Gå til innhold

Kredittkort tips


Sivhelen77

Anbefalte innlegg

Hei, så dette forumet som kanskje kan jeg meg tips angående valg av kredittkort. Jeg har sett at det er utallige kredittkortilbydere der ute og lurer på om dere har noen gode erfaringer med enkelte.

 

I utgangspunktet er jeg ute etter et kort med bonus. Venninnen min skrøt av gratis flytur etter å ha samlet bonuspoeng med kortet til Norwegian. Planen var å skaffe dette kredittkortet også, men etter å ha sett flere oversikter så ble jeg veldig i tvil. Jeg vurderer derfor også 365 direkte eller Remember. Noen som har erfaringer med noen av disse kredittkortene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen kort er "best". Du får ikke et kort som har bonus på "alt". Sånn sett så må du ha 4-5 stykker for å dekke alle bonuser, og det blir mye styr. Skal du gjøre det enkelt så er det sannsynligvis best å velge kun ett kort, og velge et som har en lav bonus på "alt", som f.eks. Norwegian, Komplett, eller Cresco Car.

 

Hvis du har problemer med å betale regninger på forfallsdato, eller andre økonomiske utfordringer, så kan det være greit å droppe hele greia. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har både remember og komplett bank, begge er gode, men komplettbank fikk nydlig mulighet å kunne logge inn som kredittkort. Desverre må man logge inn 2 ganger nå for å få tilgang til både kredittkort + bankkonto\sparekonto.

Kunne ønske det var slik som skandiabanken.

 

Er enig du bør være flink å betale regningene.

Komplettbank er litt vanskelig der da jeg prøvde å forhåndbetale før jeg fikk faktura og de ville de ikke godta.

Så jeg tror de ønsker å være vanskelige for å håpe på en del glemmer å betale slik ofte der er fortjenesten ligger.

 

Men da betalte jeg gjennom samme bank.

remember har ikke bank funksjonalitet så da må man overføre fra en annen bank.

 

Heldigvis i motsettning til nordea\skandia banken slipper du å betale noe hvis du er flink å betale i tide.

Da de dekker sine kostnader gjennom årsavgift, nordea er ganske ille men hadde check in kampanje når jeg gikk for det.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hold deg unna kredittkort hvis du ikke trenger det. Jeg har et kredittkort, men det bruker jeg kun når jeg vet at jeg kan sette tilbake pengene jeg bruker innen 2 uker.

De fleste vil nok heller se kredittkort som tryggere en å ha penger på seg.

Men man bør styre unna å bruke kredittkort i minibanker da det ofte er svindel skimming særlig i store byer, og det koster er ofte renter fra første dag. Så ganske dyrt, man bør vurdere da de fleste støtter visa\mastercard.

 

Langt færre som godtar vennebetaling f.eks vips\mCash.

Trenger du paypal trenger du kredittkort. Hvis du ikke kjøper kort på narvesen, da det er beregnet for barn eller under 18 år.

Lenke til kommentar

På reise i utlandet og til netthandel er kredittkort nærmest obligatorisk etter min mening. Man bør ikke ha mer kontanter på seg enn man er absolutt nødt til, og det finnes i dag kredittkort som er nesten gebyrfrie ved betaling i terminal også i utlandet.

 

TS, som andre har sagt finnes det ikke ett kort som er "best". Det kommer helt an på forbruksmønsteret ditt. Selv har jeg et Statoil MasterCard som jeg bruker for rabatten på drivstoff hos Statoil, et Norwegian kredittkort som jeg bruker til å betale reiser med og et "vanlig" MasterCard fra banken min som jeg bruker til netthandel og diverse. Dette passer mitt forbruksmønster veldig bra.

 

Og, siden en god ting ikke kan gjentas for ofte: betal hele regningen ved forfall. Helt essensielt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 det finnes i dag kredittkort som er nesten gebyrfrie ved betaling i terminal også i utlandet.

 

Hvilke er disse? Har til gode å finne noen som både er gebyrfrie på uttak, og som heller ikke tar 1,75% i vekslingsgebyr på alle transaksjoner... Med f.eks Trumf Visa får du jo 1% tilbake så i realiteten betaler du her kun 0,75 % i gebyr. Er det dette du kalle nesten gebyrfritt?

Lenke til kommentar

Jeg bruker bankkortet mitt på paypal, så hva mener du egentlig?

Ops burde kanskje sagt man burde enten ha Bankkort\kredittkort.

 

Bankkort i min erfaring (Debit) pleier å koste penger. Men trekker direkte fra kontoen så da bør man ha en del penger på konto.

Kredittkort pleier nok heller største kostnaden blir dekket på ved for sen betaling. Men en del levrandører tar en mindre årspris men man slipper å ha mye penger på konto.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

 det finnes i dag kredittkort som er nesten gebyrfrie ved betaling i terminal også i utlandet.

 

Hvilke er disse? Har til gode å finne noen som både er gebyrfrie på uttak, og som heller ikke tar 1,75% i vekslingsgebyr på alle transaksjoner... Med f.eks Trumf Visa får du jo 1% tilbake så i realiteten betaler du her kun 0,75 % i gebyr. Er det dette du kalle nesten gebyrfritt?

 

Norwegian har ikke gebyr på kontantuttak med kredittkort i utlandet.

 

Visa legger på 1,75% dårligere kurs når du bruker det i utlandet, så det blir du ikke kvitt på noen kort.

 

K

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 det finnes i dag kredittkort som er nesten gebyrfrie ved betaling i terminal også i utlandet.

 

Hvilke er disse? Har til gode å finne noen som både er gebyrfrie på uttak, og som heller ikke tar 1,75% i vekslingsgebyr på alle transaksjoner... Med f.eks Trumf Visa får du jo 1% tilbake så i realiteten betaler du her kun 0,75 % i gebyr. Er det dette du kalle nesten gebyrfritt?

 

Nå skrev han betaling og ikke uttak

2 helt forskjellige ting

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...