare for å se litt på grensesnitt og hva dem fant osv. Jeg var innom EaseUS da også, og det er jo et greit grensesnitt. Men man kan egentlig bare bruke Recuva nå - det er iallfall veldig poppis.

 

For min del fungerte ingen av disse fancy windows applikasjonene .. Jeg dro meg i land med linux. Og det er gratis attpåtil :)

Lenke til kommentar

Hva er det du ikkje forstår?

 

Eg kan ikkje en dritt om lagring, men har allikevel hørt om programmet mange ganger, og har brukt det ved flere anledninger.

 

Funker som fjell, selv om det blir en del "rot" i det programmet finner.

 

Men en kan sortere på type fil, størrelse og velge hvilken type fil/hardisk en vil søke på

Lenke til kommentar

Med "rotete" mener eg at den finner uhorvelig mengder med drit, type Windows jpg filer osv.

 

Men som sagt, med noen ekstra trykk så kan en sortere noelunde slik en ønsker og får på en grei måte hentet frem igjen det en ønsker.

 

Har funnet igjen masse bilder/filmer gamlingene har greid å slette ved ett uhell, eller etter krasj på harddisk.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe datatap i øyeblikket, men var egentlig bare nysgjerrig på om dette verktøyet fortjente noen plass i verktøykassen. Det er en gratis mulighet, med de ulemper slikt kan medføre. Mer e-post reklame. Siden som presenterer tilbudet har av og til hatt malware. Heldigvis har jeg Malwarebytes.org som passer på meg.

 

Her er kilden, og det kan veldig godt tenkes at jeg bare lar det skure, på tross av at det er gratis :wee: :

 

http://sharewareonsale.com/s/easeus-data-recovery-wizard-giveaway-coupon-sale

 

 

Kanskje det hadde smakt, men..

 

crazy-bizarre-japan-6.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

Ettersom jeg er kronisk elendig på backup, og det ryker jo disker hos meg også, så må jeg si jeg har hatt god nytte av det programmet, sammen med "GetBackData" som også fungerer veldig bra.

Men, det med virus så spørs det jo hva viruset gjør, men om viruset f.eks sletter/ødelegger noe kan det antagelig redde det.

 

Recovery er min backup, anbefalles kun for profesjonelle :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Når noen sier noe så udefinert om alt det et virus kan finne på, da skurrer det litt i mine ører. Kan jo være alt i fra ransomware til annen fysisk sletting om de er jævlige nok:wee:

Jeg vil anbefale backup som en løsning mot hardware feil, hvis en disk skulle ryke så har du noe å gå tilbake til, men i sikkerhets sammenheng (RansomWare), så er et bedre oppsett et mye bedre valg.

 

Jeg kan sette opp en liten modell for hvordan du kan beskytte dine data mot ransomware:

 

1. Sett opp whitelisting i windows, som er det aller beste alternativet, bedre enn å ha en anti-virus. Slå på AppLocker (men det krever at du har Identity service slått på, den er antakeligvis avslått). Så setter du Administratorer til å ha tilgang til alle filer på disken, men vanlige brukere bare har tilgang på de mest essensielle prosessene i systemet.

 

2. Bruk en vanlig bruker konto for internett surfing, aldri bruk administrator kontoen. Når du er ferdig med surfing, logger du av og kan bruke en administrator konto for det andre du gjør.

 

3. Når du bruker den vanlige konto for internett surfing, så ikke last ned filer i downloads mappa di, men lag en felles nedlastingsmappe for alle brukere, inkludert administratoren din, slik at alle kan bruke filene. Så setter du inn noen spesielle attributter på mappa, mappa bør ha følgende muligheter:

 

1. Kunne skrive filer der

2. Må kunne slettes av eieren

3. Ingen filer må kunne modereres etter at de er skrevet (selv ikke av eier)

4. Ingen filer må kunne kjøres

5. Alle brukere kan lese filene, men bare eiere kan slette sine egne

 

Gå i Cmd (Som administrator), så gjør du følgende:

md Downloads

 

icacls Downloads /inheritance:r

icacls Downloads /Grant System:(OI)(CI)F

icacls Downloads /Grant Administrators:(OI)(CI)F

 

icacls Downloads /grant Users:(NP)(RC,S,RD,WD,AD,REA,X,DC,RA)

icacls Downloads /grant Users:(CI)(IO)(RC,S,RD,WD,AD,REA,X,DC,RA)

icacls Downloads /grant Users:(OI)(IO)(DE,RC,S,RD,WD,REA,RA)

 

Eller hvis du har norsk utgave av windows:

md Downloads

 

icacls Downloads /inheritance:r

icacls Downloads /Grant System:(OI)(CI)F

icacls Downloads /Grant Administratorer:(OI)(CI)F

 

icacls Downloads /grant Brukere:(NP)(RC,S,RD,WD,AD,REA,X,DC,RA)

icacls Downloads /grant Brukere:(CI)(IO)(RC,S,RD,WD,AD,REA,X,DC,RA)

icacls Downloads /grant Brukere:(OI)(IO)(DE,RC,S,RD,WD,REA,RA)

 

Nå har du en mappe som ingen virus kan infiltrere, ingen av programmene der inne kan heller kjøres, men du kan slette de og lage nye filer og mapper der. Når du laster ned filer fra nettet lagrer du de i den mappen, om du har virus på maskina så kan det ikke endre eller "legge seg til" på noen av filene i den mappa og samt er beskyttet mot ransomware dersom du bruker den vanlige brukerkontoen.

 

Har du flere disker på maskina med masse filer du vil beskytte, lag gjerne flere slike mapper og repreter punktene med de filene.

 

Men viktig å slå på AppLocker, internett kontoen på maskina skal ikke ha tilgang til noe annet enn det helt essensielle, da må du kjøre Audit på de programmer du behøver, det skal ikke ha tilgang på cmd.exe engang, de fleste datainnbrudd skjer ved at hull benyttes til å starte en shell, og fra shellet gjør de videre ødeleggelser, så det er viktig med AppLocker og ha cmd fjernet fra den hvitlistingen.

 

Så vil jeg anbefale å styre unne "universal" løsninger som har brannmur og hvitlistingsmulighet i en og samme pakke. Med Dos angrep så tar de ned både brannmuren og andre funksjoner i et stort angrep, bruker du windows sin applocker så må de ta ned hele operativsystemet først, og det er faktisk positivt i sikkerhetssammenheng at os'et går ned.

 

Hvis du ikke føler behov for at filer og mapper skal kunne slettes i den mappa, så kan du også ta vekk slette rettighetene, da er den fullstendig bombesikker. (Ta vekk DC fra nest siste icacls linje og DE fra siste icacls linje).

 

Når det gjelder AppLocker, sett den inn til "Audit only" så logger du av administrator kontoen og logger på den vanlige bruker kontoen for internett surfing, så starter du nettleseren din, skrur den av igjen, logger av, logger tilbake på administrator kontoen. Så går du i kontrollpanelet, Administrator verktøy og Events, der finner du nå en liste over programmer med advarsel, disse programmene legger du i hvitlistingen for vanlige brukere. Ingenting annet skal kunne kjøres, selv ikke kalkulatoren, bare nettleseren din og grunnleggende filer i os'et. Når den er satt opp riktig så er det (nesten) umulig å gjøre noe på den vanlige brukerkontoen annet enn å surfe og laste ned filer.

Endret av VampireLord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...