Gå til innhold

iPhone 5c (1 år gammel) - suger strøm, må lades hele tiden


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg iPhone i fjor og var storfornøyd. Elsker selve mobilen, og i starten var den fantastisk. Men oh lord, den suger nå strøm som en svamp. Det hadde vært akseptabelt dersom jeg faktisk brukte mobilen mye, eller lot appene stå på, men jeg bruker den jo sjeldent...

 

I det siste har jeg kun brukt mobilen til å sjekke insta i et par minutter, sett på et par snapper nå og da og slått på alarmene før jeg tar kvelden. Likevel må jeg lade den like ofte som da jeg brukte mobilen på det meste. 

 

Har hørt at det bare er sånn iPhonen er, sånn at man må kjøpe ny kort tid etterpå. Er det noe sannhet i det? Må jeg virkelig ha meg ny mobil igjen etter et år..? 

Endret av FruPotter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. 

 

Sånn skal det selvfølgelig ikke være. 

 

Hvis du går inn på følgende på din iphone:

 

Innstillinger --> Batteri. Da får du oversikt over hvilke apper som har brukt mest strøm de siste 24 timer og de siste 7 døgn. (i Prosent)

 

Er det noen apper som skiller seg veldig ut her?

 

Det kan være at du rett og slett har vært uheldig å har noen apper som sluker opp strømmen. 

Lenke til kommentar

på ett år har du vel 300+ ladesykluser, som vil si at batteriet ditt sikkert er slitent.

Kjøpt nytt batteri til den (om det ikke er noe med apper som ble nevnt)

 

Har selv hatt en Note 4 siden release og batteriet er meget svekket i forhold til før. Dog har den ett mye større batteri enn iPhone så det går greit enda.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Hei. 

 

Sånn skal det selvfølgelig ikke være. 

 

Hvis du går inn på følgende på din iphone:

 

Innstillinger --> Batteri. Da får du oversikt over hvilke apper som har brukt mest strøm de siste 24 timer og de siste 7 døgn. (i Prosent)

 

Er det noen apper som skiller seg veldig ut her?

 

Det kan være at du rett og slett har vært uheldig å har noen apper som sluker opp strømmen. 

Ok! :) Prøvde å sjekke nå, men kommer kun opp informasjon om siste gang jeg ladet telefonen. 

Må appen være på for at den sluker strøm? I så fall skjønner jeg ikke hvordan mobilen min mister så mye, når jeg avslutter alle apper etter hver gang jeg bruker de... 

 

på ett år har du vel 300+ ladesykluser, som vil si at batteriet ditt sikkert er slitent.

Kjøpt nytt batteri til den (om det ikke er noe med apper som ble nevnt)

 

Har selv hatt en Note 4 siden release og batteriet er meget svekket i forhold til før. Dog har den ett mye større batteri enn iPhone så det går greit enda.

Hvis det rett og slett er på grunn av slitent batteri kjøper jeg ny mobil til høsten, tenker jeg. Er sikkert dyrt å få byttet batteri... Skal prøve å finne ut av dette med appene først. :)

 

Synd at batteriet generelt ikke varer så lenge. Tenker uansett å kjøpe ny mobil etterhvert, og forhåpentligvis en som varer lengre/som man lett kan bytte batteri på. Hvis det er det som er problemet, så klart.

Endret av FruPotter
Lenke til kommentar

Eksempel: http://www.mytrendyphone.no/shop/iphone-5c-kompatibelt-143271p.html

 

92kr for nytt batteri. Du klarer fint å bytte det selv.

Om du uansett skal ha ny telefon skader det ikke å prøve.

 

Edit: heh.. Må kansje av med skjermen for å bytte på denne. Da kan det fort bli en litt større jobb for deg.

Apple gjør det ikke enkelt altså.

 

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Eksempel: http://www.mytrendyphone.no/shop/iphone-5c-kompatibelt-143271p.html

 

92kr for nytt batteri. Du klarer fint å bytte det selv.

Om du uansett skal ha ny telefon skader det ikke å prøve.

 

Edit: heh.. Må kansje av med skjermen for å bytte på denne. Da kan det fort bli en litt større jobb for deg.

Apple gjør det ikke enkelt altså.

 

Det er så sant, haha! 

 

Jeg er ikke særlig flink på å reparere ting...  :hm: Eller, jeg har aldri reparert noe, så det kan jeg ikke si. Haha huff! 

Lenke til kommentar

Å avslutte alle apper etter at man har brukt dem kan på iOs føre til større strømforbruk. Mye bedre å la telefonen ordne opp selv.

 

Du kan prøve å slå av bakgrunnsoppdatering i innstillingene og se om det hjelper - dette høres ut som om en app ligger og jobber i bakgrunn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...