Dr.Peedee Skrevet 14. desember 2025 Skrevet 14. desember 2025 Enceladus skrev (1 time siden): Testet Star Citizen. Funker det. Men horribel ytelse med Quest 3 og Virtual Desktop. Fulgte denne tutorialen for å sette opp. Det var lett. Å bytte mellom low og high settings i spillet hadde liten til ingen merkbar effekt. Latency er utrolig høy! Vet ikke om det er min setup og settings eller spillet som er skyldig her Mulig det hjelper om jeg bytter til et kablet headset. PSVR2 f.eks. da får jeg jo også OLED. Men PSVR2 har til nå gitt meg dårligere ytelse i alle spill i forhold til Quest 3 med virtual desktop, som jo er litt rart. afc3e023a24f4854d1eda7fe62c42f8c~2.mp4 24.16 MB · 0 Nedlastninger UI trenger litt arbeid, lol den QR koden. Går det an å slå av hele interfacet? Og er det mulig å bare sitte på med et skip til og fra en planet? Være turist liksom? Jeg orker ikke sette opp HOTAS for dette. Vil egentlig bare se ting, være turist. Ja, det var høy latency. Jeg synes ytelsen var grei med Crystal Super (som beskrevet over i innlegget mitt). Ja, du kan slå av QR koden, tror det er nederst i grafikk menyen i spillet. Om du kan være turist aner jeg ikke. Burde gå. Mitt romskip har kun ståplass for passasjerer 🤣 Har flydd litt opp i atmosfæren på planeten jeg starter på, men ikke satt meg inn i hvordan komme meg videre/navigere og sånn. Vet ikke om jeg skal bruke tid på det i nåværende form av spillet…
Dr.Peedee Skrevet 14. desember 2025 Skrevet 14. desember 2025 (endret) ps5 skrev (9 timer siden): Sim Update 4 var en voldsom vr oppgradering for fs2024 så lurt å reteste om du har hatt denne liggende. Red Bull løpene ekstremt intense men krever gode vr-bein (jeg klarer en 5-6 løp før pause påkreves). Jeg har flydd litt Sim update 4 i dag. Sjekket litt i går for første gang (med SU 4 da, ikke flydd noe særlig siden SU2), og blitt mere flyging i dag. Nå er vel MSFS 2024 nærmere det som det burde vært ved release. Men, bedre sent enn aldri. Jeg prøver tweake headsett og grafikk innstillinger så jeg får 72 fps da jeg kjører headsettet i det, og det har jeg greid nå med bra resultat på grafikken også. Ikke værst. Skrudde på litt mere grafikk og vær, og så sto jeg med ca 55 fps på rullebanen på Flesland Bergen. Jeg har AMD 9950X3D CPU. Så kom jeg på - skal jeg sjekke hvilke CPU cores som MSFS 2024 går på? Viste seg at det belastet CCD 1, altså non-cache delen mest. CCD 1 når høyre frekvens enn CCD0, men CCD 0 er best for spill visstnok. Så, da var det et lite musetrykk på en innstilling jeg har i laget i Process Lasso - og da defaultet MSFS 2024 til CCD 0 og de 16 «gaming vennelige cache» kjernene.. og jeg gikk fra 55 til 67 fps! Kanskje ikke så overraskende hvis man kjenner til de greiene der, men jeg har nylig tatt Process Lasso i bruk, og syntes det var en rå forbedring. Egentlig skal spill utnytte de kjernene der automatisk hvis man har satt opp Bios, Windows power plan og Windows gaming mode riktig, men tydeligvis ikke alltid da, med alt. Så.. fra å være skeptisk til Process Lasso er jeg nå fan Jeg prøvde switche fram og tilbake mellom standard og min gaming-setup i Lasso, og det samme skjedde hver gang. Så - nice Og så passer jeg på at alt fra Pimax går på CCD1 . Endret 14. desember 2025 av Dr.Peedee 1
Enceladus Skrevet 14. desember 2025 Skrevet 14. desember 2025 (endret) Noen som skjønner hva latency betyr og hva som gjør at den er så høy i noen spill? Jeg har litt samme problemet i andre multiplayer spill slik som No Mans Sky, men på langt nær ikke like ille som i Star Citizen. Andre spill så er det veldig lav latency, Cyberpunk VR modden har lav latency og jeg kan makse alt av settings med høy oppløsning og smooth 120fps! Hvorfor er det så stor forskjell? Er det multiplayer som gjør det? Endret 14. desember 2025 av Enceladus
Dr.Peedee Skrevet 15. desember 2025 Skrevet 15. desember 2025 Enceladus skrev (19 timer siden): Noen som skjønner hva latency betyr og hva som gjør at den er så høy i noen spill? Jeg har litt samme problemet i andre multiplayer spill slik som No Mans Sky, men på langt nær ikke like ille som i Star Citizen. Andre spill så er det veldig lav latency, Cyberpunk VR modden har lav latency og jeg kan makse alt av settings med høy oppløsning og smooth 120fps! Hvorfor er det så stor forskjell? Er det multiplayer som gjør det? Ingen ekspert. Men det går jo på enkodingen av bildesignalet, sending av bildesignalet via wifi, og så dekodingen igjen av signalet i headsettet før det vises fram vil jeg tro. Og da er det vel enkodingen som gjøres på PCn, så har du wifi latency, og så dekodingen som gjøres av headsettet... Alt dette tar tid - noe som vi Pimax astronauter slipper da.. Men vi har ledning ut fra bakhodet Enkodingen vil jeg tro er CPU avhengig på PCn. Så har du Wifi connection, og så har du Quest 3's noe begrensede CPU kraft for å dekode det igjen. Det som er kult er det nye headsettet og algoritmene fra Valve, der alt dette følger eye tracking, der kun hvor øyet ser blir enkodet, sendt, og dekodet igjen i høyeste kvalitet, og så blir resten i lavere kvalitet. Det vil jo spare båndbredde og tid til enkoding/dekoding vil jeg tro. Dette er ikke det samme som eye tracking foveated rendering, dog de er beslekted fordi man nedprioriterer perifirien som øye ikke ser bra allikvel. I kombinasjon blir vel dette knall. Hvorfor latency blir så høy med Star Citizen? Er jo helt nytt og på prøvestadiet, og det er komplisert geometri og grafikk generelt - med flere spillere inne i bildet også. Vil tro CPU stresses noe også, både på PC og i headsett.
Enceladus Skrevet 15. desember 2025 Skrevet 15. desember 2025 Jeg løste problemet med høy latency i No Man's Sky i dag. Nå kjører det helt fantastisk og ser bra ut! Jeg tror det kan ha vært Spacewarp som var påslått som var skylden. Gjorde opptak: Så mulig at dette kan hjelpe i Star Citizen også. 1
nerdstyle Skrevet 18. desember 2025 Skrevet 18. desember 2025 (endret) Som kjent så er Norge et land Valve nekter å selge hardware direkte til. For de av oss i Norge som er interesserte i å skaffe seg en Steam Frame så snart den er tilgjengelig, men ikke har kontakter i EU man tør å stole på med ca. 10,000kr - hva er da den beste metoden å gjøre det på? Er Post Restante med en "svensk" Steam konto mulig, eller stopper det opp underveis et eller annet sted i kjøpsprosessen? Hvor fort tror dere headsettet vil være tilgjengelig fysisk i butikker i bl.a. Sverige? Endret 19. desember 2025 av nerdstyle
ExcaliBuR Skrevet 18. desember 2025 Skrevet 18. desember 2025 @nerdstyleeksport gir fradrag for mva. for det selskapet som eksporterer.
nerdstyle Skrevet 19. desember 2025 Skrevet 19. desember 2025 3 hours ago, ExcaliBuR said: @nerdstyleeksport gir fradrag for mva. for det selskapet som eksporterer. Visste ikke at det var tilfellet, takk for infoen. Redigerte posten min fra tidligere.
Enceladus Skrevet 28. desember 2025 Skrevet 28. desember 2025 (endret) Zelda BOTW mod ute om 2 dager! Quote ## **Zelda BOTW VR Mod Releasing In 2 Days!** 5 years ago, Crementif began doing the “impossible”. Trying to port one of the greatest games of all time into full 6DOF VR with motion controls. But being a Wii U game, this was an entirely different kind of challenge. Through way too many sleepless nights, Crementif stayed with it, and is finally releasing his mod free and open source in 2 days! Here’s just a few of the features: - Full stereo-rendering with 6DOF (not AER). - Full VRIK, hands and arms support. You can drip yourself out in all the fanciest clothes. - Fully and physically wield weapons, torches and bokoblin arms into combat. - Gestures to equip and throw weapons. - Use motion controls to interact with the world to solve puzzles or start fires. - Optional third-person mode. - Large mod compatibility. BetterVR only modifies the code and no game data. Most other mods should be compatible. Zelda BOTW has some of the best physics and in VR, a whole new world of what you can do opens up. Tørr vi håpe på at Nintendo ikke finner en vei å stenge den med? Endret 28. desember 2025 av Enceladus
Enceladus Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 Den er ute før tiden! https://www.roadtovr.com/zelda-breath-of-the-wild-vr-mod/ Må nå bare skaffe meg en wii U og kopi av spillet for å få spillfilene over på PC. https://github.com/Crementif/BotW-BetterVR/releases/tag/0.9 2
ps5 Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 22 hours ago, Enceladus said: Må nå bare skaffe meg en wii U og kopi av spillet for å få spillfilene over på PC. https://github.com/Crementif/BotW-BetterVR/releases/tag/0.9 Har både wii u og en kopi av spillet som jeg kjøpte på lanseringsdagen (og gikk lei etter et par timer) så får vel gi den en sjanse til 1
Alak87 Skrevet 31. desember 2025 Skrevet 31. desember 2025 Det ser helt sinnsykt ut @Enceladus har du testet det enda? Jeg har solgt min Wii U, men har spillet lovlig til Switch 😅 Mulig jeg ser på det som grunn nok til å skaffe meg det på andre måter. Jeg har lastet ned filene fra GitHub, så om Nintendo skulle fjerne det fra nettsiden så har jeg hvertfall fått meg en kopi. Prøver å komme meg bort til Hyrule over nyttår tenker jeg!
Enceladus Skrevet 31. desember 2025 Skrevet 31. desember 2025 5 hours ago, Alak87 said: Det ser helt sinnsykt ut @Enceladus har du testet det enda? Jeg har solgt min Wii U, men har spillet lovlig til Switch 😅 Mulig jeg ser på det som grunn nok til å skaffe meg det på andre måter. Jeg har lastet ned filene fra GitHub, så om Nintendo skulle fjerne det fra nettsiden så har jeg hvertfall fått meg en kopi. Prøver å komme meg bort til Hyrule over nyttår tenker jeg! Ikke enda. Har reist vekk, men fikk ordnet med Wii u og kopi av spillet via familie her 😁 Tester kanskje i morgen når hjemme igjen. God nytt år! 🎆 1
Gunfreak Skrevet torsdag kl 22:38 Skrevet torsdag kl 22:38 Har hvert ekstremt lite spilling på meg en måneds tid nå, jul og sykemeldt kone, gjør at det er lite jeg kan gjøre på PCen. Det tar jo lett 2 timer å fyre opp og fly et DCS oppdrag. Og det tar timer å lage oppdraget og timer å redigere. Jeg har fått flydd 1 oppdrag. Er halveis i redigeringen. Bortsett fra det har jeg fått 3 runder med Ready or Not med VRO MOD. Der har jeg fått redigert og lasta opp 1 av de. Tenkte å sette meg ned med BMS, men som med komplekse kampanjer til DCS gruer jeg meg litt. Er ikke god på komplekse prosedyrer og slikt. Jeg hadde ca. 90 minutter mens kona gikk i skogen med Polaris. Men det var tull med bindings. Så rota jeg med comms ladder. Så her må jeg gjøre noe litt anderledes. Men spillet ser pent ut i vr. Vi tok av kl 06.00 så flott soloppgang.
Enceladus Skrevet fredag kl 18:57 Skrevet fredag kl 18:57 (endret) Testet BOTW. Fulgte instruksjoner fra denne tutorialen: Fungerte fint det. Men dette er for janky og ser for stygt ut i VR for meg, det ser mer eller mindre ut slik som i videoen over, dagslys er veldig oversaturated! Ytelsen er også så som så, den hopper mellom 60-90fps på første forsøket mitt. Tweaket litt på innstillingene og endte opp på stabil 60fps tilslutt lol! som ikke føles bra ut det heller. Mulig jeg kan knote rundt mer med innstillingene her... men jeg tror ikke det er veldig mye håp om å få dette til å se og føles bra ut. Hadde vært bede om noen bare tok å gjenskapte hele spillet fra grunnen av i en annen engine for VR. Combat er også litt håpløst, hits registreres ikke nøyaktig. Så da er det jo ikke noe gøy. Finnes mye bedre mods å bruke tid på enn dette her etter min mening. Gjorde et opptak når jeg spilte litt. Laster opp og poster litt senere. 454ace13ced1f7e904d7397773694013.mp4 Endret fredag kl 19:15 av Enceladus 1
bolfus Skrevet fredag kl 20:59 Skrevet fredag kl 20:59 Er det noen andre som har bestilt Pimax OLED fra Proshop? Jeg hadde egentlig bestilt en Play for Dream MR, men så fikk jeg en mail om at de hadde oversolgt seg, og kansellerte min bestilling. Men nå som det er såpass mange lovende reviews av Pimax OLED så tenker jeg at det var OK at det gikk som det gikk. Men er jo usikker på hvor lang tid det evt. tar å få tak i en Pimax fra Proshop, da.
ps5 Skrevet fredag kl 21:25 Skrevet fredag kl 21:25 25 minutes ago, bolfus said: Er det noen andre som har bestilt Pimax OLED fra Proshop? Jeg hadde egentlig bestilt en Play for Dream MR, men så fikk jeg en mail om at de hadde oversolgt seg, og kansellerte min bestilling. Men nå som det er såpass mange lovende reviews av Pimax OLED så tenker jeg at det var OK at det gikk som det gikk. Men er jo usikker på hvor lang tid det evt. tar å få tak i en Pimax fra Proshop, da. Dette er jo to helt forskjellige produkter, hva er det egentlig du vil ha? Det er hva jeg ville tatt levering av selv.
bolfus Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden On 1/2/2026 at 10:25 PM, ps5 said: Dette er jo to helt forskjellige produkter, hva er det egentlig du vil ha? Det er hva jeg ville tatt levering av selv. Skjønner hva du mener, men for meg er det ikke så stor forskjell på de. Jeg bryr meg primært om å ha et high-end OLED headset med høy oppløsning, og både Pimax Super OLED og Play for Dream MR kvalifiserer på disse punktene. At det ene produktet er mye mindre og lettere og har trådløs og standalone funksjoner er ikke så relevant for meg.
raexon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden bolfus skrev (1 time siden): Skjønner hva du mener, men for meg er det ikke så stor forskjell på de. Jeg bryr meg primært om å ha et high-end OLED headset med høy oppløsning, og både Pimax Super OLED og Play for Dream MR kvalifiserer på disse punktene. At det ene produktet er mye mindre og lettere og har trådløs og standalone funksjoner er ikke så relevant for meg. Jeg bestilte Pimax Crystal Super OLED fra proshop 31.12.25 og den står nå som at den er på lager og sendes nok imorgen. Så tror de har bestilt inn et parti hvor ikke alle var solgt. Så vil anbefale å legge inn en bestilling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå