Gå til innhold

Pakke PostOppkrav Forsvunnet


Taffenh

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sendte en iphone 6 i postoppkrav til noen forrige lørdag. 

Jeg har forsatt seddelen til pakken.

Hvis jeg ser på sporingen så er siste inn-sjekk postkontoret jeg leverte pakken, men betjeningen finner den ikke der.

Pakken min er altså sporløs forsvunnet og salget av telefonen er i ferd med å gå i vasken.

 

Er posten erstatningspliktig om de ikke finner pakken jeg sendte? Om de er det hvordan skal jeg liksom bevise verdien av innholdet i pakken? Må de bare ta mitt ord på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har de jo en pekepinn på verdien av pakken,siden den er sendt som oppkrav. Det er vell også registrert hvor mye pakken veier.

Ta kontakt med Posten, og hør hva de sier. Er jo og en mulighet at pakken er på postkontoret, at den bare er blitt feilplassert.

Skal ta å gjøre det. Men jeg har dårlig tid så alt dette passer svært dårlig! reiser til Australia om 6 dager x)

Lenke til kommentar

Nå er det ikke noe som tyder på at pakken er forsvunnet. Om man ikke rekker innleveringsfristen på lørdag så skjer det ingenting med pakken før på mandag. Innscanningen av pakken kan bli glemt i flere ledd. Det er ikke uvanlig at forsendelsestiden på pakker overstiger seks dager. Noe erstatningsoppgjør får du ikke innen seks dager uansett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noe liknende skjedde meg en gang, ventet en (relativt stor) printer levert på døra med Bring og fulgte sporinga til den stoppa på nærmeste omlastingsterminal - jeg hørte ikke noe på flere dager. Ringte litt rundt, og pakken virka å være fullstendig sporløst forsvunnet, ingen kunne finne den. Det endte med at jeg reiste ned på nevnte omlastingsterminal, knakka på døra og spurte om ikke de kunne hjelpe meg. Jeg ble tatt med inn i en svær, tom hall (dagens post og pakker var sendt ut), og der sto den, den ENESTE pakken i hele den fordømt svære hallen sto på en pall i et hjørne, der hadde den altså "forsvunnet".

Den var bare forsvunnet fra systemet pga en eller annen "digital" feil, men sto fortsatt på den samme terminalen den sist ble registrert inn på.

Moralen er at disse folkene sannsynligvis ikke faktisk leter fysisk, men bare i "systemet". Kan være nyttig å presse på litt ekstra om ting "forsvinner"..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har vært på et par terminaler hvor det tydeligvis har forsvunnet mye pakker. Hauger av nedstøvet drit liggende i kroker og rundt omkring.

Betyr ikke at det er til folk som venter på pakkene sine.. :p

Noe av det virket som hele varepartier som bare lå der uke inn og ut. Men det var jo sikkert ting som papirarbeid, toll osv ikke var i orden på. Evt konkurser osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...