Gå til innhold

expert shield, beskytte skjermen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Vi er alle forskjellige, men hvorfor skal man ha beskyttelse på display? Det gir bare dårligere brukeropplevelse; samt ryker det (har aldri fått til selv siden lansering av digitalkamera) - så går det å bytte. Riper har jeg aldri opplevd. Eneste mulighet jeg ser for meg å knuse det er å droppe det på stein med display ned (dytte sete bakover når kamerasekken ligger bak har jeg gjort i 15år... minst; aldri opplevd problem). Muligens det er forskjell i kvalitet mellom dyrere og billigere kamerahus? 

Lenke til kommentar

Vi er alle forskjellige, men hvorfor skal man ha beskyttelse på display? Det gir bare dårligere brukeropplevelse; samt ryker det (har aldri fått til selv siden lansering av digitalkamera) - så går det å bytte. Riper har jeg aldri opplevd. Eneste mulighet jeg ser for meg å knuse det er å droppe det på stein med display ned (dytte sete bakover når kamerasekken ligger bak har jeg gjort i 15år... minst; aldri opplevd problem). Muligens det er forskjell i kvalitet mellom dyrere og billigere kamerahus? 

 

Hvorfor jeg tenker å ha på beskyttelse er for å unngå riper og eventuelle skader på skjermen. Skal ha det på et D810. Mener du at skjermene er så gode at det er vanskelig å ripe de opp til vanlig bruk?

 

Jeg hadde et D750 før(ettersom denne hadde vippeskjerm fulgte det ikke med den vanlige plastikk beskyttelsen, og jeg heller ikke noen annen beskyttelse på. Det er mulig du har rett i dette at det er litt overbeskyttende og at skjermen tåler mer enn en tror.

Om ikke skjermen på D750 var laget mer robust, pga av vippeskjermen slik at en ikke kunne bruke de vanlige plastikkbeskyttelsen,, enn D810 er det fristende å ta det av ja..... :) 

 

Du har altså aldri klart å ripe skjermen heller?

Lenke til kommentar

Vi er alle forskjellige, men hvorfor skal man ha beskyttelse på display? Det gir bare dårligere brukeropplevelse; samt ryker det (har aldri fått til selv siden lansering av digitalkamera) - så går det å bytte. Riper har jeg aldri opplevd. Eneste mulighet jeg ser for meg å knuse det er å droppe det på stein med display ned (dytte sete bakover når kamerasekken ligger bak har jeg gjort i 15år... minst; aldri opplevd problem). Muligens det er forskjell i kvalitet mellom dyrere og billigere kamerahus? 

 

Vet jo ikke, men jeg tror beskyttelsen berget skjermen på D3200en til datteren min. Jeg hadde satt på et skikkelig glass som beskyttelse, det knuste etter et slag mot en stein, men selve skjermen var like fin. Som sagt, jeg vet jo ikke om skjermen hadde tålt det, men sannsynlig er det ikke.

Lenke til kommentar

Sliter med å finne noe konkret fra Nikon selv, men det er i hvert fall noen artikler på andre nettsteder som hevder at D750 ikke har safirglass/gorillaglass eller annen type herdet glass på skjermen. Så den er muligens ikke så resistent mot riper som skjermen mange av de andre nyere Nikonhusene.

 

Samtidig så skal det en del til for å ripe også vanlig glass, det er først og fremst sand du må være påpasselig med å unngå. Personlig er jeg ikke så veldig bekymret, i hvert fall ikke nok til at jeg har giddet å kjøpe noen form for skjermbeskyttelse. Mister du kameraet i bakken så ville jeg vært mer bekymret for fatningen eller noe av finmekanikken inni.

Lenke til kommentar

beskyttelse glass funker bra. øker kontrasten og innsyn i sterkt sollys. billig beskyttelse er det også. kastet plasten som følger med og alle kamerahusene er mye bedre å jobbe med når beskyttelsesglasset er montert....også på lcd display på toppen

 

 

Har du link til den typen du bruker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...