Gå til innhold

Terror i Brussel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Vi har blitt bombet, mange sivile ble drept, uten at vi hatet av den grunn. Vet du ikke at USA har sluppet mange bomber over Norge? Vi hyllet dem da nazistene kapitulerte!¨@

Akkurat som vi hyllet nazistene når kongen og regjeringen kapitulerte.

 

universitetsplassen.jpg

NS rally? Litt sløvt å skrive Finland feil da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Hvorfor stiller du spørsmål, svarer på det selv - og så later du som om det er mitt svar? Det kalles stråmann.

Nei, det kalles retoriske spørsmål. En stråmann betyr at man tilegner motstanderen meninger denne ikke har, noe jeg da vitterlig ikke har gjort med deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Du mener dagens ordning fungerer greit og at det er total harmoni mellom Europeere og arabere i Europa? Du mener kanskje de har integrert seg og at det overhode ikke finnes forskjeller og at de nå er en del av vårt kultur?

Hvor har jeg gitt uttrykk for at jeg mener det?

 

Å utvise alle muslimer hadde iallefall før til et mer harmonisk Europa og ryddet vekk faren for ikke Europeisk terrorisme. Kanskje det også hadde utryddet høyre-ekstremismen?
- Hadde det? Hva er kriteriet for å være muslim da? Hva skal være et gyldig kriterie for utvisning?
 
Jeg har vanskelig for å se at innvandring er positivt for våre samfunn. Og da kan man faktisk peke spesifikt til en gruppe.
- Kan man? Beklager, jeg deler ikke ditt synspunkt.
 
Fortsetter ting som idag vil høyre-ekstremisme ta over vårt samfunn og ting vil gå til hel.....
- Ting vil gå til hel... om ikke politikerne begynner å høre på folket.
Lenke til kommentar

 

Vi har blitt bombet, mange sivile ble drept, uten at vi hatet av den grunn. Vet du ikke at USA har sluppet mange bomber over Norge? Vi hyllet dem da nazistene kapitulerte!¨@

Akkurat som vi hyllet nazistene når kongen og regjeringen kapitulerte.

 

universitetsplassen.jpg

 

 

Fett bilde! Og ja jeg tror det er ekte, vet at det var slike fascist "rally`s" for å rekruttere nordmenn til østfronten.

Lenke til kommentar

 

Det vi kan takke oss selv for er at vi evnt valgte feil politikere til å håndtere problemet.

 

 

For noe tøv. Folket har aldri reele valg om noe som helst. Det politiske systemet i vesten idag har overhode ingenting med folkestyre (demokrati) å gjøre. Det hadde blitt slik uansett hva folk hadde valgt, så ikke skyld på folket for å ha valgt "feil".

 

 

Du lener deg til en konspirasjonsteori om at eliten/makta kall dem hva du vil, what ever floats your boat, har undergravet det norske demokratiet slik at det ikke spiller noen rolle hva vi stemmer? Valget er fikset og resultatet ifra stemmeseddelene ikke har noen innvirkning?

 

Eller er det den andre konspirasjonen du lener deg til, nemlig at alle politikerne har en skjult agenda hvor de alle har samme mål og hvor de alle er enige i at de er herskerklassen og folket må undertrykkes bevisst og føres bak lyset, og på den måten da ingen betydning hva det står på stemmeseddelen du leverer ifra deg?

 

Uansett hvordan du vrir og vender på dine uttalelser og synspunkter rundt dette så ender du i en konspirasjonsteori, noe som er lite matnyttig og som alle skjønner ikke stemmer med virkeligheten.

 

Bruk stemmeretten din og slutt å grin om ikke flertallet er med deg, kanskje du får det som du vil neste gang om du holder meningene dine edruelige nok, men du kommer ikke til å få det som du vil hver gang. Det gjør ikke jeg eller noen andre i ett velfungerende demokrati heller. Sånn fungerer verden og det er bare å lære seg og svelge unna, du vokser på slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534
Du kan si hva du vil Thoto79, men heldigvis så er det stadig flere som begynner å våkne opp av dvalen og se gjennom politikernes løgner og udugelighet. Det er derfor folk i stadig større grad stemmer på partier og politikere som for bare 10-20 år siden aldri ville fått nevneverdig med stemmer: de er lei av å ikke bli hørt. 

 

I USA stemmer folk nå på tullinger som Trump og Sanders, i Sverige er det Sverigedemokraterna, i Danmark er det Dansk Folkeparti, i Storbritannia er det UKIP, osv, osv. Her hjemme har jo til og med Miljøpartiet de Gale kommet seg inn på Stortinget. Det er, for meg ihvertfall, et klart tegn på at folk begynner å få nok av den etablerte maktelitens arroganse og løgner.

Lenke til kommentar

 

Du kan si hva du vil Thoto79, men heldigvis så er det stadig flere som begynner å våkne opp av dvalen og se gjennom politikernes løgner og udugelighet. Det er derfor folk i stadig større grad stemmer på partier og politikere som for bare 10-20 år siden aldri ville fått nevneverdig med stemmer: de er lei av å ikke bli hørt. 
 
I USA stemmer folk nå på tullinger som Trump og Sanders, i Sverige er det Sverigedemokraterna, i Danmark er det Dansk Folkeparti, i Storbritannia er det UKIP, osv, osv. Her hjemme har jo til og med Miljøpartiet de Gale kommet seg inn på Stortinget. Det er, for meg ihvertfall, et klart tegn på at folk begynner å få nok av den etablerte maktelitens arroganse og løgner.

 

 

Nei, folket stemte MDG fordi de har tatt inn over seg miljøproblematikk og klimakrisen, det er ikke verre enn det. Det handler som politiker om å tørre og ta samfunnsmessige grep som ikke alle alltid kan være enig med. At du tror det finnes en politikk som gagner alle og som er en åpenbaring for liberalister såfremt som sosialister og konservative, håper jeg du skjønner er en utopi som aldri vil finne sted uansett demokrati.

 

Og hold den gamle ringreven Sanders utenfor dette er du grei... den ene mannen med integritet i den famøse amerikanske politikken får man vel ihvertfall prøve å vise litt respekt, på tross av denne trendy politikerforakten. 

 

Men to ting skal du ha og som skiller deg ifra de ordntlig virkelighetsfjerne, det er at du med disse holdninger unngår å havne i den ignorante rasist-fella, og du med disse liberale holdningene alltid vil kjempe mot overformynderi og statlige innskrenkelser av personlig frihet. Hadde man bare kunne holdt seg til disse viktige og positive ting og samtidig klart å unngå alle disse meningsløse konspirasjonene, så hadde du kunnet stemme på venstre og gjort din borger"plikt" uten at noen kunne mast noe mer om dette og du hadde vært mye nærmere å få det som du vil enn om slik som nå bare sitter og hate på systemet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Hehe takk for at du illustrerer poenget mitt Thoto, det er akkurat denne typen arrogante "jeg vet bedre enn deg" holdninger som gjør at folk i stadig større grad nå stemmer utradisjonelt. Veldig mange er rett og slett drittlei av overformynderiske, arrogante og ubrukelige "mainstream" politikere, og denne grupperingen vil bli stadig større desto mer misfornøyde folk blir. 

Forøvrig så klarer politikerne fint å skape politikerforrakt på egen hånd, de trenger ingen hjelp til det. ;)

EDIT: Hva er egentlig "politikerforrakt"? Betyr ikke det egentlig bare at man har mista troen på politikerne? Er det da folket det er noe galt med, eller kan det tenkes at politikerne er på bærtur?

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

 

 

Du kan si hva du vil Thoto79, men heldigvis så er det stadig flere som begynner å våkne opp av dvalen og se gjennom politikernes løgner og udugelighet. Det er derfor folk i stadig større grad stemmer på partier og politikere som for bare 10-20 år siden aldri ville fått nevneverdig med stemmer: de er lei av å ikke bli hørt.

 

I USA stemmer folk nå på tullinger som Trump og Sanders, i Sverige er det Sverigedemokraterna, i Danmark er det Dansk Folkeparti, i Storbritannia er det UKIP, osv, osv. Her hjemme har jo til og med Miljøpartiet de Gale kommet seg inn på Stortinget. Det er, for meg ihvertfall, et klart tegn på at folk begynner å få nok av den etablerte maktelitens arroganse og løgner.

 

Nei, folket stemte MDG fordi de har tatt inn over seg miljøproblematikk og klimakrisen, det er ikke verre enn det. Det handler som politiker om å tørre og ta samfunnsmessige grep som ikke alle alltid kan være enig med. At du tror det finnes en politikk som gagner alle og som er en åpenbaring for liberalister såfremt som sosialister og konservative, håper jeg du skjønner er en utopi som aldri vil finne sted uansett demokrati.

 

Og hold den gamle ringreven Sanders utenfor dette er du grei... den ene mannen med integritet i den famøse amerikanske politikken får man vel ihvertfall prøve å vise litt respekt, på tross av denne trendy politikerforakten.

 

Men to ting skal du ha og som skiller deg ifra de ordntlig virkelighetsfjerne, det er at du med disse holdninger unngår å havne i den ignorante rasist-fella, og du med disse liberale holdningene alltid vil kjempe mot overformynderi og statlige innskrenkelser av personlig frihet. Hadde man bare kunne holdt seg til disse viktige og positive ting og samtidig klart å unngå alle disse meningsløse konspirasjonene, så hadde du kunnet stemme på venstre og gjort din borger"plikt" uten at noen kunne mast noe mer om dette og du hadde vært mye nærmere å få det som du vil enn om slik som nå bare sitter og hate på systemet.

Jeg frykter de fleste som stemte MDG var førstgangsstemmere som hadde fått med seg at de ville legalisere cannabis og stemte deretter uten sjekke hva annet de står for.

 

For meg som er motorentusiast er det ikke mye å velge mellom desverre.

 

Da de fleste partier enten er skap kommunister som helst skulle sett at ingen hadde bil eller som glemmer at norge eksisterer utenfor oslo sentrum.

 

Så hvis vi kunne hatt Sveriges bil/motorpolitikk hadde det vært topp .

 

Ble litt OT der ja.

 

Tilbake til topic så frykter jeg at neste plass det smeller er Sverige eller Tyskland også er det vel vår tur etter det.

 

Ser ingen løsning bortsett fra å bli en gestapo stat noe som ikke er aktuelt.

 

Så det er nok bare å stålsette seg og stå imor vinden så gidt man greier.

Lenke til kommentar

 

Tilbake til topic så frykter jeg at neste plass det smeller er Sverige eller Tyskland også er det vel vår tur etter det.

Det ville være særdeles ovveraskende om det skulle smelle i Sverige. De er såvidt jeg har fått med meg ikke med på bombingen i Midt-Østen.

 

 

Om en Islamist er så hakke gærn at han går til slike skritt, så tror jeg at det er knekkende likegyldig om det står Sverige, Norge eller Tyskland i passet ditt dessverre. 

 

Her er vi alle mann alle mot galskapen, den skiller av erfaring ikke mellom rett og galt, skyldig/uskyldig, nasjonalitet eller religion (så lenge det ikke er snakk om Wahhabismen). Så å stille seg "nøytral" fungerer sikkert mot en rasjonell fiende, men trygger deg neppe i dette tilfellet her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tilbake til topic så frykter jeg at neste plass det smeller er Sverige eller Tyskland også er det vel vår tur etter det.

Det ville være særdeles ovveraskende om det skulle smelle i Sverige. De er såvidt jeg har fått med meg ikke med på bombingen i Midt-Østen.

 

Even though: IS er jo en av de få institusjonene som elsker fiender. 

 

Dersom IS kan skape fremmedfrykt ved å bombe i Sverige, så er det ingen umulighet at det skjer. Da polariserer de samfunnene mer, som jo er en av målene deres. 

Lenke til kommentar

 

Så å stille seg "nøytral" fungerer sikkert mot en rasjonell fiende, men trygger deg neppe i dette tilfellet her.

Alle mennesker er rasjonelle, faktisk er det vel dette som skiller mennesker fra dyr.

 

At du ikke forstår motivasjonen bak handlinger, innebærer ikke at disse handlingene ikke er rasjonelle.

 

 

Ett menneske kan ikke være irrasjonellt? Hvordan skal vi da forklare deg med dine politiske standpunkt? ;):p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe takk for at du illustrerer poenget mitt Thoto, det er akkurat denne typen arrogante "jeg vet bedre enn deg" holdninger som gjør at folk i stadig større grad nå stemmer utradisjonelt. Veldig mange er rett og slett drittlei av overformynderiske, arrogante og ubrukelige "mainstream" politikere, og denne grupperingen vil bli stadig større desto mer misfornøyde folk blir. 

Forøvrig så klarer politikerne fint å skape politikerforrakt på egen hånd, de trenger ingen hjelp til det. ;)

EDIT: Hva er egentlig "politikerforrakt"? Betyr ikke det egentlig bare at man har mista troen på politikerne? Er det da folket det er noe galt med, eller kan det tenkes at politikerne er på bærtur?

 

Ingen tvil, politikere kan være på bærtur, faktisk syntes jeg en hel skokk av dem er akkurat det latent. Men en slik generalisering blir like gærnt hver gang uansett hvem og hva det gjelder, også når det kommer til politikere. De er da folk de også og tro det eller ei, mange prøver faktisk å gjøre Norge best mulig for flest mulig av oss, uten å ha andre baktanker enn akkurat det. 

 

Så dette handler ikke om at noen vet bedre, politikk er ikke matte og dermed kun rett eller galt, det handler heller om at man må innfinne seg med det politiske systemet vi nå har og delta om man skal ha håp om å være med å endre noe. Det vil alltid være langt mindre nyttig å stå på sidelinja og forarge seg fordi man er skeptisk til alle sammen.. det blir å resignere. Og gjør man det så vil man naturlig nok oppdage at det er veldig få ører som gidder å høre etter også. 

 

It`s better to show up, than to give up!

-Bernie Sanders

 

;)

Lenke til kommentar

 

 

Det vi kan takke oss selv for er at vi evnt valgte feil politikere til å håndtere problemet.

 

 

For noe tøv. Folket har aldri reele valg om noe som helst. Det politiske systemet i vesten idag har overhode ingenting med folkestyre (demokrati) å gjøre. Det hadde blitt slik uansett hva folk hadde valgt, så ikke skyld på folket for å ha valgt "feil".

 

 

Du lener deg til en konspirasjonsteori om at eliten/makta kall dem hva du vil, what ever floats your boat, har undergravet det norske demokratiet slik at det ikke spiller noen rolle hva vi stemmer? Valget er fikset og resultatet ifra stemmeseddelene ikke har noen innvirkning?

 

Eller er det den andre konspirasjonen du lener deg til, nemlig at alle politikerne har en skjult agenda hvor de alle har samme mål og hvor de alle er enige i at de er herskerklassen og folket må undertrykkes bevisst og føres bak lyset, og på den måten da ingen betydning hva det står på stemmeseddelen du leverer ifra deg?

 

Uansett hvordan du vrir og vender på dine uttalelser og synspunkter rundt dette så ender du i en konspirasjonsteori, noe som er lite matnyttig og som alle skjønner ikke stemmer med virkeligheten.

 

Bruk stemmeretten din og slutt å grin om ikke flertallet er med deg, kanskje du får det som du vil neste gang om du holder meningene dine edruelige nok, men du kommer ikke til å få det som du vil hver gang. Det gjør ikke jeg eller noen andre i ett velfungerende demokrati heller. Sånn fungerer verden og det er bare å lære seg og svelge unna, du vokser på slikt.

 

 

Slapt å kalle det konspirasjonsteori når det er åpenbare fakta. Du kan selv resonnere deg frem til sannheten om du orker å tenke over ting. Noe de fleste enten ikke orker eller ikke har kapasitet til i en verden uten "tid". Jeg kan gi deg noen hint:

 

- Demokrati direkt oversatt betyr folkemakt

- Folkemakt på norsk er best forklart i vårt utrykk folkestyre

- Folkestyre aka folkemakt aka demokrati innebærer at folket styrer et land, ikke at de velger en (den samme) politikerelite som dikterer

- Demokrati er IKKE det samme som "å kunne velge et partiprogram"

- Når man velger et partiprogram får man masse politikk man ikke vil ha også

- De fleste i Norge kjenner ikke alle partiprogrammer 100% og velger derfor ikke basert på fakta

- Hvilket parti du velger er irrelevant, du vil uansett få mye av den samme politikken (PS. du har ikke valg)

- Alle partier med mindre enn 4% blir ignorert og er "irrelevant"

- Psykopater og narsissister er overrepresentert i politikken (spekulasjon, men meget sannsynlig spekulasjon)

- Valgkamp baserer seg på manipulasjon av velgernes følelser, ikke tale til folkets logikk

- De fleste som velger i Norge kjenner ikke engang til hele partiprogrammet de velger (de fleste velgere er uinformerte)

- Folk i Norge har absolutt ingen innflytelse over noen politiske områder

- Folk i Norge har ikke makt til å stoppe politikk eller innføre politikk

- De fleste i Norge er ikke mer enn 50% enige med politikken de velger (spekulasjon, men sannsynlig)

- De fleste i Norge stemmer på partier som de også er svære uenige med på flere politiske områder (spekulasjon, men sannsynlig)

- I Norge gir flertall på stortinget rett til å diktere (foreslå+vedta politikk)

 

Ok, jeg stopper der. Det var det jeg kunne komme på de første 3 minuttene jeg tenkte over saken. Men listen kan fortsette og vil bli ganske lang om jeg gidder å sette opp flere punkter. Men det gidder jeg ikke nå. Poenget er uansett at partipolitikk ikke er representativt for folkestyre, folkemakt eller demokrati. Man velger kun et parti av noen få tilgjengelige, noe som ikke gir folket makt over politikken de velger, kun makt over hvem de velger til å diktere politikken. Jeg har personlig sett massevis av politikk de siste 15 årene som jeg tror et stort flertall i Norge er totalt imot. Men det har ingenting å si, for folk i Norge har ikke tid til å engasjere seg, de må tross alt jobbe for å betale ned gjelden sin til bankene slik at de kan bo i hyperinflaterte hus, slik at de kan låne mer, slik at hyperinflasjonen på boliger kan fortsette samtidig som presset på folk kan fortsette.

 

Jeg har ikke sagt at politikereliten har en skjult agenda. Det eneste jeg har sagt er at psykopater og narsissister tiltrekkes politikken og oppmerksomheten som følger med politikken. De har jo som individer en egen agenda som er polere sin egen narsissisme og tilpasse seg sine sykelige psykopatbehov.

 

Politikken bør uansett ikke handle om individer og partier slik som den gjør idag. Poltikk bør handle om folket, politikken og veien fremover, og folket bør ha makt til å styre denne prosessen. Med styre, mener jeg at folket må ha reel makt, ikke symbolsk makt, som det er når man velger et av få tilgjengelige partier som har mulighet til å få mer enn 4%.

 

Det er ingen konspirasjonsteori om at eliten har egne mål etc. Det jeg sier er at det politiske systemet er defekt og at det kanskje kunne anses som demokrati for flere hundre år siden. Men idag lever vi i en moderne verden, uten at det politiske systemet har gjennomgått noen som helst reform. Jeg vil ha et moderne demokrati, som passer til et moderne samfunn, ikke et som ligger flere hundre år tilbake i tid og var alternativ til groteske system. Jeg vil ha et system som minst er like demokratisk som det de har i Sveits, og det bør faktisk alle i Norge ønske å ha også, selv om jeg ikke skal diktere det på dem. Men jeg er heller ingen psykopat som ønsker makt, som de som idag styrer Norge. De tiltrekkes av makt, og makt får man når man tilhører det som idag kalles "demokrati".

 

Norges og Europas og USA ditt demokrati er idag en vrangforestilling, og folk flest er i en psykologisk benektelse av virkeligheten, noe som er naturlig siden det er den første og sterkeste forsvarsmekanismen i menneskelig psykologi. Men om du overhode følger med på verden og hva som skjer, så kan du ikke påstå at det Norge idag driver med er folkets initiativ og det folket vil. DU har heller ingen grunnlagt for å påtår det, for det finnes overhode ingen målinger som måler folkets vilje i Norge idag, noe som i seg selv er absurd når man kaller seg selv demokrati.

 

Valg burde handle om politikk. Ikke individer og partier. Folk bør velge hvordan Norge skal opptre i forskjellige politiske områder og hvordan landet skal utvikle seg. Det er det demokrati bør handle om, får da får folket faktisk makt, heller enn symbolsk makt.

 

Symbolks makt har ingenting med folkemakt aka folkestyre aka demokrati å gjøre. Demokrati innebærer i ordet at folket har faktisk makt.

 

Demokrati i gamle Hellas var heller ikke demokratisk, fordi folk flest ikke var borgere, og dermed ikke kunne delta i demokratiet. Men demokratiet i Hellas innebar alikevel at alle kom sammen, og sammen diskuterte og bestemte politikken, noe som er det aller viktigste vi kan lære av et over 2200 år gammelt demokrati. For det er det som er hele poenget med demokrati, nemlig folkelig involvering, folkelig politikk og folkelig styrt land.

 

 

Jeg kan ikke bruke stemmeretten min, fordi jeg ikke vil stemme på partier jeg er dypt uenig med, noe som er alle partiene. Det er ingen partiprogram i Norge idag som engang er i nærheten av å representere alle mine politiske områder. Og i beste fall om jeg stemmer et parti, så stemmer jeg et parti jeg er 25% meget enig med, 25% meget uenig med, 25% litt enig med og 25% litt uenig med. Hvorfor skal jeg gjør det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...