Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Disse cpuene og mange cpuer i dag driver en automatisk overklokking. Kan det tenkes at en 1700x med vannkjøling i et kabinett med god kjøling yter over en 1800x med dårlig luftkjøling i et kabinett med dårlig kjøling

Vent litt så skal jeg stille inn den grønne spåkula mi 2 døgn frem i tid, så finner jeg det ut for deg :wee:
Veldig mange cpuer i dag klokker seg selv etter hva som kreves og hva kjølingen tåler.

 

Men jeg har aldri brukt en sånn cpu

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

 

 

Disse cpuene og mange cpuer i dag driver en automatisk overklokking. Kan det tenkes at en 1700x med vannkjøling i et kabinett med god kjøling yter over en 1800x med dårlig luftkjøling i et kabinett med dårlig kjøling

Vent litt så skal jeg stille inn den grønne spåkula mi 2 døgn frem i tid, så finner jeg det ut for deg :wee:
Veldig mange cpuer i dag klokker seg selv etter hva som kreves og hva kjølingen tåler.

 

Men jeg har aldri brukt en sånn cpu

 

Faktist tror jag Ryzen är den första att göra det.

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

Har andre her forhåndsbestilt Asus Crosshair VI tidlig hos Komplett?

 

Jeg forhåndsbestilte 1800X og Asus Crosshair VI samme kveld forhåndsbestillingene åpnet hos Komplett. Da jeg bestilte, var HK-et forventet inn på lager 2. mars. Når leveringen som var ventet 2. mars ble utsolgt, så ble datoen på produktsiden flyttet til 10. mars, det samme skjedde på 1800X. Nå står det imidlertid også i bestillingen min, at HK-et ikke er ventet før 10. mars. På 1800X står det at den er ventet 2. mars.

 

Mistenker at de får inn færre Asus Crosshair VI enn ventet, og at jeg ikke får noe HK den første uka... :/

Lenke til kommentar

 

 

 

Disse cpuene og mange cpuer i dag driver en automatisk overklokking. Kan det tenkes at en 1700x med vannkjøling i et kabinett med god kjøling yter over en 1800x med dårlig luftkjøling i et kabinett med dårlig kjøling

Vent litt så skal jeg stille inn den grønne spåkula mi 2 døgn frem i tid, så finner jeg det ut for deg :wee:
Veldig mange cpuer i dag klokker seg selv etter hva som kreves og hva kjølingen tåler.

 

Men jeg har aldri brukt en sånn cpu

Faktist tror jag Ryzen är den första att göra det.

Hva med sånne ting som turboboost da? Høres veldig ut som overklokking så lenge kjølingen har kontroll

Lenke til kommentar

Har andre her forhåndsbestilt Asus Crosshair VI tidlig hos Komplett?

 

Jeg forhåndsbestilte 1800X og Asus Crosshair VI samme kveld forhåndsbestillingene åpnet hos Komplett. Da jeg bestilte, var HK-et forventet inn på lager 2. mars. Når leveringen som var ventet 2. mars ble utsolgt, så ble datoen på produktsiden flyttet til 10. mars, det samme skjedde på 1800X. Nå står det imidlertid også i bestillingen min, at HK-et ikke er ventet før 10. mars. På 1800X står det at den er ventet 2. mars.

 

Mistenker at de får inn færre Asus Crosshair VI enn ventet, og at jeg ikke får noe HK den første uka... :/

 

Jeg var for treg, så det var allerede flyttet til 10 mars når jeg skulle bestille Crosshair, så jeg bestilte fra Proshop i stedet. 

Har fått melding om at det nå er på terminalen og kan hentes på posten i morgen...

Lenke til kommentar

 

-snip-

Jeg var for treg, så det var allerede flyttet til 10 mars når jeg skulle bestille Crosshair, så jeg bestilte fra Proshop i stedet. 

Har fått melding om at det nå er på terminalen og kan hentes på posten i morgen...

 

Jeg får mitt Hero kort til ca 2600,- hos komplett, tror ikke jeg gidder å betale 200,- mer + frakt for sammen kortet. Også et det Proshop, et sted jeg har lovet meg selv å ikke handle etter å ha hørt hvordan de håndterer RMA og slikt fra felles foldere.. Digger DI og Komplett. ^^

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Shit! Da ble det Intel PC på meg. Gode rabatter på hardware, kampanjepriser hos Komplett og Dustin. Jeg som egentlig skulle bygge AMD-PC :roll:

 

Kom vel frem til at Intel er bedre etablert på markedet, og er et tryggere valg enn AMD. Valget falt på 7700K + DDR4 3000MHz RAM og en saftig Samsung M2-ssd.

 

Så får vi se ved neste korsvei, hvordan AMD ligger an i terrenget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Shit! Da ble det Intel PC på meg. Gode rabatter på hardware, kampanjepriser hos Komplett og Dustin. Jeg som egentlig skulle bygge AMD-PC :roll:

 

Kom vel frem til at Intel er bedre etablert på markedet, og er et tryggere valg enn AMD. Valget falt på 7700K + DDR4 3000MHz RAM og en saftig Samsung M2-ssd.

 

Så får vi se ved neste korsvei, hvordan AMD ligger an i terrenget.

Tror du må slutte å høre på dårlige kompiser jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Shit! Da ble det Intel PC på meg. Gode rabatter på hardware, kampanjepriser hos Komplett og Dustin. Jeg som egentlig skulle bygge AMD-PC :roll:

 

Kom vel frem til at Intel er bedre etablert på markedet, og er et tryggere valg enn AMD. Valget falt på 7700K + DDR4 3000MHz RAM og en saftig Samsung M2-ssd.

 

Så får vi se ved neste korsvei, hvordan AMD ligger an i terrenget.

 

Må gjerne utdype hvorfor Intel er bedre etablert og et tryggere valg enn AMD. Sliter litt med å se akkurat den. Er man bedre etablert fordi man har større markedsandel? Er man bedre etablert fordi man har vært på markedet noen få år lengre? Og hvordan gjør noe av dette det til et tryggere valg? Er ikke AMD's 47 års erfaring som verdens nest største produsent av x86 prosessorer trygt nok?

 

Jeg tror dette heller bunner i at du uansett ville valgt Intel. Ville bare fremme merket du støtter i konkurrentens tråd. Hvorfor ellers kommentere her dagen før lansering og fjerningen av embargo..

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Blir ryzen 1800X med 32GB ddr4 på meg :) trenger dobbelt med kjerner da spill, xsplit, chrome tar en god del ytelse. Plus at om jeg si restarter pcen, så starter chrome med ørten titalls tabs, så kan de laste raskt med 16 tråder enn 100% på 4790k processoren jeg har nå som bruker en grei stund.

Men blir nok ikke før neste år da den oppgraderinga koster 12000 

Lenke til kommentar

 

Shit! Da ble det Intel PC på meg. Gode rabatter på hardware, kampanjepriser hos Komplett og Dustin. Jeg som egentlig skulle bygge AMD-PC :roll:

 

Kom vel frem til at Intel er bedre etablert på markedet, og er et tryggere valg enn AMD. Valget falt på 7700K + DDR4 3000MHz RAM og en saftig Samsung M2-ssd.

 

Så får vi se ved neste korsvei, hvordan AMD ligger an i terrenget.

Tror du må slutte å høre på dårlige kompiser jeg.

 

Mener du at Komplett og Dustin er dårlige kompiser? Du får vel ikke kampanjepriser på Ryzen? Ikke enda i hvertfall.

Lenke til kommentar

 

Shit! Da ble det Intel PC på meg. Gode rabatter på hardware, kampanjepriser hos Komplett og Dustin. Jeg som egentlig skulle bygge AMD-PC :roll:

 

Kom vel frem til at Intel er bedre etablert på markedet, og er et tryggere valg enn AMD. Valget falt på 7700K + DDR4 3000MHz RAM og en saftig Samsung M2-ssd.

 

Så får vi se ved neste korsvei, hvordan AMD ligger an i terrenget.

 

Må gjerne utdype hvorfor Intel er bedre etablert og et tryggere valg enn AMD. Sliter litt med å se akkurat den. Er man bedre etablert fordi man har større markedsandel? Er man bedre etablert fordi man har vært på markedet noen få år lengre? Og hvordan gjør noe av dette det til et tryggere valg? Er ikke AMD's 47 års erfaring som verdens nest største produsent av x86 prosessorer trygt nok?

 

Jeg tror dette heller bunner i at du uansett ville valgt Intel. Ville bare fremme merket du støtter i konkurrentens tråd. Hvorfor ellers kommentere her dagen før lansering og fjerningen av embargo..

 

Utdype? Det er vel lang tid siden AMD var etablert i entusiast segmentet? Intel har jo vært overlegen i mange år.

 

Dessuten så har jeg hatt 4 AMD PC'er vs 2 Intel PC'er.

 

Edit: Når jeg tenker meg om så hadde jeg faktisk Opteron også fra AMD så da blir det 5 stk AMD.

Endret av MisterXS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...