Gå til innhold

Erstatte brus med kullsyrevann


Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Hvordan er kullsyrevann i forhold til brus? Tenker å trappe ned brusdrikkingen litt, hvordan er det da å erstatte det med kullsyrevann(boble, eldorado)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her i huset går det på vanlig vann. Har aldri hatt noe problem med å kutte ut brus de par gangene jeg har gjort det, har ikke gått over til vann med kullsyre heller.

 

Hva med en sodastreamer? Kan blande sukkerfri saft og pøse på med kullsyre. Smak + bobler og billig i lengden :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Hva mener du med «hvordan» her? Smaksmessig? Helsemessig? Abstinensplager?

Helsemessig. Har klart å ordnet meg syreskader, så det er nok greit å drikke litt mindre. Har også begynt å trene ganske hardt, så jeg kutter litt ned på brusen, så får jeg kanskje bedre resultater. 

Lenke til kommentar

Har for noen år siden kuttet ut brus og begrenset det til helger, men startet vel litt etter nyttår (ikke nyttårsforsett, helt tilfeldig) å droppe brus fult og helt. Nå tar jeg en sjokkmelk eller to i helgene, funker fint det.

Kan ikke egentlig si jeg har hatt noen særlig problemer med det, droppet samtidig sjokolade, før ble det vel fort en plate eller to i helga.

Lenke til kommentar

Ved bruk av kullsyremaskiner så oppnås mere kullsyre i vannet jo kaldere det er. Vann på ned mot 0 grader får en langt heftigere kullsyreopplevelse. La flasken med vann stå i kjøleskap eller fryser, eller ha i knust is før kullsyren tilsettes, det anbefales. Har ikke båret med meg tunge flasker fra butikken på mange år, blir jo så snadder det jeg lager hjemme.

Lenke til kommentar

Helsemessig. Har klart å ordnet meg syreskader, så det er nok greit å drikke litt mindre. Har også begynt å trene ganske hardt, så jeg kutter litt ned på brusen, så får jeg kanskje bedre resultater. 

 

Syreskadene vil det ikkje ha særlig betydning for sidan begge delar er omtrent like surt.

 

Største fordelen er at du får i deg langt mindre sukker om du erstatter vanlig brus med boblevann. Men dersom du skal kjøpe vatn så vær obs på at enkelte typar smaksatt vatn også er tilsatt sukker.

 

Dersom du trener hardt så må du også passe på at du delvis erstatter kaloriinntaket som du vanligvis får frå brus. Det er sjølvsagt bra å slanke seg, men det er ikkje nødvendigvis så bra for helsa å både starte med energikrevande trening samtidig som sluttar å ta til deg næring.

For dei fleste så er sukkeret som ein får igjennom å drikke brus overflødig energiinntak, men det treng ikkje nødvendigvis å gjelde alle.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

 

Helsemessig. Har klart å ordnet meg syreskader, så det er nok greit å drikke litt mindre. Har også begynt å trene ganske hardt, så jeg kutter litt ned på brusen, så får jeg kanskje bedre resultater. 

 

Syreskadene vil det ikkje ha særlig betydning for sidan begge delar er omtrent like surt.

 

Største fordelen er at du får i deg langt mindre sukker om du erstatter vanlig brus med boblevann. Men dersom du skal kjøpe vatn så vær obs på at enkelte typar smaksatt vatn også er tilsatt sukker.

 

Dersom du trener hardt så må du også passe på at du delvis erstatter kaloriinntaket som du vanligvis får frå brus. Det er sjølvsagt bra å slanke seg, men det er ikkje nødvendigvis så bra for helsa å både starte med energikrevande trening samtidig som sluttar å ta til deg næring.

For dei fleste så er sukkeret som ein får igjennom å drikke brus overflødig energiinntak, men det treng ikkje nødvendigvis å gjelde alle.

 

Jeg spiser ganske mye, så tror ikke det blir noe problem å få i seg nok kalorier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...