Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om man nå bestiller et Ryzen system så tar man en større sjanse. Ryzen høres veldig lovende ut men det er mye som kan gå galt enda. Går det galt med kompatibilitet så kan det være neste sommer før alt er ryddet opp i med firmware og bios oppdateringer.

Lenke til kommentar

MisterXS : Ingen som sier at 7700K var et dårlig valg, men hvorfor fortelle at du akkuat har kjøpt det i en AMD tråd?

 

Jeg aner off topic her igjen...

Nå er det du som spør off topic spørsmål. For å svare deg på dette, så hadde jeg i utgangspunktet planlagt en AMD maskin. Dette ser du av tidligere innlegg jeg har postet.

 

Derfor valgte jeg å informere om at jeg har gått bort i fra mitt tidligere standpunkt.

 

Kanskje vi da kan kutte off topic og heller konsentrere oss videre om AMD Ryzen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om man nå bestiller et Ryzen system så tar man en større sjanse. Ryzen høres veldig lovende ut men det er mye som kan gå galt enda. Går det galt med kompatibilitet så kan det være neste sommer før alt er ryddet opp i med firmware og bios oppdateringer.

 

Yep, så derfor er jeg glad for at jeg ikke kommer til å oppgradere cpuen på i hvertfall 1 år :p 

Lenke til kommentar

Ryzen ble bestilt 2 mars. Da var neste spørsmål. Bestille 1080 ti i morgen eller vente på vega? Har 34" freesync skjerm. Hoppa over 1080 når det kom i påvente av vega pga freesync. Men frister veldig med 1080 ti nå. Men kanskje nvidia ikke bryr seg så mye i drivere med tanke på combo 1080 ti + ryzen? Amd kommer garantert til å ha stål kontrol på drivere for ryzen + vega combo. Så er det jo også dette med nvidia ikke støtter freesync. Men kanskje det ikke er så viktig da 1080 ti nok klarer å levere nok Hz til en 3440x1440 skjerm i 75Hz? 

Lenke til kommentar

Jeg er mest skuffet over tilgjengeligheten på Hovedkort.

Her har jeg en 1700X ventende hos komplett.no, men ikke noe hovedkort.

 

*frust*

Det var jo derfor jeg bestilte hovedkort sammens med cpu dagen det ble lagt ut for forhåndsbestilling siden det ble spådd at det kom til å skje :)

Lenke til kommentar

Ryzen ble bestilt 2 mars. Da var neste spørsmål. Bestille 1080 ti i morgen eller vente på vega? Har 34" freesync skjerm. Hoppa over 1080 når det kom i påvente av vega pga freesync. Men frister veldig med 1080 ti nå. Men kanskje nvidia ikke bryr seg så mye i drivere med tanke på combo 1080 ti + ryzen? Amd kommer garantert til å ha stål kontrol på drivere for ryzen + vega combo. Så er det jo også dette med nvidia ikke støtter freesync. Men kanskje det ikke er så viktig da 1080 ti nok klarer å levere nok Hz til en 3440x1440 skjerm i 75Hz? 

 

Jeg ville helt klart ventet på Vega, når du først har en Freesync skjerm du tenker å beholde. Om du skal klare å levere bare over 75fps frametimes med V-Sync på til skjermen din, tipper jeg du må ha rundt 100fps average med V-Sync av. Det klarer 1080Ti kanskje, men på hvilket detalj nivå? Og hvor langt inn i fremtiden?

 

På den annen side, vil nok 1080Ti holde seg godt i pris frem til Vega ihvertfall, og kanskje etterpå også. Det vil kanskje ikke koste så mye å kjøpe en nå, og selge den med et moderat tap senere?

Lenke til kommentar

Specca X370 m-itx kort har jeg lyst på, selv om det sannsynligvis ikke kommer til å skje. Får bare vente til noen smoothe X300 itx kort kommer så blir det kjøp på meg. Tar uansett litt tid å få NCase M1 som er valgt til å huse Ryzen bygget mitt :)

Lenke til kommentar

 

Jeg er mest skuffet over tilgjengeligheten på Hovedkort.

Her har jeg en 1700X ventende hos komplett.no, men ikke noe hovedkort.

 

*frust*

Det var jo derfor jeg bestilte hovedkort sammens med cpu dagen det ble lagt ut for forhåndsbestilling siden det ble spådd at det kom til å skje :)

 

 

Det var det jeg gjorde også... Nuvel, skal klare å vente, hvis de ikke klarer å levere. Får Nintendo Switch i helgen også. :p 20% rabatt hos Expert med DNB Mastercard i helgen. Får dermed et overklokket Asus 1080 til 5400kr, og Asus PG279Q til 7200kr. Lurer på å vente på 1080Ti i stedet. Får sikkert priser ned mot 5200kr på 1080 i løpet av kort tid uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...