Gå til innhold

Sjekker norwegian legitimasjon ved gate?


Anbefalte innlegg

Jeg og kona skal på en innenlands t/r reise, den ene veien står kona oppgitt med mitt etternavn. (Vi har ikke samme etternavn), ikke overraskende så er norwegian vonde og krever gebyr for endre dette. (en av grunnene til at jeg stort sett holder meg til mer kundevennlige selskap i mine flygninger).

 

Spørsmålet er om Norwegian sjekker leg ved gate. SAS gjør aldri det innenlands, men såvidt jeg husker gjør norwegian det i disse dager. Men greit å få bekreftet 100%, om ikke så durer vi bare igjennom. Så om noen har reist med norwegian i det siste, eller skal gjøre det snart og bare kan sjekke å dure igjennom uten å vise så hadde det vært fint.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg kan bare huske at de sjekker navnet på boardingkortet ift. passet. Og det er det jo ikke Norwegian som gjør, men politiet.

Politiet sjekker aldri boardingpasset. Politiet sjekker passet ditt når du ankommer Norge fra et non-Schengen-land, som England.

 

Når du reiser innenfor Schengen, er det svært sjelden kontroll av pass ifm innsjekking eller boarding. Når jeg sjekker inn bagasje i Europa på vei hjem, må jeg ofte vise pass i bag-dropskranken (der de ikke har selvbetjent bag drop). 

Lenke til kommentar

 

Ja, jeg kan bare huske at de sjekker navnet på boardingkortet ift. passet. Og det er det jo ikke Norwegian som gjør, men politiet.

Politiet sjekker aldri boardingpasset. Politiet sjekker passet ditt når du ankommer Norge fra et non-Schengen-land, som England.

 

Når du reiser innenfor Schengen, er det svært sjelden kontroll av pass ifm innsjekking eller boarding. Når jeg sjekker inn bagasje i Europa på vei hjem, må jeg ofte vise pass i bag-dropskranken (der de ikke har selvbetjent bag drop). 

 

Det første er jo nøyaktig det jeg sier. 

Det andre der er feil, det du faktisk gjør er å fullføre innsjekk. Det har ingenting med bagasjen å gjøre. Hvis du ikke har bagasje og sjekker inn på automat blir passet ditt sjekket når du går ombord i flyet.

Lenke til kommentar

Alle flyselskap tar vel gebyr for å endre navn hvis man har "billig-billetter"?

Norwegian tar 350,- for å endre navn. Vurder om 350,- er verdt å eventuelt bli stående igjen på flyplassen.

 

Eneste som kan bekrefte dette 95% er Norwegian. Grunnen til at jeg skriver 95% er at ikke alle ansatte følger selskapets retningslinjer. Så selv om Norwegian bekrefter at de ikke sjekker navn, kan du komme utfor en ansatt som gjør det likevel. Da hjelper det lite om du sier at du har fått beskjed om at de ikke skal sjekke navn, da de ser at navnet på billetten ikke stemmer med legitimasjon.

 

Eventuelt kan du ringe Norwegian og høre om du kan betale gebyret ved gaten, da kan dere prøve først uten å betale gebyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...