Gå til innhold

Estimert pris på PC


Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Jeg har en stasjonær pc som jeg vurdere å selge. Men jeg lurer på hva pris jeg kan få for den:

Komponenter:

HK:            Asus P8P67 Deluxe

CPU:          har 1 stk I5 3470 og I5 3550
RAM:         fra 8 til 16GB
SSD:          Curial M500 120gb 
HDD:         1 TB
PSU:          Corsair GS600

Kabinett:    aerocool gts black edition
GPU:          Gainward GTX 680 4GB Phantom


Skjermer som kan følge med: HP 24" 1920x1200 og/eller BenQ 22" 1920x1080

 

Jeg har en kjøper på Skjermkortet på 1500kr, men jeg lurer på om det er smart å selge det i deler eller om det er best å selge den komplett

Tenker selv uten skjerm(er) rundt 4-5000kr ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Delene er ikke så lett overklokkbar, så tror det er lettest å tvinge kjøper å selge samlet.

Ellers risiker du å kun få solgt skjermkortet.

 

Er du heldig får du solgt cpu men tviler på de ferreste vil kjøpe brukt cpu som ikke er god på overklokking.

 

Det kan være du er heldig å få solgt kabinettet hvis det er minimalt riper\skader.

Ram\SSD\harddisk tror jeg ikke så mange vil kjøpe brukt. Vent til DDR3 prisene stiger så kanskje.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Takker for svar Snakkesss og LMH1 :D

Kjøper er bare interessert i skjermkortet dessverre.
Har sett en god del som er på utkikk etter 1155 hovedkort nå får tiden, så jeg får ta å legge resten ut på finn.no får å se om det er noen som er interessert i noen deler. Har også en god del skjermer og SSDer jeg skulle bli kvitt da dee ikke er i bruk :)

Kabinettet er helt nytt da jeg fikk det på en garanti sak.
Får håpe det er noen som e interessert i 8gb sticks med DDR3 :p
Harddisker er det tvilsom å få solgt ja, enig der.

Lenke til kommentar

 

Kan jo lufte interessen for "pakka" på finn ei uke om kjøper av skjermkort klarer vente så lenge? :)

Det var en god ide, Gjør det når jeg kommer hjem :)

 

 

Ja, dette pga at pakken er vanskelig å selge uten skjermkort også dessverre.

 

Hadde lagt den ut for 3-5000 kr bare for å "se".

 

Men er ikke mye som skriker løp og kjøp i den pakken dessverre for meg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jo lufte interessen for "pakka" på finn ei uke om kjøper av skjermkort klarer vente så lenge? :)

Selger risikerer å miste den ene kjøperen i så fall.

 

Men jaja når nvidia GTX 1000 serien kommer tror jeg alt under GTX 780 TI vil være vanskelig å selge brukt.

Særlig når AMD R9 400 serien kommer.

 

Med mindre både AMD\nvidia klarer å komme med skjermkort som har alt for stive priser, dobling av fury eller GTX 980 TI som eksempel så tviler jeg på slike utdaterte skjermkort blir særlig populære.

 

De trekker nok mere strøm kanskje dårligere på SLI en nyere modeller, så eneste må være prisen for slike skal vurderes.

Lenke til kommentar

 

Kan jo lufte interessen for "pakka" på finn ei uke om kjøper av skjermkort klarer vente så lenge? :)

Selger risikerer å miste den ene kjøperen i så fall.

 

Men jaja når nvidia GTX 1000 serien kommer tror jeg alt under GTX 780 TI vil være vanskelig å selge brukt.

Særlig når AMD R9 400 serien kommer.

 

Med mindre både AMD\nvidia klarer å komme med skjermkort som har alt for stive priser, dobling av fury eller GTX 980 TI som eksempel så tviler jeg på slike utdaterte skjermkort blir særlig populære.

 

De trekker nok mere strøm kanskje dårligere på SLI en nyere modeller, så eneste må være prisen for slike skal vurderes.

 

 

Skrev jo at han måtte høre med kjøperen av skjermkort først ;)

 

Om dette var noe han gikk med på!

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle kjøper være interisert å vente 1 uke på skjermkort?

Grunnen for en kjøper skulle gi bud å skjermkort er fordi personen ikke vil vente, kanskje har pcen fra før men kun intel skjermkort.

 

Så tror man risiker uansett å miste en muligens kjøper om man da ikke er villig å gå ned noen hundrelapper i pris.

Ofte slik finn.no funger er det liten konkuranse kan kjøper nesten komme med laveste bud, ellers sitter selger med deler som kun faller i pris.

 

Problemet på finn er også en del som gir bud men senere ikke er lengere interisert:

http://www.dinside.no/936081/9-ting-jeg-hater-naar-jeg-selger-ting-paa-finn-no

 

 

#9: LøgnereDet verste jeg vet, og da mener jeg det aller, aller verste, er de lange samtalene som faktisk ender med at motparten svarer «Da har vi en avtale!», uten at avtalen innfris.

Desverre hender dette hvis selger ikke vil selge fort nok og personen trekker budet.

Lenke til kommentar

Det var da veldig....

 

Kan hende det var en kompis av han?

 

Sa han at han hadde en kjøper gjennom finn?

 

Det gjorde han ikke så vidt jeg kan se.

 

For alt vi vet kan det være hans far og da gjør det vel han ikke noe å vente.

Endret av snakkesss
Lenke til kommentar

Jeg har nå lagt ut PCen på finn, Fikk en kjøper ganske raskt og Han ønsker disse specs: 
 

HK:            Asus P8P67 Deluxe

CPU:          I5 3550
RAM:         16GB
SSD:          Curial M500 120gb 
HDD:         1 TB
PSU:          Corsair GS600

Kabinett:    Aerocool GTS Black Edition
GPU:          Gainward GTX 680 4GB Phantom

Høyttalere: Logitech Z906

Mus:           Cyborg MMO 7

Tastatur:    Corsair Raptor K30

Skjerm:      22inch BenQ 1920x1080

 

Så PC-en, Z906 (5.1 surround anlegg), Cyborg MMO7, Skjerm og ett corsair tastatur som er vært ca. 200kr.

 

Nypris på Z906 er: 2495kr (på tilbud ofte til rundt 2000kr) Musen kjøpte jeg for ca 600kr

Jeg er veldig dårlig til å sette pris på ting, så hva tror dere en pris på dette Blir?

Takker for hjelp :)

Endret av hello97
Lenke til kommentar

Hvor mye han vil gi er jo spørsmålet.

 

Prøv deg på 7000 først for så å bli enige om 5000 eller noe? :)

 

Får nok maks 6000 om du er veldig heldig tror jeg.

 

Da er PCen solgt for 6999kr, Han var litt usikker først men jeg sa jeg kunne legge inn en 20" 1600x1200 skjerm uten tillegg i prisen så slo han til.

Syntes det er en ganske bra pris jeg får 4 år gammel hardware :), Ser på finn at Z906 ligger på 1500kr og jeg kjøpte det på tilbud til 1900kr

 

GTX 680 4GB Phantom selges som oftes for 1500kr

Lenke til kommentar

 

Hvor mye han vil gi er jo spørsmålet.

 

Prøv deg på 7000 først for så å bli enige om 5000 eller noe? :)

 

Får nok maks 6000 om du er veldig heldig tror jeg.

Da er PCen solgt for 6999kr, Han var litt usikker først men jeg sa jeg kunne legge inn en 20" 1600x1200 skjerm uten tillegg i prisen så slo han til.

Syntes det er en ganske bra pris jeg får 4 år gammel hardware :), Ser på finn at Z906 ligger på 1500kr og jeg kjøpte det på tilbud til 1900kr

 

GTX 680 4GB Phantom selges som oftes for 1500kr

 

 

Flott, gratulerer med salg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...