Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det refererte prisestimatet til AdoredTV:

HeRgHWg.jpg

Det aller viktigste å huske på her er at siden Intel har fått segmentert markedet for egen vinning så lenge nå -- det alene fungerer som prakteksempel på hvor dårlig moderne kapitalisme fungerer -- så har ikke AMD behov for å lansere altfor prisgunstige produkter for å tilby bedre alternativer. Gapet mellom 6800K ($424) og 6900K ($1049) er voldsomt stort, og gir AMD behagelig med spillerom. Selv $700 for 8c/16t BE og $600 8c/16t vil være en enorm «shake-up», hvis vi antar at Zen har ~5% lavere IPC.

Det samme gjelder en eventuell 6c/12. Her er det nok å lansere den til $350, altså rett over et 7700K på $330, for å konkurrere med 6800K. Men det vil da også bety at en 4c/8t vil måtte koste $300 eller under.

Jeg synes også at en mulig 4c/8t vil være underlig i deres segment. For å måtte gjøre dette, innebærer det en avkastning med 40-50% feil –som jo aldri vil være tilfelle. Så det kan bare være en av to forklaringer på dette:

1) Enkeltkjerner kan ikke slås av i modulene, og de kan derfor bare ha enten fire eller åtte kjerner.

2) De segmenterer markedet for å prise sine øvrige produkter enda dyrere, slik som Intel. Det er ingenting som tyder på at de er presset til å måtte selge ting billigere, enn så lenge (det er nesten garantert at Intel vil drive med prisjustering i kjølevannet av Ryzen).

Men ja, det overveldende sortimentet av hovedkorter fra lansering viser produsentenes håpefulle tillit til et produkt som vil slå an.

Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Samme settings på min maskin. Bare et 1080 i stedet for Pascal som er brukt i Ryzen testen.

 

Bruker dog 6950x cpu

 

post-42975-0-33227500-1486118362_thumb.jpg

 

 

Average cpu fps 141.4 fps på min maskin

 

Average cpu fps 70.5 fps  på Ryzen testen

 

Vet ikkje om jeg gidder å putte inn 6900k cpuen, så mulig jeg disabler 2 kjerner for å få 8 core med HT.

 

Dere får diskutere om det ser bra eller dårlig ut, men her var iallefall min test.

Lenke til kommentar

 

Samme settings på min maskin. Bare et 1080 i stedet for Pascal som er brukt i Ryzen testen.

 

Bruker dog 6950x cpu

 

ashes crazy 4k.jpg

 

 

Average cpu fps 141.4 fps på min maskin

 

Average cpu fps 70.5 fps på Ryzen testen

 

Vet ikkje om jeg gidder å putte inn 6900k cpuen, så mulig jeg disabler 2 kjerner for å få 8 core med HT.

 

Dere får diskutere om det ser bra eller dårlig ut, men her var iallefall min test.

Mulig du skal kjøre testen på nytt, bare i CPU MODE kjære Nizzen ;)

Lenke til kommentar

 

 

Samme settings på min maskin. Bare et 1080 i stedet for Pascal som er brukt i Ryzen testen.

 

Bruker dog 6950x cpu

 

ashes crazy 4k.jpg

 

 

Average cpu fps 141.4 fps på min maskin

 

Average cpu fps 70.5 fps på Ryzen testen

 

Vet ikkje om jeg gidder å putte inn 6900k cpuen, så mulig jeg disabler 2 kjerner for å få 8 core med HT.

 

Dere får diskutere om det ser bra eller dårlig ut, men her var iallefall min test.

Mulig du skal kjøre testen på nytt, bare i CPU MODE kjære Nizzen ;)

Kjørte den også, men dey var ikkje det som var testet i "ryzen" testen

Lenke til kommentar

 

 

 

Samme settings på min maskin. Bare et 1080 i stedet for Pascal som er brukt i Ryzen testen.

 

Bruker dog 6950x cpu

 

ashes crazy 4k.jpg

 

 

Average cpu fps 141.4 fps på min maskin

 

Average cpu fps 70.5 fps på Ryzen testen

 

Vet ikkje om jeg gidder å putte inn 6900k cpuen, så mulig jeg disabler 2 kjerner for å få 8 core med HT.

 

Dere får diskutere om det ser bra eller dårlig ut, men her var iallefall min test.

Mulig du skal kjøre testen på nytt, bare i CPU MODE kjære Nizzen ;)
Kjørte den også, men dey var ikkje det som var testet i "ryzen" testen

Etter det jeg har oppfattet så var Ryzen testen CPU BOUND din var GPU BOUND. Kjør igjen så vi kan se talla, humor me

Lenke til kommentar

AMD Ryzen R7, R5 and R3 Processor Line-up listed

 

Om det der stemmer, så synes jeg AMD bare forvirrer kundene sine med så mange ulike modeller...

 

For intel er mye bedre?

De har jo ikke akkurat bare 3 modeller å velge mellom de heller.

Også vet vi jo alle at alt slikt, som jeg vil kalle rykter på dette punktet, er 100% sant, jeg lover, internet sa det.

Endret av meg0709
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

AMD Ryzen R7, R5 and R3 Processor Line-up listed

 

Om det der stemmer, så synes jeg AMD bare forvirrer kundene sine med så mange ulike modeller...

 

For intel er mye bedre?

De har jo ikke akkurat bare 3 modeller å velge mellom de heller.

Også vet vi jo alle at alt slikt, som jeg vil kalle rykter på dette punktet, er 100% sant, jeg lover, internet sa det.

 

 

Nei Intel er vel ikke det. Jeg vet da at dette er rykter, derfor jeg skrev "Om det der stemmer...". Men du måtte bare være en smartass :p

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...