Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Har du fulgt anvisningene for å feste den?

 

På mitt hode så drar jeg bakdelen av stroppen godt ned bak på skallen min slik at vekten blir bedre fordelt over hodet.

 

Den er ikke veldig behagelig liksom, men nok til at jeg kan hode på i en økt med ett eller annet spill. Har ikke sånn behov for å holde på så lenge med Quest uansett, så komfort spiller ikke like stor rolle som med VR settet jeg har på PC hvor jeg holder på betydelig lengre når jeg først er i VR.

 

 

Jada jeg har fulgt instruksjon og sett på endel YT klipp. Men ser at jeg ikke er alene og at endel har festet litt mot vekt på bakerste stropp. For for mitt hode så vil VR brillene skli ned om jeg har den på meg som anvist. Eneste mulighet for å stoppe at det da skal skje er å justere strammene men da forflyttes hele vekt skalaen og det blir som å ha på en dykkermaske som sitter for stramt...  :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg en ekstra på et tidspunkt for å leke meg med. Da den ene av mine røyk så byttet jeg bare ut med den ekstra jeg hadde. De lever fremdeles heldigvis så mye som jeg bruker dem.

 

Men jeg passer også alltid på å enten sette i dvale modus i steam innstillingene eller dra ut støpslet når jeg ikke bruker dem så varer de lengre.

 

Fikk det til å funke igjen nå. Sist jeg prøvde å tilbakestille firmwaren gikk det ikke, men nå var universet snillere med meg. Koblet begge basestasjonene i to fjernstyrte IKEA-stikk så jeg kan skru av begge med mobilen :p

Lenke til kommentar

Hvis man har lyst til å bruke PSVR på PC.

https://store.steampowered.com/app/992490/iVRy_Driver_for_SteamVR/

Må litt mikk til med noen webkameraer, spesifike move controllere osv. men hvistnok mulig.

 

Ellers skulle jeg ønske Blood and Truth var tilgjengelig på PC.

https://www.eurogamer.net/articles/2019-06-03-vr-game-tops-uk-physical-chart-for-first-time

 

Så mange gode VR titler som er dedikert til PSVR.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ja enig. Vi har fortsatt ikke en killer app/system selger for VR. Beatsaber er kanskje det nærmeste og tja VRChat kanskje? Men begge mangler fortsatt noen kvaliteter for å være den drivkraften som får millioner til å kjøpe et VR sett.

 

Men vi har noen spill på vei nå med potensiale; Boneworks, Stormland, Asgards Wrath og muligens No Man's Sky men det har jo folk allerede sett så...

 

Jeg tror foreløpig så er det Boneworks som kommer nærmest akkurat nå. Når jeg ser reaksjonene til folk i kommentarfeltene så er det tydelig at dette kan bli et spill som selger VR til gamere.

 

Jeg tror også Respawn Entertainment har en mulighet, først og fremst fordi de er et av de større spillstudioene gamere allerede kjenner, men vi får se...

 

Og så var det Valve da. Valve Index blir viktig med tiden og trolig sammen med spillene Valve lager. Index hardwaren er dyr og eksklusiv akkurat nå, noe jeg tror er en fordel Valve også spiller på, det skaper en etterspørsel. Men så trenger den noen spill da som viser hva maskinvaren er god for. Valve ruger muligens på det (gull)egget. Og Boneworks ser ut til å bygge opp forventningene. Men er det nok?

 

Jeg venter Valve...

 

Og hvor er min Index?!!

Lenke til kommentar

Kjøpt vr spill for 1800.kr VR ER BEST

kjøpt det hos oculus.com allt sammen 

Apex Construct

19.99.dollar

 

Vader Immortal: Episode I

9.99. dollar

 

Dead and Buried II

19.99. dollar

 

Drop Dead: Dual Strike Edition

14.99. dollar

 

Beat Saber

29.99. dollar

 

Apollo 11

9.99. dollar

 

Fruit Ninja

9.99. dollar

 

Virtual Desktop

19.99. dollar

Lenke til kommentar

Er flere som spiller Apex Construct på  Oculus Quest dere,spillet er helt sprøtt veldig mye feil der + på kvelden er det vanskelig å sikte med buen rører på seg alle veier, virker som det med bua rører på seg er lite lys ellers ikke noe problem da, merker faen meg jeg ble heve ut av spillet i dag  :p spillet så mye jeg har vont hånd ledet, er da jeg går ned trapper når jeg telportere ned. er så hekta på det spillet nå å all de feilene da. :cry:

 

 

 

 

Lenke til kommentar

r/OculusQuest

 

Posted byu/ggodin

9 hours ago

 

Oculus is forcing me to remove the SteamVR feature in Virtual Desktop

Hi guys, I'm sorry to announce this but Oculus doesn't want the SteamVR streaming feature in their store. I've been developing in VR for 5+ years and as some of you may know, I like to experiment and push the envelop with the tech. I saw the ability to stream VR content from your PC as a very cool idea. I thought it would be a perfect fit for my app since it already gives you access to your computer. Like a nice bonus feature. I worked on this for months and was eager to improve the functionality as I received your feedback over the last few days but according to Oculus, I am hurting Quest..

I will look into providing a separate APK with the VR streaming functionality enabled and make it available through SideQuest over the next few days.

1.7k points721 comments

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

VR minute Tested. Oppsummering av VR på E3.

https://youtu.be/qs-84qCoEPQ?t=5508

 

Og Tested sine følelser angående Cyberpunk:

https://youtu.be/qs-84qCoEPQ?t=1905

 

Akk ja. En gang i tiden hadde jeg vært så utrolig hypet på cyberpunk. Når jeg i dag ser gameplay fra spill i førsteperson så tenker jeg bare hvor utdatert det føles. Hvis CD Project Red virkelig ønsket å "maximize our immersion" så skulle de gått for VR. Det ville passet så utrolig bra i et spill som Cyberpunk.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...