Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Import av bil fra polen ?


Anbefalte innlegg

Det er sikkert mange andre diskusjoner på forumet, men jeg sliter med å finne riktige svar.  Alle har erfart forskjellige ting.   

 

 

Jeg har kikket endel på polsk ''finn'''  og kan se at bilene der er sinnsyk mye billigere en her i norge. så derfor lurer jeg på hvordan komme billigst unna når man skal kjøpe en bil å kjøre den til norge ??

 

Jeg har hørt at folk ber selgeren i utlandet skrive ut en kvittering nr2 hvor det står at du betalte bilen 100tusen istedenfor 200 for eks, og da betaler du 25% moms av de 100 som står på kviterringen og ikke fulle 200.....Kan dette funke ????

 

Og skrive kanskje at det er en delebil, eller bil som ikke er i kjørbar stand????

 

 

Altså en Audi S8 2008model, 450hester og 5.2Liter...  Koster 200tusen i polen.

 

Er det noe å spare på en sånn bil eller tjene hvis man skal selge den videre????

 

Håper på svar fra noen som har peiling.  

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den er kondemnert/ødelagt/delebil eller lignende får man den jo ikke på veien. I hvertfall ikke uten å betale alle avgiftene uansett.

 

Har sett mange poster med folk som har fått seg en overraskelse når prisen på avgiftene har kommet frem. F.eks. hvis noen vil importere en Camaro fra USA siden de er svinebillige der og finner ut at de kan kjøpe seg en flunka ny, velutstyrt Audi for bare det CO2-avgiften kommer på. :p

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Hvis den er kondemnert/ødelagt/delebil eller lignende får man den jo ikke på veien. I hvertfall ikke uten å betale alle avgiftene uansett.

 

Har sett mange poster med folk som har fått seg en overraskelse når prisen på avgiftene har kommet frem. F.eks. hvis noen vil importere en Camaro fra USA siden de er svinebillige der og finner ut at de kan kjøpe seg en flunka ny, velutstyrt Audi for bare det CO2-avgiften kommer på. :p

 

Tenkte på bilhenger jeg da...slepe den over hit, siden polen er ganske så nærme..og tyskland da.    Jaa akkurat ja,, hva betyr den NOX avgiften ?? og hvorfor i all verden skal dem ha vektavgift ????  tilfele bilen veier 100ton og ødelegger E6 ???

Lenke til kommentar

NOx og CO2 er miljøavgifter. Vektavgiften er for å få mer penger i staskassa. Samme med HK-avgift. Og de fleste avgifter kan man jo si. :p

 

CO2 utslipp ja..det skjønneg jeg, men hva står NOx for ??

 

Hvordan betaler man de avgiftene ?? er det en bestems prosent av bilens CO2 utslipp og verdi osv ??

Lenke til kommentar

Det er sikkert mange andre diskusjoner på forumet, men jeg sliter med å finne riktige svar.  Alle har erfart forskjellige ting.   

 

 

Jeg har kikket endel på polsk ''finn'''  og kan se at bilene der er sinnsyk mye billigere en her i norge. så derfor lurer jeg på hvordan komme billigst unna når man skal kjøpe en bil å kjøre den til norge ??

 

Jeg har hørt at folk ber selgeren i utlandet skrive ut en kvittering nr2 hvor det står at du betalte bilen 100tusen istedenfor 200 for eks, og da betaler du 25% moms av de 100 som står på kviterringen og ikke fulle 200.....Kan dette funke ????

 

Og skrive kanskje at det er en delebil, eller bil som ikke er i kjørbar stand????

 

 

Altså en Audi S8 2008model, 450hester og 5.2Liter...  Koster 200tusen i polen.

 

Er det noe å spare på en sånn bil eller tjene hvis man skal selge den videre????

 

Håper på svar fra noen som har peiling.  

Bare sånn for å svare kort, så er svaret nei. Det er ingenting å spare på å importere en slik bil til Norge på grunn av at:

 

- Den er for gammel

- Norske S8'er har falt hinsides i pris, du får en lite brukt 2008 mod for 350-450 000 fra finn.

 

Jeg tipper faktisk at det å importere en 08 mod S8 blir betydelig dyrere enn å bare kjøpe en som allerede er norsk. S8 er et veldig spesielt pristilfelle i Norge.

 

Sjekk denne for eksempel: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=70004161

 

 

En liten edit: Hvis du skal importere bil fra utlandet for at det skal "lønne" seg må bilen enten være relativt ny, eller så må den for eksempel ha en motor som den norske importøren aldri tok inn for den aktuelle bilen

Endret av Gamle ørn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...