Gå til innhold

Rise of the Tomb Raider PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå spilt et par timer og er rimelig fornøyd, selv om starten irriterte meg med alle disse cutscenes hele tida. Så langt ganske likt TR 2013 bortsett fra det grafiske som selvfølgelig er bedre.

 

Syntes spillet kjørte greit på high settings uten FSAA og med 4X Antialising helt til jeg nådde utendørs området på Soviet Installation, der ligger jeg på mellom 40 og 50FPS.  Men det er som forventet med GTX770 og 2500K.

 

Blir nok å justere ned på instillingene litt til, 40 FPS er langt fra behagelig.

Lenke til kommentar

Æsj... da jeg kom til første store Hub område, så kneler spillet for min del. Falt fra stabil 60 fps til 25-30 og uspilbart når det er fiender. Så har gått ned fra High til Medium grafikk. Satte også ned fra 1920x1080 til 1600x900 i oppløsning. Da får jeg mellom 45-60 fps i Hub området. Men på grunn av at fps stadig går opp og ned blir det en rimelig ujevn afære. Men det jeg lurer litt på. Har i flere anmeldelser lest at man kan låse fps til 30 eller 60 fps. Virker som min er låst til 60. Men finner ikke disse innstillingene, hvor gjør man det? Ser for meg at jeg burde låse fps til 30 i disse områdene, for å få en jevn opplevelse.

Så noen som kan hjelpe meg med hvor jeg låser fps?

Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske jeg var Trinity istedet for Lara. Cruise rundt i helikopter istedet for å klatre på is i timevis, sprenge taket istedet for å surre rundt og dodge livsfarlige traps i timesvis.

 

Trinity er Jeremy Clarkson, Lara er Richard Hammond. Hva er kulest? kjøre varm bil til nordpolen eller sitte på en slede i en uke? Jeg hadde joina Trinity uten en tanke.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hmm... foreløpig synes jeg ikke dette spillet er helt på høyde med Tomb raider 2013. Synes det er blitt for mye samle på alt mulig rart. Å de valgfri oppdragene man får av folk, næ.... tar fokuset litt vekk. Føler jeg er mer en gerilja kriger enn en tomb raider og utforsker. Ikke det at spillet er dårlig, bare at fokuset er litt feil. Også irriterer jeg meg grenseløst over at spiller er dårlig optimalisert. Må nok bli ny prosessor og ram på meg gitt. Uansett noe som må på plass før oculusen dukke opp en gang til sommere.

Lenke til kommentar

Hmm... foreløpig synes jeg ikke dette spillet er helt på høyde med Tomb raider 2013. Synes det er blitt for mye samle på alt mulig rart. Å de valgfri oppdragene man får av folk, næ.... tar fokuset litt vekk. Føler jeg er mer en gerilja kriger enn en tomb raider og utforsker. Ikke det at spillet er dårlig, bare at fokuset er litt feil. Også irriterer jeg meg grenseløst over at spiller er dårlig optimalisert. Må nok bli ny prosessor og ram på meg gitt. Uansett noe som må på plass før oculusen dukke opp en gang til sommere.

 

Hjelper ikke å oppgradere. Sitter med 35-40 fps med GTX980 i SLI. Til og med gjort SLI "fixen" som skal hjelpe på men akk nei. 

Lenke til kommentar

SLI fixen hjalp null for meg.

 

Med SLI hopper jeg mellom 20 og 150 FPS. selv når det ligger mellom 80-150 føles det sirup. Om jeg deaktiverer SLI så har jeg langt bedre flyt med 30-40 fps. Skrudde av HBAO så lå jeg på ca 50fps.

 

Det er ganske irriterende å vente flere måneder for å spille det på pc også ende opp å spille med konsoll grafikk :p

 

Spillet i seg selv er forøvrig sykt konge. Hadde virkelig sansen for "første" og synes denne oppfølgeren leverer til de grader. Must buy for alle som liker tomb raider eller uncharted. 

Lenke til kommentar

Absolutt ett bra spill. Håper det tekniske kommer seg med noen patcher snart. Selv har jeg måtte ty til å Låse fps til 30 når jeg er i hub områdene. Da det i det minste blir spillbart i kamp, men veldig irriterende. Skrur av fps lock så fort jeg er utenfor disse områdene. Da spillet ellers går silkemykt.

Lenke til kommentar
Other fixes included in this patch:

  • A variety of fixes and improvements to UI including map, basecamps, and Remnant Resistance mode. 
  • New graphics option 'Specular Reflection Quality' to enhance resolution and reduce aliasing of specular reflections, at some performance cost. 
  • New graphics option to disable film-grain independently from 'Screen Effects'. 
  • Improved HBAO+ quality, including better occlusion for distant objects. 
  • Improved NVIDIA SLI performance. (Steam only) 
  • Fixed SLI glitches during water/snow effects. (Steam only) 
  • Resolution Modifier option that allows you to use a lower rendering resolution independent from window size when running in windowed mode. 
  • Performance optimization for situations where Razer Chroma features are enabled. (Steam Only) 
  • Improvements to Razer Chroma effects. (Steam Only) 
  • Fixed an issue that could rarely lead to an error on machines with 16 hardware threads or more. 
  • Fixed mouse cursor not always being hidden when using gamepad. 
  • Fixed major stuttering in Endurance mode. 
  • Fixes for Endurance leaderboards. 
  • Fixed Remnant Resistance missions occasionally not starting. 
  • Fixed rendering glitches on some objects on NVIDIA 6x0 and 7x0 hardware. Some issue do still happen and we are working with NVIDIA to resolve those in future patches or drivers. 
  • Warning messages for users turning textures to Very High or enabling SSAA to indicate high-end hardware is required. 
  • A variety of other smaller optimizations, bug-fixes, and tweaks.
Lenke til kommentar

Spillet er identisk til det første (2013) og det er jeg storfornøyd med.

Har det meste på max (utenom Texture som krever mer enn 4gb Vram) og kjører på 60-75 FPS i åpne områder.

Elsker kampene men synes spillet er alt for enkelt på Survival. Er sikkert vanskeligere om det spilles på en konsoll, men nå spiller jeg med mus og tastatur på PC, slik action-skytespill skal spilles.

Har tilgang til angreps rifler, hagle og pistoler, men bruker buen vi starter med hele veien. Er utrolig digg spill og anbefaler på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er det fryktelig mye likt som fra Tomb Raider (2013) ?

Jeg skjønner jo at spillestil, våpen, lootsystem osv skal være rimelig likt. Men jeg tenker på hendelser i spillet.

Har bare spilt litt, setter det i spoiler

 

 

Hendelsen der hvor hun hopper oppi graven, og spretter opp, når slemmingene kommer. Dette er da helt likt som i Tomb Raider? Hendelsen med bjørnen, der man ikke må havne i den dype snøen. Prikk likt?!

Video fra Craft Manor hvor hun blir angrepet, samme greia der. Kanskje meningen det for folk som ikke har spilt det første?

 

 

 

Litt skuffet her, selv om jeg syntes spillet/spillene er kjempeunderholdende.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...