Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp med å velge arbeidsbil


Furyon

Anbefalte innlegg

Sliter med å finne ut hvilken arbeidsbil som ville passet meg best. Jobber som elektrikerlærling nå, men blir etterhvert å bli ferdig med lærlingtiden og da tenkte jeg å skaffe med egen privatbil. Synes det er mye bedre da det kun vil være min bil, og da har jeg full kontroll over alt som er der (Litt kontrollfreak). 

 

Vi bruker Peugot Partner og Expert på jobb, men er litt usikker på om hvor gode biler det er. Tror jeg ønsker noe i en expert størrelse eller transporter størrelse.

 

Har i utgangspunk tenkt å bruk 50k +/-, men om biler koster 70k så er det noe å vurdere. Jeg ønsker at den skal være billig i drift, ok å kjøre, god plass, noe som ser nogenlunde bra ut og noe som er holdbar.

 

Hvor mye tror dere jeg kan tjene på å privatbil kontra å bruke firmabil? Får vell ca 1500 kr bare for logoen, også er det kjøregodtgjørelse og sånt. Noen som har gode firmaer for innredninger? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er ikke hvor mye du kommer til å tjene, men OM du kommer til å tjene noe på det. Med et budsjett på 50-70k snakker vi ikke om en ett år gammel bil. Varebiler som er noen år kan ha hatt et hardt liv, og du risikerer uforutsette utgifter. Forsikring med høy kjørelengde er heller ikke billig, og toppkasko bør du ha, da det ikke er et alternativ å være uten bil i en periode hvis noe skulle skje. En stor varebil med mye innredning, utstyr og materiell og evt. stigestativ vil også bruke en del drivstoff.

Lenke til kommentar

Når man skal betale bilutgiftene selv kommer man ikke unna Toyota Hiace. De er ikke feilfrie,men er utrolig mye mer holdbare enn alternativene.

 

Har innom de fleste typer varebiler på jobb og det er påfallende lite feil på disse og påfallende mye på de andre. Det man ofrer er komfort.

 

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=70521562