Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hun lar meg ikke være alene


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vi har vært sammen i 3 måneder. Vi har vært med hverandre i nesten alle disse dagene. Problemet er at jeg savner å være alene for meg selv og gjøre det jeg selv vil. Jeg er nesten ikke hjemme hos meg selv lenger, for jeg er stort sett hos henne og sover der hver natt.

 

Jeg har prøvd å fortelle henne det flere ganger at jeg ikke har behov for å se henne hver eneste dag (på en fin måte). Men det tar hun ikke så bra. I helgen som var, skulle hun ha overnatting av søstra si. Så jeg sa at jeg tar 20-bussen hjem. For da tenkte jeg at jeg endelig skulle få en kveld for meg selv. Da ble hun sur og sa at jeg fint kunne sitte hos henne litt lenger når denne søstra hennes først var på besøk. Den siste bussen gikk litt over 20, derfor sa jeg at jeg ville ta den bussen. Jeg og søstra hennes hadde da vært der i noen timer, så det var ikke sånn at jeg ville dra med en gang hun kom. Endte med at jeg ble der helt til midnatt, måtte be en kompis om å hente meg. Og nok en gang fikk jeg ikke en kveld for meg selv.

 

Tok det opp her om dagen på en pen måte at jeg har behov for å være litt for meg selv i blant. Men hun så ikke ut til å ha forståelse, og svarte med at: "Jeg skjønner ikke hvorfor du plutselig vil ha alenetid"

 

Jeg er glad i henne, men hver gang jeg vil være litt alene, blir det en stor krangel. Vet ikke hvor lenge jeg holder ut dette. Noen tips?

 

 

 

Anonymous poster hash: 38dce...13b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som hun sluker deg. Du må fortsette å insistere på alenetid, har du ikke ditt eget liv ved siden av forholdet og tid bare for deg selv så kommer det til å gå ut over relasjonen deres.

Prøv å ikke la det bli til et ultimatum da. Tror du det er mangel på tillit fra hennes side, eller sliter hun kanskje med å være alene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må være ærlig å si at jeg også har blitt litt sånn etter at jeg har blitt utro på osv. Men jeg er veldig bevist på at folk trenger et liv utennom meg, så jeg prøver så godt jeg kan å holde meg unna :p

Men jo, hun må nok også bli bevist på at du også trenger litt tid for deg selv. Så får du se hvordan det blir. 

Noe er å forstå at dette er noe han trenger for å ville ha meg som kjæreste, samtidig som at hun selv føler seg bra for å gi deg den fritiden, uten å kreve kompensasjon xD

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar

Hvorfor skal du insistere om å være alene? Det er du som går hjem til henne.. Det er ingen forutsetning at du skal være der hver dag, du som har gjort henne vandt til det. Neste gang hun ringer og ber deg komme over, så sier du bare at du er opptatt med skole/jobb/venner og ikke rekker det idag. 

Lenke til kommentar

Hun vil nok ta det som en avvisning i starten, fordi hun har blitt vant til at dere er sammen hele tiden. Det kan jeg forstå! Ville prøvd meg på en prat med henne om at dette ikke er noe skummelt, men at det er sunt og fornuftig (absence makes the heart grow fonder, eller noe i den duren?). Jeg skjønner veldig godt at du ønsker tid for deg selv, og det er helt normalt. Til og med jeg som trives godt med å være sammen med samboer "hele tiden" syns det er godt å ha egne interesser eller en kveld for meg selv. 

 

Tror at så lenge du klarer å prate med henne om at dette ikke er begynnelsen på slutten, så vil det gå helt fint :) . Med mindre hun har problemer du ikke vet om pga. tidligere ting og det er derfor hun prøver å kontrollere deg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...