Gå til innhold

Picasa legges ned. Hva skal jeg nå bruke?


Anbefalte innlegg

Google skal legge ned Picasa og tror de skal lure noen til å gå over til Google Photos som i alle fall for meg er ganske ubrukelig. De har allerede flyttet bildene over dit.

 

Det jeg ser etter er en plattform hvor:

-bildene kan gjøres tilgjengelig på web for alle uten at andre må logge seg inn på tjenesten.

-Men kan linke direkte til alle album, et enkelt album eller et enkelt bilde som kan inkluderes i en webside.

-men kan gi lage en forståelig URL til albumoversikt eller til et enkelt album

-man kan legge inn kommentarer/beskrivelse av bildene og også legge inn endel parametre og geotagge dem slik at bildene vises på et kart.

-besøkende kan legge inn kommentarer.

 

Finnes noe slikt i det hele tatt eller er men nødt til å lage det selv?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flickr er fullt mulig å linke direkte til selv om det offisielt ikke er supportert.  

 

Se på et bilde på Flickr, og hvis det er ett du har lastet opp  selv (og du er logget inn) så har du en download link nede til høyre.  Velg "View all sizes" fra den.  Klikk på en av størrelsene for å vise bilde i originalstørrelse eller mindre.  Høyreklikk på selve bildet og kopier bildenettadressen.  Denne bildenettadressen kan du så bruke direkte som bildeadresse i forum osv.   Litt omstendelig men det funker.

 

Bilder du ikke ønsker skal være offentlige velger du er "Private" og ikke søkbare ved opplasting til Flickr.

 

 

P.S.: Vær ellers klar over at Flickr brukernavn enkelt kan dekodes fra den tilsynes kryptiske bildeadressen.

Endret av Rune_says
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...