Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
18 minutes ago, Dr.Peedee said:

Jeg skjønner ikke posten din. Det er ikke mange spill som støtter 3D skjermer. Det ligger vel 15 år tilbake i tid da 3D Tv var det nye store og Nvidia og noen få PC skjermer kom med 3D støtte. NVidida sluttet støtte det for en haug med år siden.

Jeg HAR en ganske ny fantastisk 4K projektor (støtter faktisk ekte 4K gaming i 120hz også), med støtte for 8K (60hz) signal inn visning for av 8K innhold med E shift (google de som gidder, men gir så godt som 8K oppløsning). Den støtter de gamle 3D blu ray filmene, men jeg må kjøpe 3D briller til den, men det gidder jeg ikke.

Gamle 3d filmer nytes best i vr interessant nok. Eks Big Screen støtter dette om man har noe å spille fra. 

Lenke til kommentar
ps5 skrev (1 minutt siden):

Gamle 3d filmer nytes best i vr interessant nok. Eks Big Screen støtter dette om man har noe å spille fra. 

Ikke sjekket dt ut. Men duden lurte på 3D projektor og noe med PS5 et bilspilll osv...   Jeg kan skjønne at 3D filmer blir best med VR nå ... 3D teknoligien i 2012 -2015 var ikke all verden

Lenke til kommentar
37 minutes ago, Dr.Peedee said:

Ikke sjekket dt ut. Men duden lurte på 3D projektor og noe med PS5 et bilspilll osv...   Jeg kan skjønne at 3D filmer blir best med VR nå ... 3D teknoligien i 2012 -2015 var ikke all verden

Litt av morroa med de gamle 3d-filmene var jo nettopp å se de på enorme kino-leretter og dette kan delvis gjenskapes i eks Big Screen. Har fremdeles min gamle 3d tv fra storhetstiden (den lever de siste årene på et av soverommene) og det ble aldri helt det samme selv med aktive briller :D 

43 minutes ago, Dr.Peedee said:

Ja ja.. jeg måtte jo bare prøve.... Bestilte en Pimax Crystal Super.... Kommer i starten av juni hvis alt går som det skal. :)

Ser frem til rapport. Min Light fikk nytt liv med 5090 i dag, endelig slutt på minneproblemer etc og kan skru samplingen over 100%. 5080 super med 24gb blir antagelig idealkortet for vr rent prismessig når denne måtte komme men gjett om jeg var lei av å vente :D 

Endret av ps5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (15 timer siden):

Jeg skjønner ikke posten din. Det er ikke mange spill som støtter 3D skjermer. Det ligger vel 15 år tilbake i tid da 3D Tv var det nye store og Nvidia og noen få PC skjermer kom med 3D støtte. NVidida sluttet støtte det for en haug med år siden.

Jeg HAR en ganske ny fantastisk 4K projektor (støtter faktisk ekte 4K gaming i 120hz også), med støtte for 8K (60hz) signal inn visning for av 8K innhold med E shift (google de som gidder, men gir så godt som 8K oppløsning). Den støtter de gamle 3D blu ray filmene, men jeg må kjøpe 3D briller til den, men det gidder jeg ikke.

Jeg leste en artikkel om GT7 og 3D effekt via projektor. Er GT7 3D spill da? Eller vil det bare si at de har opp oppnådd en 3D aktig effekt så godt som mulig. Kanskje 3D briller i tillegg.

Er i hovedsak WRC rally jeg vil ha så mye ut av som mulig uten VR. Det spillet har dessverre ikke støtte for noe som helst på konsoll. Likevel, noe lurt jeg kan finne på?

Lenke til kommentar
20 minutes ago, Sovna said:

Jeg leste en artikkel om GT7 og 3D effekt via projektor. Er GT7 3D spill da? Eller vil det bare si at de har opp oppnådd en 3D aktig effekt så godt som mulig. Kanskje 3D briller i tillegg.

Er i hovedsak WRC rally jeg vil ha så mye ut av som mulig uten VR. Det spillet har dessverre ikke støtte for noe som helst på konsoll. Likevel, noe lurt jeg kan finne på?

Høres ut som du snakker om "stereoscopic 3d" som var støttet i gt6 men ikke gt7. Behovet dekkes nå av vr (som jo er 900x bedre). 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Gunfreak said:

Hva kommer den til å gjøre anderledes fra andre? 

Ekstremt spennende utviklerteam, fokus på fysikk og detaljer og spennende engine. Men halvt år utvikling gjenstår. Jeg gleder meg ihvertfall.

Endret av ps5
Lenke til kommentar
Sovna skrev (3 timer siden):

https://www.projectorreviews.com/projectors-and-gaming/gran-turismo-7/ Dette er artikkelen om GT7 projektor løsningen. Jeg forstår tydeligvis ikke artikkelen hvis det er det sies her på forumet, at det ikke går an..😂 Forklar gjerne.

Cool trailer. . Ser frem mot en test av den.

Mulig jeg ikke forsto hva du mente :)   Det jeg prøver få fram et at du får ikke 3D bilde på GT7 på Projector/TV. De skriver riktignok om 3D Audio i den artikkelen, altså lyd. :)  Men det er jo rått å game på en bra projektor. Gjør det selv, så godt som all gaming som jeg ikke gjør i VR, gjør jeg i det dedikerte hjemmekino rommet vårt der jeg har en bra 4K 120hz HDR projektor og et bra surround lydanlegg. 

Lenke til kommentar
26 minutes ago, Dr.Peedee said:

Mulig jeg ikke forsto hva du mente :)   Det jeg prøver få fram et at du får ikke 3D bilde på GT7 på Projector/TV.

Igjen, stereoskopisk 3d (bilde) er faktisk støttet i GT6 hvis man absolutt vil teste. Testet for morro skyld et par gamle filmer fra 3d arkivet i Big Screen på Crystal Light, første rad i største kino (testet tidligere på q3 med skuffende resultat) og denne gangen ble jeg faktisk sittende litt. Tok meg selv i å dukke under en av de mer imponerende introene :D så fremdeles litt relevant teknologi).  

Endret av ps5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
ps5 skrev (8 minutter siden):

Igjen, stereoskopisk 3d (bilde) er faktisk støttet i GT6 hvis man absolutt vil teste. Testet for morro skyld et par gamle filmer fra 3d arkivet i Big Screen på Crystal Light, første rad i største kino (testet tidligere på q3 med skuffende resultat) og denne gangen ble jeg faktisk sittende litt. Tok meg selv i å dukke under en av de mer imponerende introene :D så fremdeles litt relevant teknologi).  

Skjønner. Men det var GT 7 jeg trodde det var snakk om. Uansett GT6, stereoskopisk på en Playstation kan da umulig gi noe særlig oppløsning på bildet? Tror jeg heller ville kjørt det i 2D på projektor da. 

Jeg har en del 3D Blu-ray disker. Er det bare å skaffe et Blu-ray drev til PCn og spille de av med Big Screen på Crystal? 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Dr.Peedee said:

Skjønner. Men det var GT 7 jeg trodde det var snakk om. Uansett GT6, stereoskopisk på en Playstation kan da umulig gi noe særlig oppløsning på bildet? Tror jeg heller ville kjørt det i 2D på projektor da. 

Jeg har en del 3D Blu-ray disker. Er det bare å skaffe et Blu-ray drev til PCn og spille de av med Big Screen på Crystal? 

Du må dessverre "rippe" egne filmer for å få sett i vr. Finnes ingen autorisert vr avspiller til pc meg bekjent. GT6 referansen bare for å gi ts en sjanse til å prøve selv - resultatet er nok særdeles skuffende.   https://www.gtplanet.net/gt6-updated-1-06-brings-gps-data-visualizer-3d-compatibility-custom-rear-wings-more/

Endret av ps5
Lenke til kommentar
ps5 skrev (4 minutter siden):

Du må dessverre "rippe" egne filmer for å få sett i vr. Finnes ingen autorisert vr avspiller til pc meg bekjent. GT6 referansen bare for å gi ts en sjanse til å prøve selv - resultatet er nok særdeles skuffende.  

Ok takker. Når jeg eier filmene så har jeg vel lov å lage en kopi til harddisk vil jeg tro. Skal google med til hvordan… :) 

Lenke til kommentar
52 minutes ago, Dr.Peedee said:

Ok takker. Når jeg eier filmene så har jeg vel lov å lage en kopi til harddisk vil jeg tro. Skal google med til hvordan… :) 

For testformål finnes litt på youtube, eks  https://www.youtube.com/watch?v=ydwPjrKM86A 

Jeg ser det som urealistisk å se en hel film med crystal på hodet.

(ironisk nok støtter ikke big screen native youtube sbs, du må spille youtube i fullskjerm browser i 4k, velge desktop og 3d mode sbs i big screen, men kvaliteten blir overraskende bra hvis man går gjennom de 14 stegene). 

Hvis bildet blir helt utbrent (masse hvitt), slå av hdr i windows.

Endret av ps5
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...