Gå til innhold

De fleste steam spill på rabatt!


Anbefalte innlegg

Hei, vil gjerne informere om at det strengt tatt ikke er nødvendig å kjøpe spill på steam. Jeg har brukt en side som heter "G2A" i mange år nå. Der selger de steam-keys for opptil 80% billigere enn på Steam. Hvordan kan de gjøre det? Jo, G2A kjøper keys på Steam når de er på tilbud. Når salget er ferdig selger de spillene på sin nettside :) En sjelden gang virket ikke koden min. Jeg kontaktet deres live-chat og fikk refundert beløpet uten spørsmål :D

Så hvis dere er ute etter ekte spill på en legit side, er dette stedet :)

Jeg kjøpte Euro Truck simulator 2 for 60 kr på G2A, mens det koster 170 i steam-butikken :)

 

 

## refferal-link fjernet av ilpostino ##

Endret av Dysfunctional
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En bør lese disse før en evt. kjøper steam-nøkler på slike siter:

 

http://blog.indiegamestand.com/featured-articles/steam-key-reselling-killing-little-guys/

 

http://www.gamasutra.com/blogs/PaulKilduffTaylor/20150925/254656/The_Key_Masters_Reselling_and_the_Games_Industry.php

 

Så får det være opp til enhvers samvittighet, men en bør ihvertfall være klar over hva slags virksomhet en ofte støtter...

Endret av Zork
Lenke til kommentar

At det selges ting som kjøpes med stjålne kredittkort er selvfølgelig uheldig, men en risiko med alle bruktsteder, og det er ikke kundenes feil, det er bankenes dårlige systemer mtp sikkerhet som er den bakenforliggende årsaken.

 

At det er i strid med EULAer driter jeg ærlig talt totalt i, en EULA som forbyr videresalg av produktene man kjøper er bare piss, og folk som har slike EULAer får liten sympati fra meg.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes vel mange slike sider ja, men lurer på om gamesplanet ikke opererer på denne måten. Arrester meg om jeg tar feil men jeg har ihvertfall fått inntrykk av at de er legitime og mener jeg har lest at de er en godkjent forhandler av blant annet Steam spillnøkler. Har kjøpt en 20-30 spill igjennom dem som regel for 20-30% under Steam fullpris uten noe tull noen gang, du får Steam nøkkelen/koden umiddelbart etter kjøp.

Lenke til kommentar

At det selges ting som kjøpes med stjålne kredittkort er selvfølgelig uheldig, men en risiko med alle bruktsteder, og det er ikke kundenes feil, det er bankenes dårlige systemer mtp sikkerhet som er den bakenforliggende årsaken.

 

At det er i strid med EULAer driter jeg ærlig talt totalt i, en EULA som forbyr videresalg av produktene man kjøper er bare piss, og folk som har slike EULAer får liten sympati fra meg.

 

AtW

 

En kan finne de unnskyldningene en vil, men faktum er uansett at det er nokså sannsynlig at man støtter kriminell virksomhet om man bruker slike sider mye.

 

At det er noen andres ansvar og feil, og at man formelt sett selv er på riktig side av loven, endrer ikke på at man ofte putter penger i kriminelles lommer for å spare noen kroner.

 

Det kan nokså enkelt argumenteres for ta det er mer redelig å bare piratkopiere spill enn å bruke slike sider - utgiver/opphavsmann blir snytt i begge tilfeller, men med piratvare finansierer man i det minste ikke kriminelle nettverk i tillegg.

 

Om man har litt tålmodighet så får man de fleste spill på steam svært billig under ulike salg uansett, så det burde være nokså greit for de fleste å styre unna både piratvare og sider som g2a.

Endret av Zork
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

At det selges ting som kjøpes med stjålne kredittkort er selvfølgelig uheldig, men en risiko med alle bruktsteder, og det er ikke kundenes feil, det er bankenes dårlige systemer mtp sikkerhet som er den bakenforliggende årsaken.

 

At det er i strid med EULAer driter jeg ærlig talt totalt i, en EULA som forbyr videresalg av produktene man kjøper er bare piss, og folk som har slike EULAer får liten sympati fra meg.

 

AtW

 

En kan finne de unnskyldningene en vil, men faktum er uansett at det er nokså sannsynlig at man støtter kriminell virksomhet om man bruker slike sider mye.

 

At det er noen andres ansvar og feil, og at man formelt sett selv er på riktig side av loven, endrer ikke på at man ofte putter penger i kriminelles lommer for å spare noen kroner.

 

Det kan nokså enkelt argumenteres for ta det er mer redelig å bare piratkopiere spill enn å bruke slike sider - utgiver/opphavsmann blir snytt i begge tilfeller, men med piratvare finansierer man i det minste ikke kriminelle nettverk i tillegg.

 

Om man har litt tålmodighet så får man de fleste spill på steam svært billig under ulike salg uansett, så det burde være nokså greit for de fleste å styre unna både piratvare og sider som g2a.

 

 

Er det "nokså sannsynlig"? Eller kan det skje? Jeg oppfatter det ikke som "nokså sannsynlig".

 

Opphavsmannen blir ikke snytt av vidersalg.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

At det selges ting som kjøpes med stjålne kredittkort er selvfølgelig uheldig, men en risiko med alle bruktsteder, og det er ikke kundenes feil, det er bankenes dårlige systemer mtp sikkerhet som er den bakenforliggende årsaken.

 

At det er i strid med EULAer driter jeg ærlig talt totalt i, en EULA som forbyr videresalg av produktene man kjøper er bare piss, og folk som har slike EULAer får liten sympati fra meg.

 

AtW

 

En kan finne de unnskyldningene en vil, men faktum er uansett at det er nokså sannsynlig at man støtter kriminell virksomhet om man bruker slike sider mye.

 

At det er noen andres ansvar og feil, og at man formelt sett selv er på riktig side av loven, endrer ikke på at man ofte putter penger i kriminelles lommer for å spare noen kroner.

 

Det kan nokså enkelt argumenteres for ta det er mer redelig å bare piratkopiere spill enn å bruke slike sider - utgiver/opphavsmann blir snytt i begge tilfeller, men med piratvare finansierer man i det minste ikke kriminelle nettverk i tillegg.

 

Om man har litt tålmodighet så får man de fleste spill på steam svært billig under ulike salg uansett, så det burde være nokså greit for de fleste å styre unna både piratvare og sider som g2a.

 

 

Er det "nokså sannsynlig"? Eller kan det skje? Jeg oppfatter det ikke som "nokså sannsynlig".

 

Opphavsmannen blir ikke snytt av vidersalg.

 

AtW

 

 

Jeg ser ikke helt poenget i å diskutere dette videre - som sagt, det får være opp til den enkeltes samvittighet.

 

Realitetene i dette blir rimelig godt belyst i de to artiklene jeg linket til - det er naturligvis opp til den enkelte om dette er noe de føler seg komfortable med å støtte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Realiteten av bruktsalg og vidersalg er ganske godt belyst i generell økonomi, folk bør føle seg svært komfortable med å støtte dette, jeg grøsser ved tanken på et samfunn der det ikke er lov.

 

AtW

 

En skal være rimelig naiv om en tror dette har kun med 'bruktsalg' og 'videresalg' eller 'generell økonomi' å gjøre.

 

Om en sliten kar stopper deg en sen kveld på vei hjem fra byen og tilbyr deg en flunkende ny sykkel i 100 000-kroners-klassen for noen hundrelapper så vet du naturligvis hva som egentlig foregår. 

 

Som sagt, du kan gjøre hva du vil - men ikke lat som om du ikke skjønner hva som egentlig ligger bak her. Du er ikke naiv nok til å tro at alle disse nøklene stammer fra folk som har kjøpt dem legalt under gamle steam-salg.

Endret av Zork
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Realiteten av bruktsalg og vidersalg er ganske godt belyst i generell økonomi, folk bør føle seg svært komfortable med å støtte dette, jeg grøsser ved tanken på et samfunn der det ikke er lov.

 

AtW

 

En skal være rimelig naiv om en tror dette har kun med 'bruktsalg' og 'videresalg' eller 'generell økonomi' å gjøre.

 

Om en sliten kar stopper deg en sen kveld på vei hjem fra byen og tilbyr deg en flunkende ny sykkel i 100 000-kroners-klassen for noen hundrelapper så vet du naturligvis hva som egentlig foregår. 

 

Som sagt, du kan gjøre hva du vil - men ikke lat som om du ikke skjønner hva som egentlig ligger bak her. Du er ikke naiv nok til å tro at alle disse nøklene stammer fra folk som har kjøpt dem legalt under gamle steam-salg.

 

 

Selvfølgelig har det med det å gjøre, hoveddelen av kritikken i artiklene du har lenket til, og deler av din kritikk handler om videresalg i seg selv, en rettighet som er bra for forbrukerne. Selvfølgelig vil det alltid være noen som selger tyvgods, slik som det alltid er noen som gjør det på finn.no. Men det betyr ikke at alt som selges er tyvgods, så den type stråmenn kan du spare deg for. Jeg vil anta den store majoriteten ikke stammer fra kredittkortsvindel.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Realiteten av bruktsalg og vidersalg er ganske godt belyst i generell økonomi, folk bør føle seg svært komfortable med å støtte dette, jeg grøsser ved tanken på et samfunn der det ikke er lov.

 

AtW

 

En skal være rimelig naiv om en tror dette har kun med 'bruktsalg' og 'videresalg' eller 'generell økonomi' å gjøre.

 

Om en sliten kar stopper deg en sen kveld på vei hjem fra byen og tilbyr deg en flunkende ny sykkel i 100 000-kroners-klassen for noen hundrelapper så vet du naturligvis hva som egentlig foregår. 

 

Som sagt, du kan gjøre hva du vil - men ikke lat som om du ikke skjønner hva som egentlig ligger bak her. Du er ikke naiv nok til å tro at alle disse nøklene stammer fra folk som har kjøpt dem legalt under gamle steam-salg.

 

 

Selvfølgelig har det med det å gjøre, hoveddelen av kritikken i artiklene du har lenket til, og deler av din kritikk handler om videresalg i seg selv, en rettighet som er bra for forbrukerne. Selvfølgelig vil det alltid være noen som selger tyvgods, slik som det alltid er noen som gjør det på finn.no. Men det betyr ikke at alt som selges er tyvgods, så den type stråmenn kan du spare deg for. Jeg vil anta den store majoriteten ikke stammer fra kredittkortsvindel.

 

AtW

 

 

Alvorlig talt - kjøp der du vil, men ikke lat som om du tror det er en eller annen magisk fe som gir deg langt billigere priser enn hva du får gjennom godkjente kanaler. 

 

Du må gjerne late som om problemene rundt disse sitene ikke finnes om det letter din egen samvittighet, men vær snill og spar oss andre for tull vi begge vet ikke stemmer.

 

Om prisene disse sitene opererte med var réelle så ville Steam også hatt dem - eller ihvertfall noe i nærheten av hva de tilbyr. Det skjønner vi begge. 

 

Å tro at man får 80% avslag på Steam-priser uten at det er noe muffens er å tro på julenissen. 

 

Du finner ikke en eneste seriøs utgiver eller utvikler som anbefaler kjøp fra disse sitene. Det er en grunn til det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg ba deg spesifikt slutte med den uærlige stråmannsargumentasjonen din. Hvorfor insisterer du på å fortsette med den type uærlig argumentasjon?

 

Grunnene til at de kan selge billigere er tydelige, nemlig at de kjøper når det er salg og fra billigere land. Jeg er usikker på hva du skjønner og ikke skjønner om dette når du tilsynelatende tror magiske feer og tyveri er det eneste som kan forklare prisene.

 

"Seriøse utviklere og utgivere" vil tjene mest mulig penger, det er masse selskaper som ikke liker gråimport heller. Men fullt lovlig er det. At selskapene vil tjene mest mulig penger er så sin sak, men har kunder en moralsk plikt til å kjøpe produkter til en dyrere pris enn nødvendig? De kan lett hindre det, bare ikke selg det dyrere steder som norge.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...