Gå til innhold

Sverige planlegger å ta i mot 400.000 nye asylsøkere de neste 5 årene


  

27 stemmer

  1. 1. Hva synes du om dette?

    • Så fint, kanskje vi bør gjøre det samme
      2
    • Vi må forsterke grensekontrollen mot Sverige
      4
    • Galskap!
      4
    • RIP Sverige...
      13
    • Nå trenger de å få Sverigedemokraterna til makten
      4


Anbefalte innlegg

"Regjeringen har tilsatt en hemlig asylgrupp för mottagande av 400 000 asylflyktingar"

 

http://www.exponerat.net/regeringen-har-tillsatt-en-hemlig-asylgrupp/

 

Regeringens integrationsarbete går på högvarv – i det fördolda. Mycket talar för att man lägger sig nära Centerpartiet med ett förslag som ger kommunerna mer resurser. Samtidigt får Folkpartiets och Kristdemokraternas tuffa tag mot asylsökande kalla handen.

 

Regeringen har en arbetsgrupp under namnet ”Mottagande och etablering” för att rusta Sverige för att ta emot 400.000 asylsökande, varav 130.000 barn, de närmaste fem åren.

Endret av Ateist
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Regjeringen har tilsatt en hemlig asylgrupp för mottagande av 400 000 asylflyktingar"

 

http://www.exponerat.net/regeringen-har-tillsatt-en-hemlig-asylgrupp/

 

 

Regeringens integrationsarbete går på högvarv – i det fördolda. Mycket talar för att man lägger sig nära Centerpartiet med ett förslag som ger kommunerna mer resurser. Samtidigt får Folkpartiets och Kristdemokraternas tuffa tag mot asylsökande kalla handen.

 

Regeringen har en arbetsgrupp under namnet ”Mottagande och etablering” för att rusta Sverige för att ta emot 400.000 asylsökande, varav 130.000 barn, de närmaste fem åren.

Jeg vil heller si at dette viser deres inkompetanse, fordi med dagens politikk vil de være ekstremt heldige om det "bare" kommer 400K. Det kom 170K i år, hvis det kommer like mange de neste 5 årene så vil det komme 850K, ikke 400K.

 

Og ja dette vil naturligvis ødelegge Sverige fullstendig, fordi det vil skape et enormt budsjettunderskudd, høy kriminalitet, og store konflikter. Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om svensker, og Sveriges kollaps vil være bra for resten av verden. Men nå er Sverige fryktelig nærme Norge, og jeg vil helst ikke ha en "failed state" som nabo.

Lenke til kommentar

Jeg ville vært mer kritisk til kilden. Artikkelen ble publisert 31. januar 2015 og jeg finner ingen andre medier som har omtalt saken.

At den er publisert for et år siden forklarer det "lave" antallet.

 

Og hva er det vi egentlig skal være kritisk til, antallet blir trolig langt høyere, og om møtet er hemmelig eller ikke er irrelevant.

Lenke til kommentar

 

Og ja dette vil naturligvis ødelegge Sverige fullstendig, fordi det vil skape et enormt budsjettunderskudd, høy kriminalitet, og store konflikter. Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om svensker, og Sveriges kollaps vil være bra for resten av verden. Men nå er Sverige fryktelig nærme Norge, og jeg vil helst ikke ha en "failed state" som nabo.

 

Men vi får i det minste en mulighet til å teste ut dine teorier om hva innvandring i dette omfang fører til, så noe positivt kommer det jo uansett ut av det. :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville vært mer kritisk til kilden. Artikkelen ble publisert 31. januar 2015 og jeg finner ingen andre medier som har omtalt saken

Riktig. TS kan kanskje ta vekk denne posten fordi den er ikke riktig. Det er et stemningskifte i Sverige og de vil IKKE ta imot 400000 de neste 5 årene. 

Lenke til kommentar

Riktig. TS kan kanskje ta vekk denne posten fordi den er ikke riktig. Det er et stemningskifte i Sverige og de vil IKKE ta imot 400000 de neste 5 årene.

Det er stemningskifte blant folket, ikke blant politikerne som var hovedsakelig fokusert på logistikk og ikke hvordan det vil påvirke Sverige.

 

Når sommeren kommer så er det en ny runde, og jeg vil anta at store mengder vil forsatt prøve å komme seg til Sverige.

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Riktig. TS kan kanskje ta vekk denne posten fordi den er ikke riktig. Det er et stemningskifte i Sverige og de vil IKKE ta imot 400000 de neste 5 årene.

Det er stemningskifte blant folket, ikke blant politikerne som var hovedsakelig fokusert på logistikk og ikke hvordan det vil påvirke Sverige.

 

Når sommeren kommer så er det en ny runde, og jeg vil anta at store mengder vil forsatt prøve å komme seg til Sverige.

 

 

Nettopp, politikerne er ikke i takt med dette "stemningskifte" som blir snakket om og neste Riksdagsvalg er ikke før i 2018. Med 163 000 bare i 2015 så er de jo godt på vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

"Regjeringen har tilsatt en hemlig asylgrupp för mottagande av 400 000 asylflyktingar"

 

http://www.exponerat.net/regeringen-har-tillsatt-en-hemlig-asylgrupp/

 

 

Regeringens integrationsarbete går på högvarv – i det fördolda. Mycket talar för att man lägger sig nära Centerpartiet med ett förslag som ger kommunerna mer resurser. Samtidigt får Folkpartiets och Kristdemokraternas tuffa tag mot asylsökande kalla handen.

 

Regeringen har en arbetsgrupp under namnet ”Mottagande och etablering” för att rusta Sverige för att ta emot 400.000 asylsökande, varav 130.000 barn, de närmaste fem åren.

Jeg vil heller si at dette viser deres inkompetanse, fordi med dagens politikk vil de være ekstremt heldige om det "bare" kommer 400K. Det kom 170K i år, hvis det kommer like mange de neste 5 årene så vil det komme 850K, ikke 400K.

 

Og ja dette vil naturligvis ødelegge Sverige fullstendig, fordi det vil skape et enormt budsjettunderskudd, høy kriminalitet, og store konflikter. Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om svensker, og Sveriges kollaps vil være bra for resten av verden. Men nå er Sverige fryktelig nærme Norge, og jeg vil helst ikke ha en "failed state" som nabo.

 

 

Jeg for min del bryr meg veldig om hva som skjer i Sverige, ikke bare fordi jeg har sympati med svensker som vårt nabofolk med veldig lik kultur som oss, men og siden vi har en 1619 km lang og åpen grense med Sverige. Det er vårt naboland og jeg vil helst slippe at mine fremtidige barnebarn skal måtte forsvare landegrensa vår i en krig mot det svenske kalifatet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN

Og med dette har jeg styrket min mening om utmelding av schengen og full grensekontroll langs svenskegrensen. Husker ikke helt hvor jeg leste dette men under den tyngste flyktnings krisen for et år siden så var det jo et problem for Sverige at mange droppet Danmark.

Lenke til kommentar

Tror våren/sommeren 2016 vil bli meget utfordrende for Norge når det gjelder flyktningesituasjonen.   Mange mente jo at ferden over Middelhavet ville dabbe mye av i vintermånedene, men det har den jo ikke.  Titusenvis av flyktninger/migranter samler seg nå i vintermånedene i sydeuropa klar for å legge ut på vandring nordover så fort våren er her.  Store utfordringer for regjeringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trodde det var skrivefeil og at du mente 4 millioner nye asylsøkere, 400.000 er jo ingenting.

Sverige var et fint land for noen år siden før kaoset startet, nå er tida definitivt slutt på å være turist der. Blir skummelt hva som skjer der når det blir bare være og være for hver dag som går.

 

En ganske relevant video på youtube som viser litt hva som foregår som jeg anbefaler å se på:

From paradise to nightmare: Sweden's collapse and the declining west

https://www.youtube.com/watch?v=diWlAulVfns

Endret av Iceman22
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problematikken her er vel at det er mange som utnytter systemet og at de som faktisk trenger det er en mindre andel av asylsøkerne. Det i tillegg til de negative verdiene som faktisk ligger i religionen islam (som praktiseres i veldig varierende grad).

 

At ikke alle følger islam like godt som IS og at det er mange muslimer som er gode folk sier seg selv. Men det er verdt å tenke på at det er to ganske ukompatible kulturer med mange negative holdninger (akkurat som mange nordmenn har).

 

Nå deler jeg en skepsis til spesielt islam, noe som tydeligvis mange andre også gjør. Jeg føler bare at mange folk er negative uten å kunne gjøre rede for hvorfor, og uten interessen til å faktisk lese seg opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problematikken her er vel at det er mange som utnytter systemet og at de som faktisk trenger det er en mindre andel av asylsøkerne. Det i tillegg til de negative verdiene som faktisk ligger i religionen islam (som praktiseres i veldig varierende grad).

 

At ikke alle følger islam like godt som IS og at det er mange muslimer som er gode folk sier seg selv. Men det er verdt å tenke på at det er to ganske ukompatible kulturer med mange negative holdninger (akkurat som mange nordmenn har).

 

Nå deler jeg en skepsis til spesielt islam, noe som tydeligvis mange andre også gjør. Jeg føler bare at mange folk er negative uten å kunne gjøre rede for hvorfor, og uten interessen til å faktisk lese seg opp.

 

Alle bør sette seg ned å lese litt i koranen, helst på engelsk, mange av de norske som toner ned litt gjennom oversettelsen.

Kanskje ikke alle, ikke de som lett sluker til seg alt de leser som en sannhet (tenker på de av dere som er religiøse). Hvis du har lest i bibelen uten å bli overbevist så klarer du sikkert å lese i koranen uten å bli overbevist.

Leser man noen av de strofene der, så skjønner man at dette er en ideologi full av hat mot de som ikke følger denne ideologien, og man kan fort bli oppgitt over at våre myndigheter har valgt å importere folk som følger denne ideologien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg ville vært mer kritisk til kilden. Artikkelen ble publisert 31. januar 2015 og jeg finner ingen andre medier som har omtalt saken.

At den er publisert for et år siden forklarer det "lave" antallet.

 

Og hva er det vi egentlig skal være kritisk til, antallet blir trolig langt høyere, og om møtet er hemmelig eller ikke er irrelevant.

 

 

Som sagt: Jeg ville vært mer kritisk til kilden. Du må gjerne spekulere i hvor mange flyktninger Sverige vil motta, men antallet eller at den svenske regjeringen har nedsatt en "hemlig asylgrupp" er ikke mer troverdig fordi exponerat.net har omtalt saken.

Lenke til kommentar

Som sagt: Jeg ville vært mer kritisk til kilden. Du må gjerne spekulere i hvor mange flyktninger Sverige vil motta, men antallet eller at den svenske regjeringen har nedsatt en "hemlig asylgrupp" er ikke mer troverdig fordi exponerat.net har omtalt saken.

Vi kan godt være kritisk til kilden, men det har ingenting å si. Slike "hemmelige" møter skjer ganske ofte, og det skjer fordi da kan de diskutere ting som er ubehagelig å diskutere i det offentlige. Media vil hjelpe dem med å holde kjeft.

 

Ikke glem at Sverige kan bare drive denne politikken ved å lyve til folket. Majoriteten av svensker er ikke rabiate multikulturister, og er ikke villig til å ofre sitt land for asylsøkere. Derfor må de late som om problemene ikke eksisterer, antallet som kommer er langt lavere enn virkeligheten og i fremtiden så vil de integrere seg.

Lenke til kommentar

Flyktningkrisen er like ille på mange steder, da vi møter flere konflikter med flere parter.

 

Det er nettopp, det at folk har forståelsemangel på hva som blir og hva som ikke blir.

 

Jeg foreslår nettopp en strukturert og ryddig plan som kan dempe ned asylstrømning, nettopp akkurat samme løsningen som vår kjære Sylvi har gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...