Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Høres ut som lyd fra Citadel ja. Skal bli gøy med Half Life igjen, har savnet det :)

https://youtu.be/6oBUpW8CVb0?t=585

without a doubt those urban sounds at

are citadel sounds. the slow groaning of the citadel encroaching on the terrain around it in the distance as each tooth of the machine claws its way further in. almost feels like I can hear machines flying in the far off distance too or something

 

Lenke til kommentar

haha tenkte det samme :p

 

 

Ellers mange glade "CV1->Rift S" brukere om dagen.

[2:10 AM] Mattari: OMG it's (rift s) so much better than the CV1... People say it wasn't a 2.0 but it might as well be. Smoother feeling despite slightly lower refresh rate, better clarify by far, and really comfy! Only downfall is sound but I can probably just use my good headphones with it instead lol
[2:21 AM] Kenic is a Fox: Yes

[2:21 AM] Kenic is a Fox: That’s exactly how I feel

 

 

Med siste beta oppdatering i går begynner bugs å bli lite synlig men de er fortsatt der om så i liten grad.

 

Ergo har du ikke lyst til å mikse med noe som ikke er 100% stabilt, vent en stund til. For meg som liker å feilsøke, fikse og ordne er Rift S likevel en nytelse da den fungerer godt 90% av tiden.

 

Noen har null problemer, andre skriker over seg på reddit for hver oppdatering og en del er som meg med litt småtteri som ikke er noe stress å fikse.

 

Lyden har også blitt vesentlig bedre med tiden, men vil jeg ha bedre lyd bruker jeg bare pluggene jeg ellers hører musikk med :).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

En annen av trailerene fra E3 som utmerket seg.

 

 

Litt artig at to svenske spillstudioer samarbeider om dette. Fast Travel Games som laget Apex Construct (som i en periode ble forvekslet med Apex Legends og fikk massevis av dårlig omtale på steam :p) og Budget Cuts utviklerne Neat Corporation. Virker som et veldig passende samarbeid dette.

 

Edit:

 

lol skrivefeil. Fat Travel Games

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kult. Jeg hadde håpt at Index eller noen av de nye hadde giddet på pushe litt over 1600p, f.eks 1800p. Men det er vel sånn at det er dyrt å produsere "custom" oppløsninger? Derfor at man hopper rett opp til 4k, 5k, 8k paneler. Bare synd at ytelse henger etter, både fra mobilchipper og tethered fra PC....

Lenke til kommentar

Vill heller ha et VR sett som er godt jevnt over enn supert på en detalj men som suger på alt annet for å sette det litt på spissen. Litt slik som Reverb og Pimax. De er sikkert bra for noen få brukere, men ikke flertallet. Pimax5k+ hadde i hvert fall nok av problemer selv om det tilsynelatende så veldig bra ut på papiret. Slike headsett blir for spesielt interesserte.

Lenke til kommentar

https://www.roadtovr.com/vanishing-realms-expansion-release-date-chapter-3-ch-4/

 

Vanishing Realms får en ekspansjon om noen uker. Dette er laget av en person og tidligere ansatt hos Valve.

 

Jeg spilte dette da det kom ut men oppdaget et smutthull som gjorde at jeg ble fantastisk rik i spillet, så da sluttet jeg og fullførte aldri.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Vill heller ha et VR sett som er godt jevnt over enn supert på en detalj men som suger på alt annet for å sette det litt på spissen. Litt slik som Reverb og Pimax. De er sikkert bra for noen få brukere, men ikke flertallet. Pimax5k+ hadde i hvert fall nok av problemer selv om det tilsynelatende så veldig bra ut på papiret. Slike headsett blir for spesielt interesserte.

Hele tråden her er jo spesielt interesserte :p Jeg er faktisk sjokkert over hvor få som har kjøpt Pimax, for den FOV gjør virkelig enormt.

 

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Hele tråden her er jo spesielt interesserte :p Jeg er faktisk sjokkert over hvor få som har kjøpt Pimax, for den FOV gjør virkelig enormt.

 

Lol joda :wee:

 

Men for oss spesielt interesserte (jeg er nok en av dem) som er villig til å ta det ekstra steget og (kaste penger på dem) teste disse produktene så har jeg til nå kommet fem til at det ikke egentlig var verdt pengene, selv om det var gøy å teste og sammenligne og erfaringen er grei å ha. Det endrer perspektivet mitt litt med tanke på fremtidige kjøp og at jeg bedre vet hva jeg vil ha i mitt neste VR sett nå.

 

Men jeg skulle ønske at jeg kunne gått i en butikk og kikket inn i ulike VR sett på en stand, litt slik vi gjør med mobiler i dag og så valgt den som best passet best meg. Hvordan hver enkelt opplever et VR sett er veldig individuelt og det gjør det vrient velge et sett som passer.

 

FOV på Pimax er veldig god men det var en rekke ting med det VR settet som også dro ned og spesielt en faktor som gjorde at den ikke passet øynene mine så for meg så var det en dealbreaker. For en venn av meg var dealbreakeren de ulike forstyrrelsene i sidesynet og effekten av man føler man er i en gullfiskbolle når man ser rundt seg, han var sjokkert over at de kunne selge et slikt produkt med så åpenbare mangler. Andre som har testet VR settet mitt har rapportert lignende dealbreakers. Men det er tydeligvis noen der ute som dette VR settet passer for. Jeg ser det er folk som er fornøyde på reddit og youtube.

 

Edit;

Og jeg bare nevner at SweViver er ansatt hos Pimax.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Jada jeg har fulgt instruksjon og sett på endel YT klipp. Men ser at jeg ikke er alene og at endel har festet litt mot vekt på bakerste stropp. For for mitt hode så vil VR brillene skli ned om jeg har den på meg som anvist. Eneste mulighet for å stoppe at det da skal skje er å justere strammene men da forflyttes hele vekt skalaen og det blir som å ha på en dykkermaske som sitter for stramt...  :hm:

 

 

Dette ser ut som en god løsning. Men det koster litt da.

 

Jeg har en deluxe audio strap og ørten forskjellige VR cover så skal definitivt teste dette. Akkurat nå er den montert på Pimax headsettet mitt.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...