Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp med å velge arbeidsbil


Furyon

Anbefalte innlegg

Sliter med å finne ut hvilken arbeidsbil som ville passet meg best. Jobber som elektrikerlærling nå, men blir etterhvert å bli ferdig med lærlingtiden og da tenkte jeg å skaffe med egen privatbil. Synes det er mye bedre da det kun vil være min bil, og da har jeg full kontroll over alt som er der (Litt kontrollfreak). 

 

Vi bruker Peugot Partner og Expert på jobb, men er litt usikker på om hvor gode biler det er. Tror jeg ønsker noe i en expert størrelse eller transporter størrelse.

 

Har i utgangspunk tenkt å bruk 50k +/-, men om biler koster 70k så er det noe å vurdere. Jeg ønsker at den skal være billig i drift, ok å kjøre, god plass, noe som ser nogenlunde bra ut og noe som er holdbar.

 

Hvor mye tror dere jeg kan tjene på å privatbil kontra å bruke firmabil? Får vell ca 1500 kr bare for logoen, også er det kjøregodtgjørelse og sånt. Noen som har gode firmaer for innredninger? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er ikke hvor mye du kommer til å tjene, men OM du kommer til å tjene noe på det. Med et budsjett på 50-70k snakker vi ikke om en ett år gammel bil. Varebiler som er noen år kan ha hatt et hardt liv, og du risikerer uforutsette utgifter. Forsikring med høy kjørelengde er heller ikke billig, og toppkasko bør du ha, da det ikke er et alternativ å være uten bil i en periode hvis noe skulle skje. En stor varebil med mye innredning, utstyr og materiell og evt. stigestativ vil også bruke en del drivstoff.

Lenke til kommentar

Når man skal betale bilutgiftene selv kommer man ikke unna Toyota Hiace. De er ikke feilfrie,men er utrolig mye mer holdbare enn alternativene.

 

Har innom de fleste typer varebiler på jobb og det er påfallende lite feil på disse og påfallende mye på de andre. Det man ofrer er komfort.

 

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=70521562

 

Uansett biltype bør man sjekke at bilen er bra fulgt opp med service og vedlikehold da mange varebilbrukere er sløve på dette da de ikke betaler verkstedregningene selv...Ikke kjøp noe som har kjørt 40-50000 km på olja...

Endret av OleJohnny15
Lenke til kommentar

Å feks være uten bil i en liten periode kan gå helt fint da jeg har fult mulighet for å bruke firmabiler via jobb. Vi har stortsett kun nyere en 5 år gamle peugot expert og partnere, men synes tanken på å ha en egen privat bil er litt bedre.. Synes alle har det så rotet i bilene sine, og har lite lyst å ha en random person kjørende i min bil fordi jeg er borte en uke elns.. I tillegg så jo en firmabil ikke koste meg særlig mye heller

Lenke til kommentar

Ikke kjøp Citroen Jumper i allefall.

Makan til drittbil skal du lete lenge etter.

Mye kjekk elektronikk men når clutchen ryker på de i tur og orden fra 30 000km og utover er ikke det noe kvalitetstegn i tillegg til at hele fronten på bilen er i plast som lett knekker, plastdeler i dørhåndtak faller av blandt annet som får bilen til å fremstå som søppel i tillegg til Citroens Eco Mode som slår av radioen og kupelyset når batterispenningen faller under 12,5V.

Lenke til kommentar

Har dere ikke en egen firmabil, men alle går på rundgang?

 

Ser veldig få fordeler med å bruke egen bil kontra det å bruke firmabil for å være ærlig...

Jo, kan få egen firmabil av firmaet, men om jeg skulle jobbe borte, eller ha ferie eller noe som gjør at jeg ikke trenger å bruke bilen, så kan den bli lånt ut til andre på jobb.. Og det er akuratt det jeg ikke ønsker, fordi jeg liker å ha system i tingene mine, og hater når folk roter. Nesten alle bilene på jobb ser ut som dass når det kommer til ryddighet, alle bare slenger ting inn, og bryr seg overhode ikke om at det ser rotete ut. Foretrekker å gjøre gode inntrykk når jeg møter kunder, og da hjelper det ikke om esker faller ut av bilen når man åpner en av dørene... I tillegg er det kjekt å ha en bil som man kan bare hive ting inn i uten å bry seg om skader eller lignende. Feks dekk, møbler og lignende. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...