Gå til innhold

get boks micro problemer


Anbefalte innlegg

Akkurat fått get boks micro i hus. Koblet opp , men nå står den å laster ned ny programvare om igjen og om igjen. Hver gang den blir ferdig begynner den på nytt.

 

Fikk også et passord før og aktivere den oppdateringa er det noen som kan den ettersom jeg har glømt den.....

Hva skal jeg gjøre? Get sin kundeservice er selvsagt stengt..

 

 

post-265122-0-52639900-1454086785_thumb.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dekoder mottar ikke signaler eller det er feil i provisjoneringen. Kan også være feil på HW eller signalleveranse.

 

HFC(Coax).

- Påse at dekoderen er koblet til å mottar signaler. Etter bildet å dømme ser det ikke ut som caoxen går inn i vegguttaket. 

- Koble vekk ethernet kabel om du har dette, det kan forvirre dekoderen slik at den henter feil firmware.

 

FTTH(Fiber).

- Sørg for at du ikke har koblet i både coax og ethernet, kun ethernet. Påse så at denne går til port 1-2 på hjemmesentralen(her fins det unntak).

- Provisjonering MÅ være riktig på IPTV, kontakt Get å få de til å sjekke. 

 

Ifall det ikke ordna seg. :)

Endret av Hakonnn
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Beklager å resse dette topic'et, men dette var en av de øverste treffene på google. Jeg fikk opplyst fra get support følgende måte å tvinge factory reset av get mikro på:

  1. Trekk ut strøm og sett inn igjen.
  2. Trykk mange ganger på «Tilbake» knappen på fjernkontroll til status-LED blinker oransje
  3. Tast 2485 og boksen oppdateres.

Etter prosedyre over er utført, vil du se at Get Mikro booter på nytt og laster ned programvare. Nedlastning og installasjon av ny programvare kan totalt sett ta 10-20 minutter.

 

Jeg opplevde også at den først bootet det jeg antar er et backup-image (gammel versjon), før den deretter kjørte enda en oppdateringsrunde med en mer oppdatert software.

 

Jeg fant også en annen side hvor prosedyren er oppgitt veldig lignende for Get Box II (lånte noe av teksten derfra).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...