Gå til innhold

KOMMENTAR: Nintendo må gjøre noe for å snu den negative trenden


Anbefalte innlegg

Du låser deg inn på Mario. Poenget i min opprinnelige sitering var hvor vidt 3.parts utviklere ikke ser poenget med å i hele tatt utvikle noen form for versjon av sine stortitler til Nintendo sin konsoll. Altså dårligere og mindre avanserte utgaver enn man finner på de andre platformene. Den prosessen med å re-designe spillene for en så mye svakere hardware er ikke interessant. Når konsollen i tillegg er en fadese er det helt forståelig at det ikke bevilges ressurser den veien. For det var jo multiplatform spill det opprinnelige innlegget var myntet på om du ikke fikk meg deg det.

 

Hvorfor Nintendo og Mario fans kjøper 2D Mario kan en jo spørre seg om. Kanskje de bare ønsker seg den typen gameplay i stedet for det 3D Mario gir? Har de kommet flere 3D Mario spill enn 2D de siste årene? Ikke vet jeg, for jeg spillte meg lei Mario gameplayet i tidlig alder og har ikke hatt behovet for mer siden den gang. Så skal jeg heller ikke si at jeg har peiling om hvilke av disse spillene som gjør det skarpest.

 

Forøvrig trur jeg du misforstår utrykket "nedummet". Ett 2D Mario spill er jo designet for å være nettopp det i fra starten av og utviklet innenfor det rammeverket.

 

Poenget er at folk gjerne kjøper spill som ikke er så fryktelig avanserte, bare det er gode spill.

 

Og det er ikke Nintendo- og Mario-fans som kjøper 2D-Mario fremfor 3D-Mario. Det er "folk flest". Det fansen kjøper er 3D-Mario. 2D-Mario når derimot ut til et helt nytt publikum. Det er derfor konsollsalget tok av da 2D-Mario ble lansert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Poenget er at 2D-Mario selger mye mer enn 3D-Mario. Du påstår at "ingen kjøper neddummede utgaver", men folk går jo mann av huse for å sikre seg selv den minst inspirerende 2D-Mario-tittelen samtidig som 3D-Mario bare selger "OK".

 

Igjen..du prater om Nintendo sine egne spill, og Nintendo fansen svelger jo det meste av Mario titler rått. Det finnes vel titler her også som fansen kanskje ikke har omfavnet like mye som du sier.

 

Jeg snakker om at 3.parts utviklere ikke vil bry seg om å bruke ressurser på å få sine storspill på Nintendo sine konsoller grunnet en såpass mye svakere hardware.

 

Du svarer jo ikke på det jeg skriver. Hvis det var Nintendo-fansen som sto bak det enorme salget av f.eks. New Super Mario Bros., hvorfor solgte ikke 3D-Mario også like fantastisk mye? Det er 2D-Mario som selger aller best - altså "neddummede utgaver", og ikke 3D-Mario.

 

Wii viste jo at Nintendo ikke trenger tredjepartsutviklere hvis de klarer å lage gode nok spill selv. Wii knuste konkurrentene til tross for at tredjepartene i stor grad sviktet.

 

 

Jo, men jeg tror software-salget til Wii ikke stod i stil med hardware-salget. Jeg tror mange folk klarte seg veldig lenge med selve maskina + wii sports. Hvis Nintendo skal ha skikkelig suksess med NX så må den enten ha masse gode spill som folk bryr seg om tidlig, eller ha en nytt konsept som virkelig fenger folk.  Jeg håper på begge deler :)

Hvis de skal ha et grafikkmonster, er jeg redd maskina blir altfor dyr til å være en kuriositet som eksisterende ps4/xbone-eiere tar seg råd med. Det var jo en av fordelene til Wii, den var billig. 

 

Såvidt jeg husker var det i gjennomsnitt like mange eller flere solgte spill per solgte Wii som for de andre konsollene.

Lenke til kommentar

 

 

Jo, men jeg tror software-salget til Wii ikke stod i stil med hardware-salget. Jeg tror mange folk klarte seg veldig lenge med selve maskina + wii sports. Hvis Nintendo skal ha skikkelig suksess med NX så må den enten ha masse gode spill som folk bryr seg om tidlig, eller ha en nytt konsept som virkelig fenger folk.  Jeg håper på begge deler :)

Hvis de skal ha et grafikkmonster, er jeg redd maskina blir altfor dyr til å være en kuriositet som eksisterende ps4/xbone-eiere tar seg råd med. Det var jo en av fordelene til Wii, den var billig. 

 

Såvidt jeg husker var det i gjennomsnitt like mange eller flere solgte spill per solgte Wii som for de andre konsollene.

 

Du har rett, sjekket dette, Wii lå midt på treet når det gjelder solgte spill pr konsoll.

Tror de fleste har et feil inntrykk på grunn av spill tørken de siste årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...