Gå til innhold

Dette kan være Galaxy S7 og S7 Edge – avslørt lenge før tiden


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

hva er vitsen å kjøpe det nyeste når den er prikk lik fjorårets telefon? Da blir det s6 til halve prisen på meg.. Litt synd hadde trua på noe rått!

Om du kjøper telefon kun basert på utseendet? Absolutt ingen. Dersom du har flere grunner til å kjøpe telefon så kanskje på grunn av hardware og kanskje ny versjon av Android (om det kommer).
Faktisk så kjøper de aller fleste mobil basert på utseendet. Folk flest driter i hva som er inni. Det er kun et fåtall latterlige nerder som bryr seg om innmaten, vanntett osv. Det du skriver vitner om at du følger særdeles dårlig med i markedet. F.eks. er de aller fleste som kjøper iPhone KUN opptatt av at det er iPhone. Den har et godt navn, ser bra ut, og de driter i innmaten.
Ironi/sarkasme?

 

Bare å spørre noen som selger slike i butikk, så får du vel høre akkurat det samme som J_Gagarin sa.

 

Personlig liker jeg dårlig at rammene er blitt smalere, ettersom rammene på S6 edge er så smale at jeg treffer feil på skjermen med en hånd.

Hvis rammene på på S7 Edge bli smalere enn på S6 Edge så bli det ett problem. Da vil det bli nærmest umulig å manøvrere telefonen med en hånd. Edge featuren er nydelig i mine øyne, men vurderer en vanlig S7 flat nettop fordi det er så lett å komme borti edge'n med håndflaten den ligger i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare å spørre noen som selger slike i butikk, så får du vel høre akkurat det samme som J_Gagarin sa.

 

Personlig liker jeg dårlig at rammene er blitt smalere, ettersom rammene på S6 edge er så smale at jeg treffer feil på skjermen med en hånd.

 

Baser på egen erfaring stemmer det ikke. Det er sant at mange som jobber i slike butikker ikke vet så mye, og selvfølgelig er det noen som gjør. Jeg har fått god hjelp i elektrobutikk og. Jeg vet oftest hva jeg vil ha i butikken uansett før jeg kommer, men jeg har opplevd at selger har listet opp de samme argumentene som jeg hadde for å velge det produktet basert på spørsmål om bruk.

 

Så at det er mange som ikke kan så mye kan jeg være enig i. At de gir deg telefon basert på utseende? Aldri opplevd. sier ikke at det ikke skjer, men tror ikke det er så vanlig heller. Det er et ganske dårlig argument som de fleste vil reagere på og tror jeg.

"Hvorfor er denne best sier du?"

"Den ser mye bedre ut enn de andre"

Jeg tror de fleste nordmenn er oppgående nok til å skjønne at selgeren da ikke har peiling og at rådet hans er ganske ubrukelig. Jeg har riktignok hatt en selger som har anbefalt en micro, samme modell, i en annen farge, fordi den var finere... Uten noen anelse om hvordan resten av kjøkkenet ser ut eller tanke på at det skulle matche resten.  Spoiler: den han anbefalte hadde ikke passet, og jeg synes ikke rådet var bra i det hele tatt, og fulgte det ikke.

 

Når det er sagt så er jo faktisk Edge modellene fra Samsung et unntak. Det å si at du burde kjøpe Edge fordi den ser bedre ut er jo faktisk den eneste grunnen til å kjøpe Edge. Så sammenlignet med den vanlige versjonen kan du si at grunnen til å kjøpe Edge er utseende. Det vil jo være korrekt.

 

@Dubious

Det er jo ganske åpenbart at Galaxy S7 kommer til å være bedre på alle måter enn den Asus telefonen. Har du en spesiell grunn til å velge den?

 

@alle

Folk som er skuffet over at den ser så lik ut fra fjoråret. Det er ganske vanlig at selskaper ikke endrer noe veldig på design så ofte. Det er både dyrt og vanskelig å komme med noe nytt designmessing. Ethvert nytt design blir jo beskyldt for kopiering. Se på Sony, Apple, HTC osv. Nye design kommer ikke så ofte. Apple har hatt 2 design på 6 generasjoner. Alle telefoner i Sony sin Z-serie ser utrolig like ut.

 

Og det er selvfølgelig mer som er endret enn litt kosmetisk. For folk som sier det, vær så snill å les hele artikkelen før dere kommenterer. Lite vits å bare hoppe til konklusjoner på denne måten.

Lenke til kommentar

Fordi den Asus telefonen aldri ble lagd for å være en toppmodell. Den ble aldri lagd for å bare være utrolig bra på alt.

 

Den er lagd for å være god til den prisen den selges til. Jeg sier ikke den er dårlig. Jeg sier bare at det er en annen type mobil. Jeg har enda til gode å se en ikke-toppmodell slå en faktisk toppmodell. Telefoner som skal være flagship-killers for mindre er aldri bedre i noen kategori, like gode i mange, men faller klart bak i andre.

Lenke til kommentar

 

Bare å spørre noen som selger slike i butikk, så får du vel høre akkurat det samme som J_Gagarin sa.

 

Personlig liker jeg dårlig at rammene er blitt smalere, ettersom rammene på S6 edge er så smale at jeg treffer feil på skjermen med en hånd.

 

Baser på egen erfaring stemmer det ikke. Det er sant at mange som jobber i slike butikker ikke vet så mye, og selvfølgelig er det noen som gjør. Jeg har fått god hjelp i elektrobutikk og. Jeg vet oftest hva jeg vil ha i butikken uansett før jeg kommer, men jeg har opplevd at selger har listet opp de samme argumentene som jeg hadde for å velge det produktet basert på spørsmål om bruk.

 

Så at det er mange som ikke kan så mye kan jeg være enig i. At de gir deg telefon basert på utseende? Aldri opplevd. sier ikke at det ikke skjer, men tror ikke det er så vanlig heller. Det er et ganske dårlig argument som de fleste vil reagere på og tror jeg.

"Hvorfor er denne best sier du?"

"Den ser mye bedre ut enn de andre"

Jeg tror de fleste nordmenn er oppgående nok til å skjønne at selgeren da ikke har peiling og at rådet hans er ganske ubrukelig.

Det er nok ikke slik at selgere anbefaler mobiler kun på design, men jeg mistenker sterkt at det er vesentlig enklere å selge inn en modell som er pen enn en som ikke er det.

 

De fleste er nok villige til å betale litt (eller mye) ekstra for en pen modell så lenge de ikke mister noe funksjonalitet, en Kitchenaid vannkoker varmer ikke vann bedre enn en modell fra Bosch eller Electrolux. Det er også en grunn til at Apple-telefoner selger bra til tross for at den største majoriteten av brukerne ikke bruker mer enn Facebook, SMS, Spotify, og et spill eller to som en Samsung-telefon til 2000 kr gjør akkurat like brabra.

Lenke til kommentar

Blåfargen kan skyldes Marsh-mellow, grønne er Lollipop. Jeg orker ikke å kjøpe ny mobil fordi jeg syns det er latterlig å ikke kunne bytte batteri(her er det mange som har fulgt etter) og at mange mangler plass for SD-kort. Det har jeg brent meg kraftig på. Hadde gått for Z5, men kan ikke bytte batteri.

 

Helt enig. Jeg boikotter mobiler hvor man i praksis ikke kan bytte batteri. Mine mobiler går vanligvis i arv etter to år, i mint condition og med nytt batteri, Jeg forstår hvorfor Samsung vil at jeg skal miste denne muligheten -- det vil jo føre til mindre salg når mobilene varer lenge.

Lenke til kommentar

Fordi den Asus telefonen aldri ble lagd for å være en toppmodell. Den ble aldri lagd for å bare være utrolig bra på alt.

 

Den er lagd for å være god til den prisen den selges til. Jeg sier ikke den er dårlig. Jeg sier bare at det er en annen type mobil. Jeg har enda til gode å se en ikke-toppmodell slå en faktisk toppmodell. Telefoner som skal være flagship-killers for mindre er aldri bedre i noen kategori, like gode i mange, men faller klart bak i andre.

Du har enda ikke forklart hvorfor den er bedre

Folk kjøper faktisk iPhone også..

Lenke til kommentar

Du har enda ikke forklart hvorfor den er bedre

 

Skal vi se, vi kan begynne med SoC:

Bedre CPU ytelse, bedre GPU, bedre wifi og mobilt nett. Bedre lydbrikke, bildebrikke, raskere RAM osv osv. Samtidig langt mer effektiv. Kamera er bedre, skjerm er klart bedre, batteri er likt, men batteritid bedre pga effektivitet, bedre internminne som gir raskere telefon. Tynnere, lettere. Fra theverge.com:

"you’re left with a wholly capable smartphone that costs half what you’d pay for a Galaxy S6, HTC M9, or LG G4. In the end, Asus’ biggest achievement is exactly that; it’s not better than any of those flagships, and it requires some work on your part to get the best out of it, but mentioning the $300 ZenFone 2 in the same sentence isn’t as crazy as you’d think."

 

Og det er akkurat det jeg sier. Det er sikkert en bra telefon, men hovedpoenget med den er et den er bra, og er ikke altfor langt unna flaggskip i bruk, men den koster vesentlig mindre. Men den slår ikke en Galaxy S6, hvertfall ikke S7. Langt ifra. Du kan si den gjør en like god jobb som S7, men bedre enn? langt ifra. Håper du er klar over at produksjonskostnadene for Galaxy S6 er høyere enn 300$ Altså ville en Galaxy S6 solgt til prisen av en Zenphone 2 vært tap for Samsung. Det er sånn sett noen som taper på Zenphone 2 og. Intel selger sine Atom SoCer med tap. De er for dårlige til å konkurrere med noe annet på markedet, så den eneste måten de kan selge dem er med utrolig gunstig pris. Asus bruker ikke Intel fordi det er bra, men fordi Intel gir dem andre CPUer for hver solgte Atom. Asus selger PCer og benytter seg av tilbudet.

Lenke til kommentar

jeg begynner å like samsung mindre nå selv har jeg en samsung galaxy s5. men jeg føler samsung bare hermer etter apple bare for å få mer penger og respekt.

hva skjedde med minnekortstøte og vanntetthet.

jeg vil si at de bare ødelegger for seg selv nå.

etter min mening så er samsung galaxy s5 den beste s modellen som er produsert med tanke på det de fikk. jeg skal bruke s5en min til den dør og etter det gå over til sony! dere skuffer meg samsung. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

hva er vitsen å kjøpe det nyeste når den er prikk lik fjorårets telefon? Da blir det s6 til halve prisen på meg.. Litt synd hadde trua på noe rått!

Om du kjøper telefon kun basert på utseendet? Absolutt ingen. Dersom du har flere grunner til å kjøpe telefon så kanskje på grunn av hardware og kanskje ny versjon av Android (om det kommer).

Faktisk så kjøper de aller fleste mobil basert på utseendet. Folk flest driter i hva som er inni. Det er kun et fåtall latterlige nerder som bryr seg om innmaten, vanntett osv. Det du skriver vitner om at du følger særdeles dårlig med i markedet. F.eks. er de aller fleste som kjøper iPhone KUN opptatt av at det er iPhone. Den har et godt navn, ser bra ut, og de driter i innmaten.

 

Ja og hvordan motstrider dette hva jeg sier?

Jeg sa at dersom du kun bryr deg om utseendet er det ingen grunn til å oppgradere.

Dersom du bryr deg om det andre som er nytt med telefonen kan det diskutere om det kanskje er verdt det.

Jeg har ikke prøvd å komme med påstander om at folk bryr seg om hardware over design. Jeg har ikke påstått at design ikke er viktig. Jeg sa ikke en gang at det er verdt å oppgradere basert på hardware. Legg merke til bruken av ordet kanskje, Personlig legger jeg vekt på pris. Helt greit at folk har ulike ting de ser etter når de skal kjøpe seg telefon.

 

Edit: Btw det du skriver vitner om at du følger særdeles dårlig med på hva du leser. Siter akkurat det punktet der jeg sa at folk BRYR seg om inmaten eller der jeg sa at folk ikke bryr seg om design. Jeg sa ingen av delene. Lær deg å lese det du svarer på før du hiver ut anklager om jeg følger med på markedet eller ikke.

Endret av Yopaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...