Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Føler at jeg har dummet meg ut på nettet?


heartlife

Anbefalte innlegg

Har lest endel og du har gått meg litt på nervene når jeg har lest gjennom trådene dine. 

Du virker som en person som har mye å si, men som kanskje mangler litt sosiale antenner til tider og som ikke tar til deg det andre sier til deg. Jobb med å lytte litt mer og formidle litt mindre, så blir det nok gode tider i livet og kjærligheten. 

lykke til!

 

Endret av insomeseriousproblems
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvilken innlegg du sikter til der du føler at du har dummet deg ut, men ut i fra det jeg har lest så virker du som en veldig empatisk og godhjertet person. Du ga meg noen gode råd i tinnitus-tråden min. Jeg hadde ikke så mange å snakke med da jeg først fikk tinnitus, så det det var betryggende å vite at det var noen der ute som gikk gjennom det akkurat samme som meg. Takk for at du delte dine erfaringer med meg. Jeg satt utrolig mye pris på det.

 

Ikke ta deg nær av andres negative tanker om deg. Du er en god person. Stol på det!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke på deg som et dårlig menneske, men nå har jeg ikke på lang vei lest alt du har skrevet, og forøvrig heller ikke lest postene i denne tråden, har vetl også bare skumlest førsteinnlegget.

Uansett, valgene du har er å fortsette med egen bruker, eller lage en ny, det ser du jo selv.

Får tenke på det. Men nå skal moderatorene se på det og de avgjør om jeg får fjerne den og lage en ny.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvilken innlegg du sikter til der du føler at du har dummet deg ut, men ut i fra det jeg har lest så virker du som en veldig empatisk og godhjertet person. Du ga meg noen gode råd i tinnitus-tråden min. Jeg hadde ikke så mange å snakke med da jeg først fikk tinnitus, så det det var betryggende å vite at det var noen der ute som gikk gjennom det akkurat samme som meg. Takk for at du delte dine erfaringer med meg. Jeg satt utrolig mye pris på det.

 

Ikke ta deg nær av andres negative tanker om deg. Du er en god person. Stol på det!

Tusen takk skal du ha. Slike innlegg varmer hjertet.

 

Ja, jeg overser negative tanker, men tror ikke folk ville sagt det samme om meg, dersom de kjente meg i virkeligheten. Vet at jeg er en type menneske som tenker mer på andre enn meg selv. Jeg veier alltid mine ord. Det er kun hvis noen gjør meg vondt, og urett, da kan jeg virkelig bli sint og vrangen. Men det skal virkelig mye til. Folk jeg kjenner sier at de mener at jeg tåler altfor mye , altfor lenge, og så kan det sprekke for meg og.

 

Men ... Tusen takk... Du er en flott god person du også.! Vet at jeg bare har vært maks uheldig med en situasjon nylig i livet mitt. Og det har gjort meg gjerne litt ustabil på forumet... Men følelser er ikke lett.

 

Jeg har satt pris på å diskutere om tinnitusen med deg, og er godt å gi hveandre råd om situasjonen. Det er sant :) . Jeg får se ... vurderer å bli...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det går faktisk an å skifte navnet heartlife med et annet, og beholde den samme profilen med antall innlegg og andre eventuelle innstillinger. En kan skifte navn slik ganske sjelden, men det er mulig.

Skifter en også bilde, vil det bli en relativt stor forandring.

Men det er mulig at prosessen med å slette din profil er ganske godt i gang.

 

Ser at du også i denne tråden velger å fortelle om alt hva denne svensken utsatte deg for :)

Som du også selv har innsett, var/er han en manipulerende person som utnyttet din usikkerhet.

Lenke til kommentar

Det går faktisk an å skifte navnet heartlife med et annet, og beholde den samme profilen med antall innlegg og andre eventuelle innstillinger. En kan skifte navn slik ganske sjelden, men det er mulig.

Skifter en også bilde, vil det bli en relativt stor forandring.

Men det er mulig at prosessen med å slette din profil er ganske godt i gang.

 

Ser at du også i denne tråden velger å fortelle om alt hva denne svensken utsatte deg for :)

Som du også selv har innsett, var/er han en manipulerende person som utnyttet din usikkerhet.

 

For å si det sånn så dømmer dere ikke meg ned og nord alle sammen. Tror det er en del som forstår at jeg sliter med usikkerheten, og at jeg har slitt etter måten bruddet ble på med svensken. I går så kallte han meg psycho. Og han sier at han kan gå rundt å fortelle mitt navn til folk, og at han har jo bilder av meg... Da forsøkte jeg å forklare han at jeg kunne ønske at vi kunne prate ut, og ikke anklage hveandre for å være psykopater. Men han ville ikke annet enn å kalle meg psycho, og så sa han ikke mer. Han er bare sur.

 

Jeg har innsett at han var en selvsikker person. Med topp utseende. Og det vet han. Han beskrev meg i kontakten vår tidligere, om at han så på meg som en usikker sjenert person. Og den personen jeg var, den likte han sa han. Han sa at jeg var en topp jente, og at han likte personligheten min. Alt med meg var helt topp.  Jeg var den beste daten og sexen noensinne. Og han var glad i meg.  Og han lyver aldri. Men jeg tror han lyver bra.. Min bedømmelse for denne situsjonen er at det ble mye for meg å håndtere. Bruddet var tøfft, og jeg følte meg preget innpå forumet av situasjonen vår. Som sagt : han har bedt meg skrive innlegg der jeg sier negative ting om meg selv. Dersom jeg gjorde det så ble han kanskje fornøyd, og ville være venner. Fikk betingelser og sånn.

 

Men moderatorene skal få vurdere hva de mener om å trekke profilen bort eller ikke. Jeg skal ikke lage flere tråder om denne situasjonen. Og jeg kommer mulig til å oppsøke lege for å få litt hjelp å håndtere bruddet. For jeg sliter litt med det. Går litt opp og ned.

 

Viktigste er å finne styrke, og tro nå.! 

 

Tusen takk for innspill, Porcius Festus. :) Godt at du forstår at situasjonen var vanskelig for meg. Takk :) 

Vet at livet må gå fremover, og derfor så er det viktig å forsøke å få opp styrke og tro og bli mer sikker på seg selv. Samtidig legge bak seg det som gjorde meg så utrygg og usikker.

Endret av heartlife
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare en liten advarsel: Skjønner at du av og til sliter pga dette, men tenk hvordan det i verste fall kan ta seg ut hvis du går til legen. Du er alenemor, har tidligere vært meldt til bv av en sjalu person og sa etter dette nei til hjelpetiltak, og du går til legen og sier du sliter psykisk.

Tenk hvordan det i verste fall kan ta seg ut hvis lege eller psykolog skulle sende enda en melding til Bv...

Nå er det flere som håper på endringer i systemet, i dag er det en nyhet at Unicef slakter Bv. Men jeg velger likevel å komme med denne advarselen. Det kan ha sin verdi å utagere på en anonym måte. På et forum som dette, til tross for at flere her sier de kjenner deg igjen, vet de ikke hvem du er. Det vet heller ikke jeg, har bare lagt sammen en del opplysninger du har gitt som anonym.

Lenke til kommentar

Bare en liten advarsel: Skjønner at du av og til sliter pga dette, men tenk hvordan det i verste fall kan ta seg ut hvis du går til legen. Du er alenemor, har tidligere vært meldt til bv av en sjalu person og sa etter dette nei til hjelpetiltak, og du går til legen og sier du sliter psykisk.

Tenk hvordan det i verste fall kan ta seg ut hvis lege eller psykolog skulle sende enda en melding til Bv...

Nå er det flere som håper på endringer i systemet, i dag er det en nyhet at Unicef slakter Bv. Men jeg velger likevel å komme med denne advarselen. Det kan ha sin verdi å utagere på en anonym måte. På et forum som dette, til tross for at flere her sier de kjenner deg igjen, vet de ikke hvem du er. Det vet heller ikke jeg, har bare lagt sammen en del opplysninger du har gitt som anonym.

Takk for forståelsen med at du forstår at jeg sliter med dette. Er kun 2 måneder siden det ble helt slutt, og det er vel normalt å kunne slite litt. Jeg har fått selvtilliten et hakk opp igjen da. For nå er det flere som jeg kjenner som sier at de er interessert i meg. Det som er litt humor er at jeg ser på eksen min som den populære attraktive mannen. Men jeg er jo populær og attraktiv jeg også, så det er jo egentlig kanskje derfor han fallt for meg ;) haha. Får ta det som humor :D.

 

Jeg tenkte på å gå til lege å snakke om det, men nå vurderer jeg å forsøke å skrive ned tankene mine for meg selv, og tenke logisk på hvordan jeg skal tenke når enkelte spørsmål og tanker dukker opp. Det er faktisk en god terapi har jeg hørt.

Tankene kan flyte litt over. Blant annet det at eksen min er bare sur. Kaller meg psycho. Truer med å navngi meg og fortelle om hvem den psycho damen er . Og å vise bilder av meg. Akkurat det er litt tungt. Egentlig skal jeg ikke bry meg, men jeg tar det ille opp at han ikke vil snakke ut engang. Det overrasket meg veldig at han ville avslutte på den måten, for han var jo vennlig og hyggelig i tonen sist vi møttes. Men så skifter han bare om når han var på mail etterpå. Har så mange minner med han og. Vi opplevde jo en del sammen på den tiden.

 

Tror ikke det er negativt å snakke med en lege om at jeg sliter litt, men forsøker å klare det uten hjelp.. Har ingen problemer med Barnevern. Har et barn og et voksent barn. Det ene er godt over myndighetsalder, og det andre nærmer seg myndighetsalder.

 

Tusen takk for at du bidro i tråden. Du var veldig støttende for meg her, og jeg trengte litt sympati, og ikke bare kjeft ;) . Så du hjalp meg til å få litt mer styrke og tro på meg selv, så jeg takker deg så mye. :)

____

 

Trøsten er at ingen vet hvem jeg er . Hva er min virkelige identitet? Jeg tror ingen hadde klart å finne frem til det. For i virkeligheten så forteller jeg minimalt om mitt kjærlighetsliv, og om problemer til andre. Jeg holder helt stillt om det. Så jeg føler meg ganske anonym!. Det er sant. Men på en måte så har jeg heller ikke drittet meg helt ut heller. For det er en snill person som prater. Men jeg har hatt litt problemer i kjærlighetslivet, og det møtte jeg veggen av. Tror det er flere som skriver alt mulig på et forum. Vi er jo anonyme her. Du og er anonym. Ingen vet hvem vi er!

 

Jeg er ikke feilfri. Men det er ingen av oss.

 

Og tilslutt: jeg er ikke feilfri selv. Har dummet meg ut og vært dum mot eksen min en del ganger og, pga usikkerheten jeg følte. Det dumme er at man kan ikke gå tilbake i fortiden og rette opp alt, man må leve nå. 

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Jeg har jo vært en del år her på forumet og sett deg komme og gå med ujavne mellomrom. Denne tråden viser ikke at du har endret deg nevneverdig fra den gangen du postet dine første innlegg.

Jeg sa det den gang, og beklager, jeg sier det igjen: Jeg ønsker deg inderlig alt godt for fremtiden. Du får ikke det du trenger alle mest på et forum. Du trenger langvarig profesjonell hjelp i et møte med mennesker som du kan ta på.

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har jo vært en del år her på forumet og sett deg komme og gå med ujavne mellomrom. Denne tråden viser ikke at du har endret deg nevneverdig fra den gangen du postet dine første innlegg.

Jeg sa det den gang, og beklager, jeg sier det igjen: Jeg ønsker deg inderlig alt godt for fremtiden. Du får ikke det du trenger alle mest på et forum. Du trenger langvarig profesjonell hjelp i et møte med mennesker som du kan ta på.

 

Jeg har vært igjennom en del. Men jeg forsøker å endre meg på mange måter. Endre taktikk når det gjelder mannfolk også, slik jeg ikke havner oppi feile situasjoner igjen. :)

Lenke til kommentar

 

................... Endre taktikk når det gjelder mannfolk også, slik jeg ikke havner oppi feile situasjoner igjen. :)

 

De aller fleste finner noen de kjenner igjen fra før. Man ender ofte med en "cloning" av bestefar, far(stefar), ekskjærester, eksmann etc. Det er fordi vi er tilbøyelige til å velge noe vi vet hvordan vi skal forholde oss til. Vi er fryktelig dårlige til å tilpasse oss nye og langvarige situasjoner. Det er derfor jenter som har blitt mishandlet og slått som barn, er overrepresentert I samme situasjoner I sine ekteskap; Nettopp fordi de finner menn som banker dem, og det er fordi de vet hvordan de skal forholde seg til den problematikken.

Lenke til kommentar

 

 

................... Endre taktikk når det gjelder mannfolk også, slik jeg ikke havner oppi feile situasjoner igjen. :)

 

De aller fleste finner noen de kjenner igjen fra før. Man ender ofte med en "cloning" av bestefar, far(stefar), ekskjærester, eksmann etc. Det er fordi vi er tilbøyelige til å velge noe vi vet hvordan vi skal forholde oss til. Vi er fryktelig dårlige til å tilpasse oss nye og langvarige situasjoner. Det er derfor jenter som har blitt mishandlet og slått som barn, er overrepresentert I samme situasjoner I sine ekteskap; Nettopp fordi de finner menn som banker dem, og det er fordi de vet hvordan de skal forholde seg til den problematikken.

 

Nå har jeg veldig mange interesserte for hånd. Har til og med vært på date.  Han sier at han likte meg kjempegodt, både personligheten min, og utseende mitt. Så jeg fikk jo en bra opptur etter den daten. Føler at jeg er mer sta nå enn jeg har vært fordi jeg vil ikke oppleve å møte en lik type mann som jeg har vært med før. Men forstår hva du mener. Nå har jeg kjørt litt motsatt taktikk enn hva jeg gjorde før. Jeg gjør meg mer uoppnåelig på en måte ;) 

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Taktikk er kortsiktig. Altså de siste bevegelsene før man når målet. Strategi er de store linjene og den overordnede planen.

Det virker som du ikke har noen god overordnet plan ut over det å bli sett og bekreftet.

 

En partner skal man jo ha en stund, og da er det kanskje greit å sette opp noen måkrav som må oppfylles. Ville du kjøpt hus, eller bil på samme måte som du finner en mann?

Lenke til kommentar

Taktikk er kortsiktig. Altså de siste bevegelsene før man når målet. Strategi er de store linjene og den overordnede planen.

Det virker som du ikke har noen god overordnet plan ut over det å bli sett og bekreftet.

 

En partner skal man jo ha en stund, og da er det kanskje greit å sette opp noen måkrav som må oppfylles. Ville du kjøpt hus, eller bil på samme måte som du finner en mann?

Har jo et mål. Og det har jeg hatt hele tiden. Men nå i det siste så må jeg innrømme at jeg nyter bekreftelsene jeg får av mange mannfolk. Men jeg vil ikke gå inn i noe, før jeg vet at jeg har blitt kjent og vet at jeg liker personligheten, levesettet hans, verdiene hans, og at han er en type jeg kan leve med. Sånn er det bare. Er kjekt å få piff i selvtilliten i form av bekreftelser, men det er ikke selve bekreftelsen jeg er ute etter. Er ute etter å finne en som jeg passer sammen med. Og det kan ta tid. For akkurat nå nyter jeg friheten. 

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...