Gå til innhold

TEST: Dell S2716DG


Anbefalte innlegg

Først en liten skrivefeil:

Enkele og smale rammer

 

 

Føler det blir litt dumt å behandle denne skjermen som noe annet enn en high-end/dyr skjerm.

 

Kikte gjennom hos komplett og fant 144hz kjerm til nedi 2500kr, en kamerat har en til 3300 tror jeg. For meg er det hvertfall uaktuelt å bruke 7000 på en PC skjerm, selv om den er 27".

 

Det jeg derimot kunne tenkt meg var en 120/144hz guide på skjermer. Gjerne forslå en bra budsjett skjerm, en bra mid-range skjerm, og tilslutt en luxury high-end skjerm. Dette er en artikkel jeg kunne hatt mer sansen for.

 

Nå var det nok ikke skjermer med oppløsning på 1440p du fant på komplett til de prisene. Den billigste skjermen med 1440p og 144hz på komplett er per dags dato Asus MG278Q til 5 290 kr, men da er det snakk om FreeSync og ikke G-Sync.

Jeg er enig i at det burde sees på en test av slike skjermer, det er nok mange som lurer på hva som er den beste sammensetningen av et spilloppsett.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på at BenQ XL2411Z har like gode farger(etter min mening) som disse svindyre skjermene, er det i realiteten kun G-Sync du har å hente på disse skjermene. Virker som galskap å betale nesten 7000kr mer kun for å få en skjerm med g-sync.

Pc skjermer oppi 10K klassen er vel galskap generelt...

 

Å betale 7000 ekstra for sli hvis du bare får 10-15 fps ekstra enig,men for en god skjerm som kan vare i 50000 timer dvs.Eizo eller Nec god investering
Lenke til kommentar

Når de fleste har "råd" til å røyke eller snuse, så har de fleste "råd" til en 7k skjerm også ;)

 

Prioriteringer...

 

De fleste snuser eller røyker vel ikke? Det er aldri et godt tegn for et produkts glede for pengene når folk må sammenlikne det med de tingene som gir aller minst for pengene.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er grunnen til at Acer Predator XB270Hubprz ikke blir nevnt som et alternativ? Akkurat samme speccs og pris MEN med IPS panel. Har den selv og er kjempefornøyd. Hvorfor folk på død og liv skal betale mer for Asus begriper jeg ikke

 

Dette skyldes nok at stadig flere blir kvalitetsbevisst og klarer se lengre enn tallene som produsenten pusher.

Selv forbinder jeg Acer med skrøpelige datamaskiner laget i billig plast og med dårlig finish. Se bare på foten til produktet du nevner, skinnende blank. Den kommer til å være oppripa før kvelden er omme, og den skaper irriterende refleksjoner fra lysene i taket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...