Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså man kjøper en mob til flere tusen kroner og da sparer da  110.- på en uoriginal lader kontra den originale Samsung det hadde jeg ikke giddet en gang og den kan være ræææl også uten garanti...  Sparer fort 500/1000,- på å handle billigvarer i en matbutikk hvis du handler for en uke dette kalles smart prioritering.. Helt tullete spør man meg.

Det er jo seff. opp til deg det om du velger og "søle bort" penger på orginalt utstyr :p

 

Noen velger den billige løsningen for og spare noen slanter. Så kan vi heller bruke de pengene på en ny tlf siden.

 

:w00t:

Lenke til kommentar

 

@-PoWa

Jeg har Talkmore og nordisk firmware. Finner ingen innstillinger angående VoLTE, så regner med de ikke har slått på denne funksjonen i sitt nett enda.

Ahha, takker for info :) litt som jeg mistenkte :hmm: Talkmore sa i en facebook melding at dem hadde det aktivert til en som spurte dem.

Men bytter abn til komplett i parr mnd, dem skal være aktiv med VoLTE. Så kommer jeg "brått" tilbake til talkmore om litt for enda en gratis mnd :D  :xmas:

 

Kona og jeg har Talkmore og identiske telefoner - hun hadde VoLTE og jeg ikke. En mail til Talkmore, og de skrudde det på der ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

@-PoWa

Jeg har Talkmore og nordisk firmware. Finner ingen innstillinger angående VoLTE, så regner med de ikke har slått på denne funksjonen i sitt nett enda.

Ahha, takker for info :) litt som jeg mistenkte :hmm: Talkmore sa i en facebook melding at dem hadde det aktivert til en som spurte dem.

Men bytter abn til komplett i parr mnd, dem skal være aktiv med VoLTE. Så kommer jeg "brått" tilbake til talkmore om litt for enda en gratis mnd :D  :xmas:

 

Kona og jeg har Talkmore og identiske telefoner - hun hadde VoLTE og jeg ikke. En mail til Talkmore, og de skrudde det på der ...

 

Takk for tips. Mail på vei til Talkmore straks :)

Lenke til kommentar

 

Altså man kjøper en mob til flere tusen kroner og da sparer da  110.- på en uoriginal lader kontra den originale Samsung det hadde jeg ikke giddet en gang og den kan være ræææl også uten garanti...  Sparer fort 500/1000,- på å handle billigvarer i en matbutikk hvis du handler for en uke dette kalles smart prioritering.. Helt tullete spør man meg.

Det er jo seff. opp til deg det om du velger og "søle bort" penger på orginalt utstyr :p

 

Noen velger den billige løsningen for og spare noen slanter. Så kan vi heller bruke de pengene på en ny tlf siden.

 

:w00t:

 

Hva med billig originalt utstyr da? :p

 

http://www.ebay.com/itm/OEM-Qi-Wireless-Charger-Rapid-Charging-Stand-Pad-Fast-Travel-Adapter-For-Samsung/112004434702?_trksid=p2047675.c100009.m1982&_trkparms=aid%3D888007%26algo%3DDISC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D38636%26meid%3D00cd3f71a4654439b419e033b47da06d%26pid%3D100009%26rk%3D1%26rkt%3D1%26sd%3D391491548941

 

 

 

Det mange også glemmer her er at tid tapt er penger tapt. Noe som ofte (ikke alltid) er en sammenheng med billige kopier osv.

 

Tid på å fikle, tid på å lete, tid på ting som ikke fungerer helt som det skal, osv. osv. Det kan faktisk også måles i penger, over tid.. Og jeg tør vedde at hvis man gjør det regnskapet så er opprinnelig pris mye mindre enn total pris over et par år ;)

Lenke til kommentar

 

 

Altså man kjøper en mob til flere tusen kroner og da sparer da  110.- på en uoriginal lader kontra den originale Samsung det hadde jeg ikke giddet en gang og den kan være ræææl også uten garanti...  Sparer fort 500/1000,- på å handle billigvarer i en matbutikk hvis du handler for en uke dette kalles smart prioritering.. Helt tullete spør man meg.

Det er jo seff. opp til deg det om du velger og "søle bort" penger på orginalt utstyr :p

 

Noen velger den billige løsningen for og spare noen slanter. Så kan vi heller bruke de pengene på en ny tlf siden.

 

:w00t:

 

Hva med billig originalt utstyr da? :p

 

http://www.ebay.com/itm/OEM-Qi-Wireless-Charger-Rapid-Charging-Stand-Pad-Fast-Travel-Adapter-For-Samsung/112004434702?_trksid=p2047675.c100009.m1982&_trkparms=aid%3D888007%26algo%3DDISC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D38636%26meid%3D00cd3f71a4654439b419e033b47da06d%26pid%3D100009%26rk%3D1%26rkt%3D1%26sd%3D391491548941

 

 

 

Det mange også glemmer her er at tid tapt er penger tapt. Noe som ofte (ikke alltid) er en sammenheng med billige kopier osv.

 

Tid på å fikle, tid på å lete, tid på ting som ikke fungerer helt som det skal, osv. osv. Det kan faktisk også måles i penger, over tid.. Og jeg tør vedde at hvis man gjør det regnskapet så er opprinnelig pris mye mindre enn total pris over et par år ;)

 

Faktisk billigere en den uoriginale skiten jeg ler meg i hjel  :rofl:

Lenke til kommentar

 

 

@-PoWa

Jeg har Talkmore og nordisk firmware. Finner ingen innstillinger angående VoLTE, så regner med de ikke har slått på denne funksjonen i sitt nett enda.

 

Ahha, takker for info :) litt som jeg mistenkte :hmm: Talkmore sa i en facebook melding at dem hadde det aktivert til en som spurte dem.

Men bytter abn til komplett i parr mnd, dem skal være aktiv med VoLTE. Så kommer jeg "brått" tilbake til talkmore om litt for enda en gratis mnd :D  :xmas:

Kona og jeg har Talkmore og identiske telefoner - hun hadde VoLTE og jeg ikke. En mail til Talkmore, og de skrudde det på der ...

Ahh, sweet :)

Lenke til kommentar

 

 

Hva bruker folk av nettlesere? Jeg har nå gått over fra Chrome til Samsung nettleseren da den har en del bedre ytelse. Chrome virket mindre glatt og kanskje mer strømforbruk?

Jeg gikk over til Samsung sin egen nettleser etter Adguard slapp sin adblock-app for denne på Play store en gang i juni. Nettleseren er kjapp og virker ganske gjerrig batterimessig sammenlignet med Chrome som jeg brukte tidligere.

 

Er litt skeptisk til hvordan denne fungerer, den setter opp en VPN lokalt på devicen, usikker på hvor bra det er.

I vanlige browser så bruker jeg Adblock Origin. Dette er IKKE gamle Adblock, det er ny app av han som oprinnelig laget Adblock før den ble solgt og ble dårlig.

 

 

 

Adguard som du finner på Play Store setter ikke opp lokal VPN:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.adguard.android.contentblocker

 

Den fungerer som en direkte plugin til Samsung sin browser. 

Lenke til kommentar

 

 

Takk for svar! Ja helt klart en svakhet at det blir dannet et åpenrom mellom telefonen og dekslet. Da vil det i utg.pktet være nesten umulig å hindre at noe kommer mellom der. Jeg spurte forøvrig samsung om hvor ofte jeg som forbruker må rense eller tørke av telefonen. Fikk selvsagt ikke svar. Kjøper nå beskyttelsesfilm for første gang på mange år. Har tidligere aldri fått riper og liker å bruke telefonen uten slikt. Men da slipper jeg å se riene regner jeg med. Nei dette var irriterende. Spesielt irriterende er at jeg også må betale for å få telefonen ut. Har fortsatt ikke hentet den da den ikke er ankommet butikk....

Fatter at det er mulig jeg altså har aldri brukt beskyttelse på skjerm kun silikon deksel på baksiden og har aldri fått riper. Jeg har alltid min mobil i en lomme alene og i en ren lomme. Har S7 Edge selv og aldri hatt noe problem at partikler uansett hva som menes med det? Uansett støv riper ikke opp en skjerm det er i grunn det du får i en lomme evt blander man nøkler mynter etc da fatter jeg mer skadeomfanget.

Ja kan jo bare si at jeg har brukt telefonen forsiktig og har den alltid alene i en lomme. Hvordan det skulle kommet noe mellom deksel og telefon har jeg ikke oversikt over. Det er iallefall fall normal bruk eller mer eller mindre forsiktig bruk. Når note 4 som jeg har hatt i 2 år har mindre merker så er dette særdeles merkelig. Men jeg som forbruker har vel ikke mer jeg kan gjøre nå. Så konklusjonen min er fort at jeg ikke kommer til å kjøpe samsung på nytt...forventer god kundebehandling og dette er det ikke. Toppen av kaka er at jeg må betale for å få telefonen ut. Takk samsung.

 

Dette er vanlig praksis frå mobilleverandørene desverre og det er ikkje Samsung men verkstedet som krever 380 kroner av deg for returen. 

 

Leverte inn min Sony Xperia Z3 tidlegare i år for trykkskade på skjerm. Det var ei vertikal stripe i skjermen kor touch-funksjonen var død. Den hadde eg kjøpt hos Telenor. Telenor sendte den til reparasjon hos mCare, men på grunn av ei ripe i glasset på baksida av mobilen falt heile garantien bort ifølgje mCare.

 

Då fekk eg tre val.

1) Reparere skjermen for 1000 kroner.

2) Få sendt mobilen tilbake uten at noko hadde blitt gjort for 400 kroner.

3) Telefonen vart kasta til kroner 0.

 

Valgte det første alternativet. Men verksteda Telenor, Samsung, Multicom osv brukar er stort sett elendige. Delta Service er det einaste eg har gode erfaringer med.

Lenke til kommentar

Dette er vanlig praksis frå mobilleverandørene desverre og det er ikkje Samsung men verkstedet som krever 380 kroner av deg for returen. 

Leverte inn min Sony Xperia Z3 tidlegare i år for trykkskade på skjerm. Det var ei vertikal stripe i skjermen kor touch-funksjonen var død. Den hadde eg kjøpt hos Telenor. Telenor sendte den til reparasjon hos mCare, men på grunn av ei ripe i glasset på baksida av mobilen falt heile garantien bort ifølgje mCare.

 

Då fekk eg tre val.

1) Reparere skjermen for 1000 kroner.

2) Få sendt mobilen tilbake uten at noko hadde blitt gjort for 400 kroner.

3) Telefonen vart kasta til kroner 0.

 

Valgte det første alternativet. Men verksteda Telenor, Samsung, Multicom osv brukar er stort sett elendige. Delta Service er det einaste eg har gode erfaringer med.

 

Her er det jo viktig å skille mellom hva som er garanti og reklamasjon. Garanti er noe produsenten lover og der bestemmer de regler for dette helt selv. Her sier de aller fleste at har telefonen en form for skade, så gjelder ikke garantien lenger uansett feil.

 

Reklamasjon derimot, det er noe man har som norsk forbruker og denne er egentlig veldig lik som garantien. Men her må verkstedet bevise at den eventuelle skaden har noe med feilen å gjøre. Altså du står veldig mye sterkere i mange tilfeller.

 

At du må betale for å få den tilbake når du har skadet den er jo forsåvidt en selvfølge. Du opptar butikkens tid når den sendes inn, det koster penger å sende pakkene med posten, du opptar tid til en teknikker som må undersøke telefonen og den skal da også sendes tilbake og butikken skal bruke mer tid på den når den kommer tilbake. At du da må betale 400,- er på ingen måte urimelig. 

 

Man skriver uansett under på at du godtar dette når du leverer inn telefonen.

 

 

Også må jeg jo legge til at jeg aldri har vært borti at en ripe hindrer en garantisak, her høres det ut som at det har vært en litt større skade. Uten at jeg selvfølelig kjenner saken.

 

Når kommer WiFi tale for S7?, har Telenor abb.

 

Iløpet av høsten er det siste jeg hørte :)

Lenke til kommentar

Noen som har endel erfaring med Galaxy S7 og S7 Edge som kan skyte inn hvor lett hjemknappen lar seg skrape opp? Har en lillesøster som skaffet seg en Galaxy S7 for noen måneder tilbake og hun sliter nå veldig med at fingeravtrykkleseren fungerer skuffende dårlig. Den fungerte fint og flott i starten, men nå er det mer til irritasjon enn nytte.

 

Når jeg inspiserer telefonen så ser den tilnærmet prikkfri ut, med unntak av hjemknappen som har merkbar slitasje. Det er jo nesten litt sprøtt hvordan telefonen som hun forøvrig bruker "naken" kan se så fin ut, samtidig som hjemknappen ser såpass slitt ut.

 

Er dette et kjent problem? Noen andre som sliter med det samme som har noen tips til hvordan vi skal få "restaurert" denne? Er dette noe man kan forsøke å ta på garanti/reklamasjon?

Lenke til kommentar

Noen som har endel erfaring med Galaxy S7 og S7 Edge som kan skyte inn hvor lett hjemknappen lar seg skrape opp? Har en lillesøster som skaffet seg en Galaxy S7 for noen måneder tilbake og hun sliter nå veldig med at fingeravtrykkleseren fungerer skuffende dårlig. Den fungerte fint og flott i starten, men nå er det mer til irritasjon enn nytte.

 

Når jeg inspiserer telefonen så ser den tilnærmet prikkfri ut, med unntak av hjemknappen som har merkbar slitasje. Det er jo nesten litt sprøtt hvordan telefonen som hun forøvrig bruker "naken" kan se så fin ut, samtidig som hjemknappen ser såpass slitt ut.

 

Er dette et kjent problem? Noen andre som sliter med det samme som har noen tips til hvordan vi skal få "restaurert" denne? Er dette noe man kan forsøke å ta på garanti/reklamasjon?

Har hatt S7 Edge siden lansering og hjemknappen min har ikke en eneste ripe. Har hun lange negler eller er hun generelt uforsiktig med ting? Kan bli veldig vanskelig å få dette fikset på garanti da det er slitasjeskade. Joda, det skal ikke være så enkelt å slite ut den delen, men Samsung har sitt på det tørre på papiret.

 

Du kan jo enten kontakte Samsung Norge, butikken den ble kjøpt fra eller service senter for å se om dette blir dekket av garanti. Om ikke, hva potensiell pris blir.

 

Det er jævlig mye arbeid å skifte ut hjemknappen. Skjermen må faktisk tas helt av, som betyr at hele telefonen må demonteres.

Lenke til kommentar

Har sjekket ut dette litt nærmere, samt vært i kontakt med Mobylife/Deltaservice som servicepartner for Samsung osv.. Det ser faktisk ut til at det er en litt bisarr svakhet med designet på telefonen når du bruker den uten deksel.

 

Når telefonen ligger med skjermen vendt ned (noe som er nokså logisk, tatt i betraktningen markedsføringen rundt at Edgemodellen kan lyse opp med fancy lys på kanten som kan fortelle deg hvem som ringer) så hviler telefonen på hjemknappen da den bygger bittelitt ut iforhold til skjermen og resten av fronten på telefonen.

 

Dette i seg selv burde jo ikke være noe stort problem, men hjemknappen på Galaxy S7 og S7 Edge er utrolig nok laget av plastikk (!) og ikke glass, gorillaglass eller safirglass. Det skal ergo relativt lite til for å oppnå slitasje på den om du har for vane å ha telefonen liggende med skjermen ned. Var visstnok et relativt "kjent problem" ifølge Mobylife for personer som ikke bruker deksel.

 

Med deksel på telefonen så vil jo 99% av alle deksler bygge opp som gjør at telefonen ikke lenger vil hvile på hjemknappen, og har du et "flipdeksel" så vil du jo aldri hvile på fronten av telefonen i det hele tatt.

 

 

Ble anbefalte å reklamere til Samsung og se hva som skjer. Må ærlig innrømme at det er noe spesielt at de har valgt å ha hjemknappen i plastikk av alle ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...