Gå til innhold

Garderobe lys (igjen)


Anbefalte innlegg

Var på et hotell i Moskva i helga der det var lys i selve garderobestanga:

 

post-275475-0-86364100-1457266717_thumb.jpg

Det var koblet på en bevegelses sensor inne i skapet og var egentlig innmari stilig.

 

Jeg ble inspirert og gjorde idag endelig ferdig ideen om at lyset i taket i gangen skal tenne når en åpner garderobedørene. Det er tre dobbeldører i gangen men jeg nøyde meg med å sette en mikrobryter på den høyre skapdøren på hver av dem da vi alltid åpner dørene i par.

 

Da jeg fremdeles ikke har funnet noen velegnet Z-Wave sender på batteri til dette, ble det en Nexa WBT-912 oppe på skapet og de tre bryterne koblet i serie.

 

post-275475-0-45239100-1457266727_thumb.jpg post-275475-0-43902500-1457266737_thumb.jpg

 

Bryterne er bevisst plassert ute ved hengslene og ikke inne på midten da de er mindre synlige der og endra viktigere; at det er mindre "slark" der ute om en dør ikke lukker seg helt igjen på grunn av en stor jakke.

Endret av Fermate
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har LED-listene klar til skapet, kanskje dette var inspirasjon nok for meg også! Fin løsning rundt koblingen.

 

Men nå hadde det jo vært stilig å hatt LED-lysene i selve stanga.... ;)

 

Da vi var på utkikk etter glassrekkverk til verandaen så jeg profilen til stolpefritt rekkverk og tenkte denne lett kunne vært brukt til garderobestenger,  håndløper i trapp, eller rett og slett som lys.

Fås også i syrefast for bruk utendørs

 

LED-lister bør kunne limes greit i sporet, uten at jeg har målt den nøyaktig

 

 

post-149277-0-07801600-1457341166_thumb.jpg

Endret av Oyvind-
Lenke til kommentar

Wow!

DER har du den jo!

Hvor??

 

Det er mange leverandører av rekkverk.  Vi valgte rekkverk fra rekkverksbutikken.no på grunn av utseende og selvsagt pris.

De holder til i Sverige, men leverer over hele landet med Schenker.   Regner med at de lett selger noen meter med håndløper og ikke bare komplette rekkverk.

 

Bildet hentet jeg fra www.vbr.no

Lenke til kommentar

 

Wow!

DER har du den jo!

Hvor??

 

Det er mange leverandører av rekkverk.  Vi valgte rekkverk fra rekkverksbutikken.no på grunn av utseende og selvsagt pris.

De holder til i Sverige, men leverer over hele landet med Schenker.   Regner med at de lett selger noen meter med håndløper og ikke bare komplette rekkverk.

 

Bildet hentet jeg fra www.vbr.no

 

Jeg bestillte rekkverk derifra for en stund siden, prisen på rekkverket var ikke så ille men frakten var like dyr uansett hva man bestillte, så det ble en relativt dyr fornøyelse når man ikke skal ha så mye

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...