Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som HTC Vive Cosmos kommer til Norge snart...hørt veldig lite om den utenom at den har vært i Kina en stund?

 

https://www.komplett.no/product/1130178/gaming/vr/vr-briller/htc-vive-cosmos#

Hvis den var ute i Kina så ville vi nok visst hvilke specs den hadde ;)

 

Så langt vet vi dette:

https://uploadvr.com/vive-cosmos-everything-we-know/

Som ikke er så mye.

 

Den burde i hvert fall ha IPD justering :p Skjermen kan også synes å bli bedre enn Vive Pro med sine 1440×1600 per øye. "sharpest screen yet" ifølge HTC.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

INDEX

Ja så det.

https://www.reddit.com/r/ValveIndex/comments/bx5fap/theres_a_hope_for_canada/

 

Vel er ikke annet å gjøre enn å vente. Til Jul så skal i hvert fall Valve være klar med et nytt spill. Kan ikke tenke meg at de slipper et nytt stort spill og så ikke kan levere usyret for å spille det til hele verden.

 

Håper det i det minste blir mulig å bestille via Amazon etter hvert.

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror jeg begynner å se tegningen her. Headcrabs som er VR sett. Diverse kroppsdeler som opererer uavhengig av hverandre som snakkende hoder og "robotbukser" armer og bein og nå denne nye skapningen som er ett slags virtuelt menneske som går gjennom en evolusjon og utvikler seg til andre fiender? https://youtu.be/2E30vb3bmMc?t=656

 

Gleder meg sykt! Tror dette er det spillet jeg gleder meg mest til akkurat nå, må bare få tak i ett Index sett!!

 

Men tenk da hvis de nå også utvikler dette videre og legger til multiplayer og mod support! Dette i hendene på moddere kan bli til enormt mye gøy! Slik som vi så med Half Life 1 og 2. Co-op Singleplayer og Multiplayer death match hadde også vært konge. Håper vi får det etter hvert.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Par av tingene som er etterspurt.

 

Rift S first impressions (after a day of use) vs the CV1 Rift. IPD ~68.

Presence and immersion: this is a big one so I'll start with this. I never really got the presence and level of immersion that I desired with the CV1 (Consumer Version 1) Rift. My mind is used to analyzing information all the time, so I rarely get immersed in games or movies.

 

After trying the Rift S for a few hours, I noticed that I get significantly more immersed! On reflex I dodged a can flying at me in the Showdown demo! This has never happened before. It did trick my brain and that's amazing! When trying one of the home environments, the one with the ship and the fairy, when I got close and observed the fairy, I got an emotional response, like I was looking at an actual living being in front of me! This has never happened before on the CV1!

 

I feel that it's the sum of improvements in picture quality that make my brain believe the illusion once in a while. Presence is not constant, I got only glimpses of it, but it is a huge deal, because I never got that on the original Rift. It's an unmistakable feeling of having a real experience. Heard many times of people describing it, but never really felt it to that extent. Made me even more excited for the future of VR.

 

 

God rays: a lot better than on the CV1, but still there. Overall not distracting and not very noticeable, unless you look for it. On the CV1, god rays were very noticeable and degraded the picture quality dramatically for me. This problem is much improved on the Rift S

 

 

SDE (Screen Door Effect): a lot less distracting then the CV1, but definitely, obviously noticeable. Overall a great improvement.

 

Image quality: a lot lot better! Very significant improvement! Better contrast, better color reproduction, more vivid colors, more bright. The clarity and resolution are GREATLY improved and objects are a lot more clear, especially in the distance. An awesome improvement.

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

Den følelsen av innlevelse fikk jeg første gangen med DK2 i Oculus Dream Deck og særlig i den scenen hvor du står fremfor en Alien på en fremmed planet. Det var første gangen jeg følte at jeg faktisk var helt og holdent i en annen verden med et annet vesen fremfor meg. Siden har jeg hatt denne innlevelsen i massevis på originale Vive særlig i scener hvor jeg faktisk går litt rundt fysisk i rommet mitt og kikker på ting. The Lab er spesielt bra til dette pga den høye kvaliteten og hvordan de nærest oppmuntrer deg til å bruke kroppen til å spasere rundt. Husker spesielt godt den gangen jeg vandret ut i veien hvor gaffeltrucken regelmessig farer forbi i vill fart. Trodde jeg seriøst skulle dø da den plutselig kom mot meg. Følte et støt gå gjennom kroppen min da den traff meg! Hjernen min var lurt trill rundt! Det var en absurd opplevelse.

 

Graver man langt nok tilbake i historien her i tråden så skrev jeg om opplevelsene ;)

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Andre Quest eiere som sliter med å få den til å sitte bra og komfortabelt? Har hatt den i noen dager nå og jeg justerer og justerer men den sklir bare ned på ansiktet mitt om jeg stiller den komfortabel. Om jeg skal få den til å sitte bra så må jeg stramme ganske mye. Såpass mye at det blir fort ubehagelig rett og slett.

 

Jeg begynner å bli såpass irritert at jeg begynner å vurdere å levere den tilbake. 

Lenke til kommentar

Andre Quest eiere som sliter med å få den til å sitte bra og komfortabelt? Har hatt den i noen dager nå og jeg justerer og justerer men den sklir bare ned på ansiktet mitt om jeg stiller den komfortabel. Om jeg skal få den til å sitte bra så må jeg stramme ganske mye. Såpass mye at det blir fort ubehagelig rett og slett.

 

Jeg begynner å bli såpass irritert at jeg begynner å vurdere å levere den tilbake. 

Har du fulgt anvisningene for å feste den?

 

På mitt hode så drar jeg bakdelen av stroppen godt ned bak på skallen min slik at vekten blir bedre fordelt over hodet.

 

Den er ikke veldig behagelig liksom, men nok til at jeg kan hode på i en økt med ett eller annet spill. Har ikke sånn behov for å holde på så lenge med Quest uansett, så komfort spiller ikke like stor rolle som med VR settet jeg har på PC hvor jeg holder på betydelig lengre når jeg først er i VR.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Nå tror jeg snart jeg bare kjøper nye basestasjoner fra Komplett elns. Index-stasjonene tar jo evigheter, HTC er duste og jeg får ikke spilt noenting uten. Ingen som har en eller to de ikke bruker? :p

Kjøpte meg en ekstra på et tidspunkt for å leke meg med. Da den ene av mine røyk så byttet jeg bare ut med den ekstra jeg hadde. De lever fremdeles heldigvis så mye som jeg bruker dem.

 

Men jeg passer også alltid på å enten sette i dvale modus i steam innstillingene eller dra ut støpslet når jeg ikke bruker dem så varer de lengre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...