Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+0918234

Til alle: 

 

7.0 setter oppløsning på telefonen til 1080p automatisk uten å si fra! Dette er jo helt tullete. Tester viser at man sparer ingenting på dette. Når man kjøper en topptelefon til en slik vanvittig pris, så downgrader man vel ikke frivillig?

 

Min telefon med 7 (kjørt full factory reset etterpå) er mer snappy og batteriet er like godt. Utrolig å mye mer digg det nye UI'et er. Blålys filter er utrolig behagelig også :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til alle: 

 

7.0 setter oppløsning på telefonen til 1080p automatisk uten å si fra! Dette er jo helt tullete. Tester viser at man sparer ingenting på dette. Når man kjøper en topptelefon til en slik vanvittig pris, så downgrader man vel ikke frivillig?

 

Min telefon med 7 (kjørt full factory reset etterpå) er mer snappy og batteriet er like godt. Utrolig å mye mer digg det nye UI'et er. Blålys filter er utrolig behagelig også :)

Kan du legge til noen av testene? :) 

Lenke til kommentar

Til alle: 

 

7.0 setter oppløsning på telefonen til 1080p automatisk uten å si fra! Dette er jo helt tullete. Tester viser at man sparer ingenting på dette. Når man kjøper en topptelefon til en slik vanvittig pris, så downgrader man vel ikke frivillig?

 

Min telefon med 7 (kjørt full factory reset etterpå) er mer snappy og batteriet er like godt. Utrolig å mye mer digg det nye UI'et er. Blålys filter er utrolig behagelig også :)

 

eg har den satt til 1080p no, med nova launcher ser eg ingen forskjell då ikonene og størrelsen blir endra.  Tipper batteriet liker bedre 1080 enn maksoppløsning som er heilt tullete på ein 5.1" skjerm. 

Lenke til kommentar

Til alle: 

 

7.0 setter oppløsning på telefonen til 1080p automatisk uten å si fra! Dette er jo helt tullete. Tester viser at man sparer ingenting på dette. Når man kjøper en topptelefon til en slik vanvittig pris, så downgrader man vel ikke frivillig?

 

 

 

 

Nei det gjør den ikke, min skjerm står på 1920x1080, og den har jeg ikke gjort noe med i det hele tatt etter at jeg la inn Android 7.0 (jeg har S7 flat om det skulle ha betydning for hva som blir valgt).

Lenke til kommentar

T7.0 setter oppløsning på telefonen til 1080p automatisk uten å si fra! Dette er jo helt tullete. Tester viser at man sparer ingenting på dette. Når man kjøper en topptelefon til en slik vanvittig pris, så downgrader man vel ikke frivillig?

Man får et varsel om at telefonen har blitt satt i "optimalisert ytelsesmodus" eller noe sånt, med en snarvei til å endre dette, men det er jo lett å sveipe vekk / slette varsler uten å lese dem.

 

Skulle gjerne ha sett en offentlig uttalelse på hvorfor 1080p har blitt satt som standard. Ser du forskjellen mellom native og 1080p? Man må nesten regne med at valget om å endre standard oppløsning baserer seg på interne "laboratorietester" (uansett hva motivet måtte være).

Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

Oppdaterte til 7.0 igår, tilbakestilte til fabrikkinnstillinger i samme slengen. Og det er en ting som irriterer meg, helt uviktig egentlig men det irriterer. 

 

Jeg bruker tre "skjermer" altså en til venstre, hjem i midten, og en til høyre. Når jeg laster ned apper har jeg på instilling i play store at nye apper skal komme på hjem skjermen. Men de kommer alle på venstre skjermen. Noen som har det samme? Er det eneste lille "problemet" jeg har med 7.0 så langt :)

 

 

Uten at jeg sitter med fasiten på det, så vil jeg tro at det blir oppfattet slik at den venstre skjermen er hjemskjermen av mobilens OS, uansett om du har den midterste som din «hjemskjerm» (det var som nevnt kun noe jeg tror).

 

 

Det er fullt mulig. Men jeg har alltid fått nye apper på hjem-skjermen (i midten) tidligere. Det er etter 7.0 at dette har endret seg. :)

Lenke til kommentar

Vet ikke om noen har noe tips men etter oppdatering så får jeg ofte en gyselig rosa farge på skjermen når "ringe ut" vises på skjermen.

Dette kan forandres til en annen farge hvis jeg ringer en annen kontakt.

Noen som vet om dette kan endres på i innstillinger?

 

Mulig jeg tar feil nå, men jeg mistenker at dette avhenger av kontaktbildet. Det er en del apps, spesielt musikkapps (Phonograph, Shuttle etc.) som "trekker ut" en dominerende farge fra f.eks et album og bruker så denne fargen til annen UI i appen. Kanskje elendig forklart, men inneholder et kontaktbilde rosa, så kan du ende opp med rosa ringeskjerm. Er et kontaktbilde dominert av blått, så vil den bli blå. Nå er dette ren spekulasjon siden jeg ikke har sjekket opp i det, så ta det med en teskje salt inntil videre.

Lenke til kommentar

Kan inte komma ihåg att jag haft Samsung Pay aktiverat innan, jag har i vart fall inte gett programmet tillåtelser. Efter uppdateringen har Samsung Pay det mesta av tillåtelser. Förbannade fanskap. Önskar man kunde avinstallera det. Bloat.

 

Ja, spesielt når det ikke er tilgjengelig her enda. Du kan dog fjerne tillatelsene til Samsung Pay, men enig at det er på grensen til bloat når det ikke kan brukes. 

 

Edit: Sjekket tillatelsene til Samsung Pay på min telefon, og den har kun tillatelse til å få tilgang til lagringsminnet, og ikke noe mer, så det er jo spesielt om den har flere tillatelser enn det på din.

Endret av µT.
Lenke til kommentar

Kan inte komma ihåg att jag haft Samsung Pay aktiverat innan, jag har i vart fall inte gett programmet tillåtelser. Efter uppdateringen har Samsung Pay det mesta av tillåtelser. Förbannade fanskap. Önskar man kunde avinstallera det. Bloat.

Min første reaksjon på Samsung Pay var også "do not want" siden tjenesten ikke er tilgjengelig for brukere med norske SIM- og bankkort. Tjenesten kunne med fordel ha blitt "flyttet inn" under Innstillinger, slik som det er gjort med de andre hardware-relaterte appene (f.eks. kantskjerm, always on display, fingeravtrykkleser osv), alt dette er jo standalone apper som er lenket i Innstillinger og gjemt i "app-drawer".

Lenke til kommentar

Noen som vet om det finnes noen godt skjulte innstillinger for automatisk synkronisering av G-mail?

 

Har fått flere mail i løpet av helgen men mobilen min henter dem ikke, hverken på wifi eller 4G.

Jeg må åpne G-mail appen og «dra mailene nedover» i innboksen for at den skal synkronisere. Samtlige mailer kommer jo i innboksen da, men det er jo så tungvindt å hele tiden måtte gjøre dette manuelt.

 

 

Har også en jobbmail på denne mobilen (exchange konto), og den synker helt automatisk på både wifi og 4G, og den «henter» mailene med en gang de blir sendt til min jobbmail.

Denne har jeg satt at den skal synkronisere Automatisk (ved mottak) i innstillingene for denne mailkontoen, og det fungerer slik det skal.

 

 

Men en slik innstilling finner jeg ikke når det gjelder min G-mail, kun en linje som jeg kan huke av for at den skal synkronisere, men det gjør den altså ikke automatisk lenger....... 

Noen som har noen idéer/forslag til hva som kan ha skjedd, og hva som kan gjøres for at G-mailen også hentes Automatisk (ved mottak)?

 

Jeg har en S7 (flat), oppdatert til android 7.0, og har oppdatert G-mail appen til siste versjon.

Dette med G-mailen begynte for at par uker siden, men har blitt mye tregere etter at jeg oppdaterte til android 7.0, men om det er tilfeldig eller har en direkte sammenheng vet jeg ikke noe om.

 

Har trodd at det kunne komme av at G-mailen hadde kommet med på en «batterispare liste», men den er ikke blant appene som ligger der. Så da vet jeg ikke helt hva mer som kan forårsake at G-mailen ikke lenger synker automatisk, noen forslag/tips?

Lenke til kommentar

Noen som vet om det finnes noen godt skjulte innstillinger for automatisk synkronisering av G-mail?

 

Har fått flere mail i løpet av helgen men mobilen min henter dem ikke, hverken på wifi eller 4G.

Jeg må åpne G-mail appen og «dra mailene nedover» i innboksen for at den skal synkronisere. Samtlige mailer kommer jo i innboksen da, men det er jo så tungvindt å hele tiden måtte gjøre dette manuelt.

 

 

Har også en jobbmail på denne mobilen (exchange konto), og den synker helt automatisk på både wifi og 4G, og den «henter» mailene med en gang de blir sendt til min jobbmail.

Denne har jeg satt at den skal synkronisere Automatisk (ved mottak) i innstillingene for denne mailkontoen, og det fungerer slik det skal.

 

 

Men en slik innstilling finner jeg ikke når det gjelder min G-mail, kun en linje som jeg kan huke av for at den skal synkronisere, men det gjør den altså ikke automatisk lenger....... 

Noen som har noen idéer/forslag til hva som kan ha skjedd, og hva som kan gjøres for at G-mailen også hentes Automatisk (ved mottak)?

 

Jeg har en S7 (flat), oppdatert til android 7.0, og har oppdatert G-mail appen til siste versjon.

Dette med G-mailen begynte for at par uker siden, men har blitt mye tregere etter at jeg oppdaterte til android 7.0, men om det er tilfeldig eller har en direkte sammenheng vet jeg ikke noe om.

 

Har trodd at det kunne komme av at G-mailen hadde kommet med på en «batterispare liste», men den er ikke blant appene som ligger der. Så da vet jeg ikke helt hva mer som kan forårsake at G-mailen ikke lenger synker automatisk, noen forslag/tips?

 

Jeg har dessverre ikke noen tips å komme med, men jeg sliter med akkurat det samme selv. Jobbmailen min, som er på exchange, kommer inn med én gang, men ikke gmailen min. Mannen min hadde samme problemet, hos han hjalp det å legge epostkontoen sin i exchangeappen, noe jeg ikke har lyst til å gjøre for jeg vil holde de to adskilt.

Lenke til kommentar

 

Jeg har dessverre ikke noen tips å komme med, men jeg sliter med akkurat det samme selv. Jobbmailen min, som er på exchange, kommer inn med én gang, men ikke gmailen min. Mannen min hadde samme problemet, hos han hjalp det å legge epostkontoen sin i exchangeappen, noe jeg ikke har lyst til å gjøre for jeg vil holde de to adskilt.

 

 

 

Jeg ønsker heller ikke å ha flere mailkontoer på den samme mail appen.

 

Men nå har jeg muligens funnet noe som fungerer, i Play Butikken så hentet jeg en app som het Ulest Badge (for Gmail). Den vil gjøre at en får opp hvor mange uleste mail en har i innboksen, for det er også noe jeg har savnet med Gmail ikonet/appen som er std. 

 

Nå har jeg sendt flere mail til min egen Gmail fra jobbmailen på nettbrettet, og de hentes nå ned umiddelbart på mobilen. Så da gjør jeg et forsøk med dette noen dager, så får jeg se om det løser problemet. 

Lenke til kommentar

 

Har en S7 Edge...ulåst, når kan jeg regne med å få 7.0?

 

Takk på forhånd

Hvis du har Nordisk modell (NEE) kan du få den nå hvis du manuelt søker etter oppdateringer i menyen på mobilen din.

 

Takk for svar!. Har søkt manuelt flere ganger, uten hell. Så vidt jeg vet skal det være en nordisk modell

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...