Gå til innhold

13-22% av unge arabere støtter Islamsk Stat


Anbefalte innlegg

 

 

Ja, vi bør holde ett øye med alle disse potensielle "muldvarpene"!

 

Det er fem år siden jeg gikk ut av Norwegian Defence League, og jeg har utvikla meg siden da. At vi knyttes til NDL viser bare hvor desperate mediene er etter å gjøre oss til noe vi ikke er. Vi er mot all form for voldsbruk, gjentar Alte. - Logoen deres. En maskert viking med norsk flagg. Ser du koblinger til høyreekstrem symbolikk?- Logoen vår er som den er, og den er internasjonal. Det som er utrolig er at det finnes folk der ute som er mer opptatt av logoen vår enn å skape trygghet. Jeg forstår ikke skepsisen. En undersøkelse på Nettavisen viser at 73 prosent av de spurte støtter Odins soldater, avslutter han. [/size]

Du sammenligner Odins Soldater og verdens største terrororganisasjon som ønsker ett globalt kalifat? Snakk om paranoia. Tør du gå ut om kvelden?

 

 

Niks, jeg sammenligner tall som sier at 1 av 4 muslimer støtter Is opp mot tall som sier at hos oss støtter 3 av 4 Odins soldater. Så det betyr at for meg ser det ut som muslimene kan holde bra øye med sine egne som da er Is, så kan vi konsentrere oss om å holde øye med 75% av våre egne potensielt fordekte milits sympatisører

 

Så ja du sammenligner Odins Soldater med IS. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Odins soldater har ikke tatt i bruk selvmordsvester i det hele tatt, og det er høyst usikkert om de har planer om det. Slike vester må dessuten kunne produseres, og det er vel ikke så lett for hvem som helst...

De har heller ikke tatt noen gisler eller okkupert noen byer.

 

At enkelte kan påstå at Saudi-Arabia er et nokså liberalt land bortsett fra at det har "demokratiske problemer", er jeg meget rystet over. (Debattanten "Alven" påstod dette i en annen tråd.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er jo fakta, du sier muslimenes problem er IS og vårt problem er OS. Om du ikke mener disse kan sidestilles bør du få det med i skriveriene dine. Tips til neste gang.

Nei, jeg imøtegår ts som fokuserer på at vi her til lands må være spesielt oppmerksomme på is-sympatisører, ved at jeg viser til at ifølge tallene bør vi heller være oppmerksomme på sånne borgervernsgrupper som os er starten på, og sørge for at den trenden ikke utarter seg i ekstremistiske retninger. Is bekjempes der de oppstår og utfolder seg, og de få sympatisørene vi har her til lands tror jeg vår rett og sikkerhetssystemer klarer å holde godt nok øye med. Altså, vi behøver ikke mistenke enhver muslim vi treffer på her til lands

 

Så det er mer du som leser det jeg skriver som fanden leser bibelen

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

 

Det er jo fakta, du sier muslimenes problem er IS og vårt problem er OS. Om du ikke mener disse kan sidestilles bør du få det med i skriveriene dine. Tips til neste gang.

Nei, jeg imøtegår ts som fokuserer på at vi her til lands må være spesielt oppmerksomme på is-sympatisører, ved at jeg viser til at ifølge tallene bør vi heller være oppmerksomme på sånne borgervernsgrupper som os er starten på, og sørge for at den trenden ikke utarter seg i ekstremistiske retninger. Is bekjempes der de oppstår og utfolder seg, og de få sympatisørene vi har her til lands tror jeg vår rett og sikkerhetssystemer klarer å holde godt nok øye med. Altså, vi behøver ikke mistenke enhver muslim vi treffer på her til lands

Så det er mer du som leser det jeg skriver som fanden leser bibelen

 

13% Er ett ganske urovekkende tall. Det vil si at rundt 1/10 unge muslimer du møter ikke har noe imot IS fra ett ideologisk ståsted. 

75% Er ett ganske normalt tall. Det vil si at rundt 3/4 av nordmenn ønsker at flere borgervernsgrupper enn Natteravnene går rundt i norske gater, frivillig for å begrense kriminaliteten som muslimer bringer med seg. Du må innse, og jeg tror nesten ikke mine øyne når jeg skriver dette, at Odins Soldater og IS ikke kommer i nærheten av å være like på noe som helst plan. OS er fredelige, IS er voldelige. 

Lenke til kommentar

Null humor?

 

 

Jeg overså visst det humoristiske ja.. skal tenke mer nøye over muligheten neste gang.

 

 

 

 

 

Noe av det minst imponerende med det hele må være de syv (7) vesener som har klart å trykke "like" på coffeey`s famøse feilberegning av legendariske dimensjoner i posten du linka til der... hehe knegg

Feilberegning? Vi skriver 13. april. Året 2016 er knapt tre måneder gammelt. Snakkes i desember.

 

 

Humor igjen?!  :ph34r:

 

 

Det som er urovekkende er jo å se på antallet som støtter IS og antallet som tror de vil lykkes. 13% støtter IS, 15% tror kalifatet forblir. Enhver som ser på denne statistikken burde bli skremt. Dette er alvorlige tall, og man bør ikke bagatellisere.

 

Altså gratulerer med å fremme poenget mitt over med at noen nekter å ta til seg hva som står. Statistikken forteller fortsatt ikke hva du påstår at den sier.

 

Hva undersøkelsen sier:

13% av muslimsk ungdom mener at om Daesh ikke brukte så mye vold, så kan de se for seg å støtte dem. 

 

Det du sier at den sier og hva du mener om det:

13% av muslimsk ungdom støtter IS. Og det er urovekkende.

 

Vet du hva, ja det er urovekkende, men av helt andre grunner.

 

Nå som påstandene er er satt opp mot hverandre, ser du nå hva du har gjort for en feil? Sånn at du ikke gjør samme feilen neste gang? Om ikke så greit nok, du har fjernet hele premisset om voldsbruk.

 

 

Er du enig i at vi ikke vet så veldig mye om ungdommene i undersøkelsen?

F.eks så kan 12% av ungdommen i undersøkelsen være pasifister som oppfører seg som noen arabiske helgener men lever under et helt grusomt diktatur og da kan si seg enig i en ideologi som kan føre til frigjøringen fra dette diktaturet?`Diktaturer som nekter dem grunnleggende menneskerettigheter?

Og den siste prosenten kan være en blanding av ungdom som har lært seg å hate vesten så mye fra å bli bombet i stykker. De der familie og bekjente har indoktrinert dem om hvor stor allah er og hvor grusom vesten er. Det kan være vestlige muslimer som har sett for mye taliban-youtube og blir sympatisører, det kan også være en liten del helt sinsyke jævler av noen folk som bare vil utrydde alle hvite basert på allah ord fra IS tolken ali.

Dette er forresten dritten av avskum, de som har mistet all respekt for folk, de som kan finne på å gjøre alt mulig - koste hva det koste vil, for å klare å få alle rundt seg til å hate vesten. Slik en liten sinsyk del fra vesten prøver å sette andre fra vesten opp mot muslimer. Kjenner du til noen? (Ps jeg hinter både til dere og dette innlegget som er et satirisk hat retorikk mot dere)

 

Du sier at 13% støtter dem. Ikke noe mer, dette er da uavhengig av volden, uavhengig av hvorfor de støtter dem - og slenger alle i samme båt som de syke gutta som jeg nevnte over, de som heller syre på små barn som disiplinering om de ikke hater vesten nok og ikke følger deres tolkninger av islam. Og de gutta som filmer at de slakter europeere og asiater på halal vis. Dette er så klart de mest sinsyke tingene, andre jobber mer diskré. Kjenner du til noen? =)

 

Husker du hva jeg skrev ovenfor, at det var urovekkende av andre grunner? 

Slike ting som å gjøre om en statistikk til å bli mer skrekkelig enn det den egentlig er er så klart en bagatell, en filleting. Men når det er systematisk repeterende av visse brukere der det blir laget drøssevis av tråder med enkelt tilfeller av noen av psykopatene, der de omformulerer, spekulerer og er uærlige nok til å mene at det er Islams sanne ansikt.

 

Det er repeterende handlinger der dere diskré oppfordrer til muslimhat.

Går dere litt hardt ut og ikke er diskré nok så er dere raskt fremme med rasisme kort kortet, hvite guilt kortet eller bare ignorer og post en ny youtube film kortet for å redde dere inn. Slik IS holder på for å skape vesten-hat, bare de er litt mer brutale og litt mer syke i hodet.

 

*Etter oppfordring om humor så må dette leses med et smil i munnviken, som en satire med litt fakta her og der. Jeg leste over det selv, og fant det ikke veldig morsomt, ante meg at krig, etnisitet hat og syre ikke er veldig morsomme ting.

Coffeee og Thitorkin2 skyt tilbake eller si ifra så redigerer jeg bort delene som går på person. :wee:  

 

 

 

Innleget ditt syder over av kvalitet, i kjent thotogeni stil.

 

Gikk du på samme humorskole som Coffeee?  :huh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For de som ønsker å se selve undersøkelsen: Linky!

 

http://www.nettavisen.no/nyheter/tre-av-fire-unge-arabere-tar-avstand-fra-is/3423212882.html

 

Overskrift: "Tre av fire unge arabere tar avstand fra IS"

 

Den egentlige nyheten her er jo at 13-22% faktisk støtter dem.

 

Mon tro hvor mange av de som kommer hit som også gjør det? Det er nesten like mange fundamentalister og ekstremister blandt muslimer i Europa som det er i arabiske land. Hvor mange femtekolonister og potensielle terrorister har vi tatt inn og vokser frem også i andre og tredje generasjon? Mye tyder på at andre generasjon spesielt er enda mer radikale enn sine foreldre.

 

Som så mange andre har påpekt (men repetisjon er viktig) så sier undersøkelsen at 13 % kunne se for seg å støtte IS dersom de reduserte voldsbruken.

 

Å inkludere de usikre på den siden du ønsker, for å få frem et poeng, er direkte uærlig. Kutt det ut.

 

En undersøkelse på Nettavisen viser at 73 prosent av de spurte støtter Odins soldater, avslutter han.

Vel. Teknisk sett så viser muligens denne undersøkelsen at 73 % av de som svarte på en undersøkelse i kommentarfeltet på en nettavis støtter dem. Hvis det er det man bruker for å begrunne støtte i folket er man på tynn is, og tenker tydeligvis ikke over at det er et visst seleksjonsbias på gang.

 

78% sier at de ikke kunne tenke seg å støtte IS dersom de brukte mindre vold.

 

78% støtter altså IS bare dersom de fortsatt bruker minst like mye vold som i dag.

 

Ehm. Nei? Det tilsvarer at 78 % ikke kan se for seg å støtte IS, uavhengig av hvor mye vold de bruker.

 

Det som er urovekkende er jo å se på antallet som støtter IS og antallet som tror de vil lykkes. 13% støtter IS, 15% tror kalifatet forblir. Enhver som ser på denne statistikken burde bli skremt. Dette er alvorlige tall, og man bør ikke bagatellisere.

 

Ikke bagatellisere... men å feilrepresentere, som du gjør her, det er helt greit?

 

Det er tross alt bare slik at 13 % kunne sett for seg å støtte IS dersom de reduserte voldsbruken.

 

 

13% Er ett ganske urovekkende tall. Det vil si at rundt 1/10 unge muslimer du møter ikke har noe imot IS fra ett ideologisk ståsted. 

 

Tallene støtter min sak ganske klart.

 

For det første så kan du ikke generalisere tallene fra arabiske land til Norge. Det betyr at de unge muslimene som finnes i Norge kan ha helt andre holdninger.

 

For det andre så er villighet til å bruke vold gjerne noe som inkluderes i en ideologi, så selv disse som kan se for seg å støtte IS dersom de reduserer voldsbruken har tydeligvis ikke samme ideologi.

 

For det tredje så støtter ikke tallene din sak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Snakk om å prøve å bortforklare. Hva betyr redusert voldsbruk? Slutte å drepe andre muslimer? Var det muligens Shiamuslimer som ønsker at Sunnimuslimer ikke skal drepe dem? At de ønsker redusert voldsbruk kan betyr ufattelig mye, det som er interresant er at 13% ser for seg å støtte IS. Unge muslimer, gjerne 2 generasjon er oftere radikalisert enn foreldrene. 

 

FT_15.11.17_isis_views.png

http://www.pewresearch.org/fact-tank/2015/11/17/in-nations-with-significant-muslim-populations-much-disdain-for-isis/

 

Tallene taler klart i min favør, du bør slutte å fare med løgn inntil du har gjort mer research.

Lenke til kommentar

Snakk om å prøve å bortforklare. Hva betyr redusert voldsbruk? Slutte å drepe andre muslimer? Var det muligens Shiamuslimer som ønsker at Sunnimuslimer ikke skal drepe dem? At de ønsker redusert voldsbruk kan betyr ufattelig mye, det som er interresant er at 13% ser for seg å støtte IS. Unge muslimer, gjerne 2 generasjon er oftere radikalisert enn foreldrene. 

 

FT_15.11.17_isis_views.png

http://www.pewresearch.org/fact-tank/2015/11/17/in-nations-with-significant-muslim-populations-much-disdain-for-isis/

 

Tallene taler klart i min favør, du bør slutte å fare med løgn inntil du har gjort mer research.

Før jeg svarer på dette: Anerkjenner du at du tidligere i tråden her har gitt en gal representasjon av tallene fra Arab Youth Survey, blant annet i #19?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ehm. Nei? Det tilsvarer at 78 % ikke kan se for seg å støtte IS, uavhengig av hvor mye vold de bruker.

Du er ikke et av lysene som skinner sterkest på julegrana, er du vel?

 

 

 

Hahaha du må være noe av det frekkeste på to bein målt oppimot hvor lite du har å fare med, Mr. 1,7 millioner flyktninger til Norge.

Lenke til kommentar

 

Ehm. Nei? Det tilsvarer at 78 % ikke kan se for seg å støtte IS, uavhengig av hvor mye vold de bruker.

Du er ikke et av lysene som skinner sterkest på julegrana, er du vel?

 

 

Han er noe lignende ASASSN-15lh sammenlignet med deg, han lyser så sterkt at et primitivt sinn som ditt eget bare ender opp med å bli blind for så å påstå at det er han som lyser svakt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Han er noe lignende ASASSN-15lh sammenlignet med deg, han lyser så sterkt at et primitivt sinn som ditt eget bare ender opp med å bli blind for så å påstå at det er han som lyser svakt. 

Fiffig! Jeg berømmer deg for bruken av kreativitet og humor. 

 

Men du er vel enig i at forstår man ikke at det jeg skrev var en spøk så trekker det sterkt i retning av at man har et snev av kognitiv underutviklethet? (Merk, jeg sier ikke at man er kognitivt underutviklet, bare at det trekker i retning av at man er det.)

Lenke til kommentar

 

Han er noe lignende ASASSN-15lh sammenlignet med deg, han lyser så sterkt at et primitivt sinn som ditt eget bare ender opp med å bli blind for så å påstå at det er han som lyser svakt. 

Fiffig! Jeg berømmer deg for bruken av kreativitet og humor. 

 

Men du er vel enig i at forstår man ikke at det jeg skrev var en spøk så trekker det sterkt i retning av at man har et snev av kognitiv underutviklethet? (Merk, jeg sier ikke at man er kognitivt underutviklet, bare at det trekker i retning av at man er det.)

 

 

Det er nok like umulig å vurdere for oss hva som er humoristisk og hva som er seriøst ment utifra postene deres, som det er for dere å klare skille mellom fantasi ifra virkelighet tenker jeg ;)

 

Jeg mener, man skulle jo tro estimatene dine ang innvandring var ment som ren komikk også, men de er vel dessverre ikke det, sånn om jeg med mine kognitive evner har tolket dette rett.

Lenke til kommentar
 

 

Han er noe lignende ASASSN-15lh sammenlignet med deg, han lyser så sterkt at et primitivt sinn som ditt eget bare ender opp med å bli blind for så å påstå at det er han som lyser svakt. 

Fiffig! Jeg berømmer deg for bruken av kreativitet og humor. 

 

Men du er vel enig i at forstår man ikke at det jeg skrev var en spøk så trekker det sterkt i retning av at man har et snev av kognitiv underutviklethet? (Merk, jeg sier ikke at man er kognitivt underutviklet, bare at det trekker i retning av at man er det.)

 

 

Takker og bukker! Jeg ga det mitt beste ^^

 

Sier meg aldeles ikke uenig i det. 

Jeg skal være den første til å innrømme at jeg er svært dårlig på å forstå humor og andre emosjonelle ting, ikke minst når hendelsen er over et forum der det er ennå mer utfordrende å forstå humor basert på ironi og sarkasme.

 

At det kommer av en viss grad av kognitivt underutvikling tviler jeg på, men det er så klart en mulighet som alt annet.

Det jeg selv har kommet frem til at er det mest trolige er at jeg har utviklet meg kognitivt annerledes enn hva som er "vanlig", noe som slettes ikke er uvanlig, men som kan by på noen spesielle sosiale problemer.

 

Dette gjør så klart at det er vanskelig for andre og kjenne seg igjen i meg, og meg i andre.

Det er leit, men samtidig er dette meg om mitt som jeg må jobbe med. Uansett godt observert! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...