Gå til innhold

Forza Motorsport 6: Apex kommer til Windows 10


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-68389

 

Jeg har sagt at det er helt greit å like arcade. Jeg liker også Trackmania, hvorav Tracmania Sunrise som favoritten. Det jeg dog prøver å få frem er at for å kåre det beste bilspillet så bør de mest seriøse aktørene havne på pallen. Arcade spillene kan heller bli kåret som de som gir best underholdning.

Det blir som disse bilene som blir kåret til årets bil f.eks. Toyota Yaris - årets bil osv. Motorinteresserte ler jo bare av slike titler for de representerer jo ikke noe viktig.

 

For å se om du følger dine egene prinsipper; hva er den beste bilen?

 

Kan man velge er den beste bilen den du velger med hjertet. Den ultimate og oppnåelige bilen for min del ville vært en Radical SR8. En gategodkjent fullblods racerbil med åpen cockpit. Skulle jeg valgt etter fornuft hadde jeg kjøpt en Skoda Superb. Hadde jeg vært rik hadde jeg kjøpt en Ferrari 250 GTO. Så i bunn og grunn er den beste bilen den du har råd til, desverre. Mest bang for the buck = motorsykkel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan man velge er den beste bilen den du velger med hjertet. Den ultimate og oppnåelige bilen for min del ville vært en Radical SR8. En gategodkjent fullblods racerbil med åpen cockpit. Skulle jeg valgt etter fornuft hadde jeg kjøpt en Skoda Superb. Hadde jeg vært rik hadde jeg kjøpt en Ferrari 250 GTO. Så i bunn og grunn er den beste bilen den du har råd til, desverre. Mest bang for the buck = motorsykkel.

 

Høres fornuftig ut, la oss kjøre det tilbake til den sammenligningen du gjorde tidligere mellom bilspill og biler.

 

"Kan man velge er det beste bilspillet det du velger med hjerte. Det ultimate og oppnåelige spillet for min del ville være spill X. Skulle jeg valgt etter fornuft hadde jeg kjøpt spill Y. Hadde jeg vært rik hadde jeg kjøpt spill Z. Men i bunn og grunn er det beste spillet det du har hardware til, dessverre. Mest bang for the buck = Mario kart."

 

Som jeg mistenkte var din opprinnelige påstand at Yaris som årets bil var latterlig ikke noe du ville stå ved, og jeg tror dypt nede også du vet at hva som er det beste bilspillet avhengig av hva man ser etter og setter pris på.

 

Og for å få klarhet i en ting, den beste bilen er selvfølgelig Porsche 911 sport classic :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389

Fler og fler velger gamle spill da det helt klart er innholdet som teller mest, ikke grafikk. Når en produsent av en simulator laserscanner en så stor bane som Nordschleife, betyr dét mye for meg. Det er spesielt underlaget som gjør denne krevende. Jeg ville ikke blitt forstyrret av lagg bare fordi bladene på et tre er viktig for meg.

Ta dragracing f.eks. Du vinner ikke bare fordi du har masse sponsorer og en dyr lakkjobb. Den som vinner er den som får plantet mest av kreftene i asfalten.

Nok sagt. Forza får nok tilhengere, men flest 14 åringer som vet heller lite om bil. Personer som vil kalle Gran Turismo for simulator.

Lenke til kommentar

Forza får nok tilhengere, men flest 14 åringer som vet heller lite om bil. Personer som vil kalle Gran Turismo for simulator.

Svært så bastant du er på denne påstanden. Normalt på mange merke- og bilforum er en egen tråd for å dele gamertagg og diskutere dette spillet. Både nasjonale og internasjonale. Og der er det ingen tvil om at majoriteten av brukerene faktisk er 18+. Og en skulle da tro at dette var folk som hadde kunnskap eller interesse for å lære mer om bil?

Videre kan jeg ikke påstå å ha fått så mange under 18 år på vennelista på xbox over årene via forza. Heller motsatte. Selv tror jeg faktisk de som er 14 med særs lite interesse for bil heller søker seg mot spill som NFS eller andre spill som er enda mer arkade/lettkjørte. Jeg sier ikke at det er mange unge som ikke spiller Forza, for det er det nok.

 

En ting kombinasjonen av bilspill og ekte bil har lært meg i løpet av min levetid er at selv de råeste simulatorene har fortsatt et stort gap opp mot virkeligheten.

 

Dumper denne her i samme slengen:

http://www.gamespot.com/articles/meet-the-gran-turismo-player-now-driving-race-cars-for-real/1100-6419397/

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389

 

Forza får nok tilhengere, men flest 14 åringer som vet heller lite om bil. Personer som vil kalle Gran Turismo for simulator.

Svært så bastant du er på denne påstanden. Normalt på mange merke- og bilforum er en egen tråd for å dele gamertagg og diskutere dette spillet. Både nasjonale og internasjonale. Og der er det ingen tvil om at majoriteten av brukerene faktisk er 18+. Og en skulle da tro at dette var folk som hadde kunnskap eller interesse for å lære mer om bil?

Videre kan jeg ikke påstå å ha fått så mange under 18 år på vennelista på xbox over årene via forza. Heller motsatte. Selv tror jeg faktisk de som er 14 med særs lite interesse for bil heller søker seg mot spill som NFS eller andre spill som er enda mer arkade/lettkjørte. Jeg sier ikke at det er mange unge som ikke spiller Forza, for det er det nok.

 

En ting kombinasjonen av bilspill og ekte bil har lært meg i løpet av min levetid er at selv de råeste simulatorene har fortsatt et stort gap opp mot virkeligheten.

 

Dumper denne her i samme slengen:

http://www.gamespot.com/articles/meet-the-gran-turismo-player-now-driving-race-cars-for-real/1100-6419397/

 

Du hevder at mange ønsker å dele denne nyheten. Det sier ingenting om det er et bra bilspill. Hvilken aldersgruppe disse er i sier da at de ikke skjønner hva som bør prioriteres i et bilspill. At du har fått fler personer over 18 på vennelista på xbox sier meg jo bare at disse bruker konsoll som deg, altså de bryr seg også bare om looks. Du tror 14 åringer søker NFS, men mener også at unge spiller Forza. Rest my case...

Du hevder at simluatorene har noe å bevise. Da MÅ du forklare hva de har å bevise eller så er det tomme ord, desverre.

Å slenge inn en link med en som har fått til noe med Gran Turismo blir som å ønske Donald Trump som president i USA. Det kan faktisk skje desverre, men det burde ikke skje...

Endret av Bruker-68389
Lenke til kommentar

Du hevder at mange ønsker å dele denne nyheten. Det sier ingenting om det er et bra bilspill.

Antall kopier både Forza og GT har solgt over årene indikerer på suksess. I tillegg om du går i miljøet i og rundt spillet kan du klart og tydelig skjønne at dette er spill som er å anse som bra. Både for en som ønsker litt mer ut av et bilspill samt andre som bare ønsker å ha noe å kose seg med i sofaen.

Ta deg en tur innom forumet til Forza motorsport og les litt om hva slags folk det er der så kommer du fort til å skjønne at dine erfaringer kommer særdeles til kort for til å faktisk kunne ytre så bastante meninger.

 

Vist du ikke gidder å sjekke selv kan jeg fortelle deg at der er det overraskende mange som både lever av og har en eller annen form for racing som hobby.

 

Hvilken aldersgruppe disse er i sier da at de ikke skjønner hva som bør prioriteres i et bilspill.

Latterlig påstand. Det eksisterer mange personer som utklasserer dine erfaringer med trackdays og racing, og for den saks skyld pretendracing, på disse forumene. Du ville trolig blitt overrasket over hvor mange profilerte personer bare her i Norge som har spilt og spiller Forza og grand turismo og mener dette er gode spill.

 

Forsåvidt, dette argumentet der er et klassisk tilfelle av hersketeknikk som utnyttes når man ikke vet eller har noen argumenter i mot motparten sin. Vennligst avstå av slike lavmåls-argument om vi skal fortsette å diskutere.

 

At du har fått fler personer over 18 på vennelista på xbox sier meg jo bare at disse bruker konsoll som deg, altså de bryr seg også bare om looks. Du tror 14 åringer søker NFS, men mener også at unge spiller Forza. Rest my case...

Et særdeles svakt argument å "rest your case" på da du åpenbart ikke skjønner at jeg er realistisk nok til å innse at folk under 18 totalt blottet for forståelse for bil, fysikk og banelayout spiller spillet. Men dette er noe som gjelder for alle spill, selv fullblods simulatorer.

 

Du hevder at simluatorene har noe å bevise. Da MÅ du forklare hva de har å bevise eller så er det tomme ord, desverre.

Nei, jeg har ikke argumentert for dette i det hele tatt. Hvor fikk du dette i fra?

 

Å slenge inn en link med en som har fått til noe med Gran Turismo blir som å ønske Donald Trump som president i USA. Det kan faktisk skje desverre, men det burde ikke skje...

Oppfordrer deg til å lese linken.

Det er et stort bilmerke med bred kunnskap innen racing som har gått sammen med utgiveren av Grand turismo og skapt en inngangsportal via et spill du tydeligvis ser ned på.

Lenke til kommentar

Jeg har sagt at det er helt greit å like arcade. Jeg liker også Trackmania, hvorav Tracmania Sunrise som favoritten. Det jeg dog prøver å få frem er at for å kåre det beste bilspillet så bør de mest seriøse aktørene havne på pallen. Arcade spillene kan heller bli kåret som de som gir best underholdning.

Det blir som disse bilene som blir kåret til årets bil f.eks. Toyota Yaris - årets bil osv. Motorinteresserte ler jo bare av slike titler for de representerer jo ikke noe viktig.

Hestekrefter og stor motordur er ikke nødvendigvis det som gjør en bil bra. Man må se an på rollen bilen skal ha. Skal man ha en bil til å frakte seg rundt i en by. Eller en bil som skal frakte ved på hytta. Eller en bil som skal kjøre så fort som mulig på en bane. I mange bruksområder vil en yaris fungere helt ypperllig. Det er ikke alle som trenger penisforlengere vet du ;) Endret av Limbeck
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Noen av dere som finner Forza Apex på windows 10 storen? Skulle komme idag. Men ser det ingen steder.

 

Edit: Fant store siden via Forza Hub. Men installasjons knappen er grået ut. Og en melding sier "Forza Motorsport 6:Apex (Beta) is currently not availble."

 

Noen som vet når det blir tilgjengelig?

Endret av Millha
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389

 

Jeg har sagt at det er helt greit å like arcade. Jeg liker også Trackmania, hvorav Tracmania Sunrise som favoritten. Det jeg dog prøver å få frem er at for å kåre det beste bilspillet så bør de mest seriøse aktørene havne på pallen. Arcade spillene kan heller bli kåret som de som gir best underholdning.

Det blir som disse bilene som blir kåret til årets bil f.eks. Toyota Yaris - årets bil osv. Motorinteresserte ler jo bare av slike titler for de representerer jo ikke noe viktig.

Hestekrefter og stor motordur er ikke nødvendigvis det som gjør en bil bra. Man må se an på rollen bilen skal ha. Skal man ha en bil til å frakte seg rundt i en by. Eller en bil som skal frakte ved på hytta. Eller en bil som skal kjøre så fort som mulig på en bane. I mange bruksområder vil en yaris fungere helt ypperllig. Det er ikke alle som trenger penisforlengere vet du ;)

 

Enkelte uvitende ser på raske og flotte kjøretøy som penisforlengere. Personlig ønsker jeg ikke slike kjøretøy for å vise meg frem, selvom det desverre finnes folk som bare bruker det til dét. Jeg har en lidenskap for ting som går fort, og for å få ting til å gå fort, MÅ de ha et spesielt design grunnet aerodynamikk. Et biprodukt av et slikt design er at det kan se utrolig lekkert ut. MEN, innen racing tenker man kun på performance så og si. De tenker hvordan kan vi gjøre dette bedre... Jeg syntes først det er kult, om jeg vet og skjønner at det funker. Jeg ser etter funksjon, ikke kun hva det blotte øyet ser.

Tydeligvis ikke alle som skjønner at det finnes folk som bryr seg mest om prestanda.

 

I tillegg argumenterer du mot Toyota Yaris som årets bil. Ville du kjørt rundt med ÅRETS BIL 2012 skrevet over hele siden av bilen om du kjørte en Toyota Yaris ? Hvorfor blåse ting ut av proporsjoner når vi snakker om en Toyota Yaris? Akkurat det samme som 18 åringer med BMW 3.16 som slenger på M-merket til BMW. What's the point ? 

Lenke til kommentar

Har kun opplevd en bug i spillet, og det er at spillet kjørte dårlig på første race med Ford GT (lav ytelse). Men etter å ha startet free play race så kjørte spillet flytende og laggfritt på ultra og 2560x1440 oppløsning. Kan ikke måle hvor mye FPS man har, men magefølelsen sier at den er minst 60+ :) Bær være fornøyd for å være  beta.

Lenke til kommentar

Har kun opplevd en bug i spillet, og det er at spillet kjørte dårlig på første race med Ford GT (lav ytelse). Men etter å ha startet free play race så kjørte spillet flytende og laggfritt på ultra og 2560x1440 oppløsning. Kan ikke måle hvor mye FPS man har, men magefølelsen sier at den er minst 60+ :) Bær være fornøyd for å være  beta.

 

Du kan med DXTORY. Vsync er låst uansett, så det maxer på 60.

Lenke til kommentar

Jeg er helt analfabet på Windows Store. Kan man velge hvor man skal installere?

 

Trykk Startmeny - Settings - System - Storage. Her finner du flere valg om hvor ting ender opp via Windows Store.

 

Jeg løste forøvrig mitt eget oppstartsproblem. Hadde valgt å ikke installere på C, fordi det er en ganske liten SSD. Lyktes ikke å starte spillet fra annen disk, prøvde til slutt C disk, da startet det. Smooth sailing etter det. FX8350, R9 280x 16 GB ram.

Lenke til kommentar

Se der ja.. Klønete måte å endre installeringssted men. Fikk kjørt litt i natt - koste meg veldig. Forstår jeg det riktig at Forza 6 Apex kun er en smakebit av noe som skal komme til XBOX One? For jeg handler ikke konsoll igjen bare på grunn av Forza.. Kjøper derimot gjerne spillet til Windows!

Lenke til kommentar

Se der ja.. Klønete måte å endre installeringssted men. Fikk kjørt litt i natt - koste meg veldig. Forstår jeg det riktig at Forza 6 Apex kun er en smakebit av noe som skal komme til XBOX One? For jeg handler ikke konsoll igjen bare på grunn av Forza.. Kjøper derimot gjerne spillet til Windows!

 

Det er vel mer Microsoft sin showcase for PC markedet. Utviklerne har forøvrig sagt at alle Forza spill som utvikles fremover også vil bli gitt ut på PC. Så du slipper nok å handle noen ny konsoll, forhåpentligvis!  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...