Gå til innhold

Sverige planlegger å ta i mot 400.000 nye asylsøkere de neste 5 årene


  

27 stemmer

  1. 1. Hva synes du om dette?

    • Så fint, kanskje vi bør gjøre det samme
      2
    • Vi må forsterke grensekontrollen mot Sverige
      4
    • Galskap!
      4
    • RIP Sverige...
      13
    • Nå trenger de å få Sverigedemokraterna til makten
      4


Anbefalte innlegg

De har disse da, ser ut som om de er i mot dette demografiske selvmordet. Virker mye mer seriøs enn vår egen FRP i hvert fall, de er også for en mer balansert sentrumsøkonomisk politikk. Og de har nå 25% av svenskene bak seg i følge nyere meningsmålinger.

 

ww.youtube.cm/watch?vVR-lQ

 

Denne propagandaen er morsommere. Welcome to Denmark hehe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle bør sette seg ned å lese litt i koranen, helst på engelsk, mange av de norske som toner ned litt gjennom oversettelsen.

Kanskje ikke alle, ikke de som lett sluker til seg alt de leser som en sannhet (tenker på de av dere som er religiøse). Hvis du har lest i bibelen uten å bli overbevist så klarer du sikkert å lese i koranen uten å bli overbevist.

Leser man noen av de strofene der, så skjønner man at dette er en ideologi full av hat mot de som ikke følger denne ideologien, og man kan fort bli oppgitt over at våre myndigheter har valgt å importere folk som følger denne ideologien.

Har tenkt tanken å skaffe meg en koran selv, slik at jeg kan se med mine egne øyne hva som står der. Det er jo mange sitater på internettet.

 

Du har ikke tips om en koran som er ansett å være korrekt oversatt?

Lenke til kommentar

https://www.gutenberg.org/ebooks/search/?query=koran

 

Hvis det å lese Koranen gjør deg mer forferdet enn det å lese Bibelen, så er mitt stalltips at det ikke er hos Koranen problemet ligger.

Nå har jeg ikke lest bibelen, den er noe inni helvetes lang, men den skal visstnok ha sin andel av negatrive og voldelige verdier. Man blir ikke forferdet av tom luft, så det er klart når man ikke har lest bibelen selv og bare har fått et innblikk fra intervjuer og artikler så har man ikke grunnlag til å si hvorvidt man er forferdet over noe man ikke har nok kjennskap til.

 

Tviler altså ikke på at bibelen har sin andel råtten frukt, som de kristne enten ikke vet om eller velger å ignorere/overse. Jeg har bare ikke grunnlag til å bekrefte dette personlig. En religion om gangen er alene ganske tidkrevende når dagen består av mye annet. :)

 

Det heter forresten "Quran" på engelsk. Er "Project Gutenberg" noe du fant i et google-søk, eller vet du at det er en troverdig kilde? Poenget her er jo å lese selv fra noe som ikke potensielt sett kan være manipulert eller misforstått.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest bibelen, den er noe inni helvetes lang, men den skal visstnok ha sin andel av negatrive og voldelige verdier. Man blir ikke forferdet av tom luft, så det er klart når man ikke har lest bibelen selv og bare har fått et innblikk fra intervjuer og artikler så har man ikke grunnlag til å si hvorvidt man er forferdet over noe man ikke har nok kjennskap til.

 

Tviler altså ikke på at bibelen har sin andel råtten frukt, som de kristne enten ikke vet om eller velger å ignorere/overse. Jeg har bare ikke grunnlag til å bekrefte dette personlig. En religion om gangen er alene ganske tidkrevende når dagen består av mye annet. :)

 

Det heter forresten "Quran" på engelsk. Er "Project Gutenberg" noe du fant i et google-søk, eller vet du at det er en troverdig kilde? Poenget her er jo å lese selv fra noe som ikke potensielt sett kan være manipulert eller misforstått.

Jeg sikter mer til Ateist sin beskrivelse.

 

Jeg har lest både Koranen og Bibelen. Ingen av de ga meg veldig mye, men de er begge god lesning på sitt beste. Begge har hyggelige og mindre hyggelige sider ved seg. Quran, Qur'an og Koran er alle gyldige skrivemåter, slik blir det gjerne når forskjellige alfabet brukes. Project Gutenberg er en fantastisk ressurs for bøker der copyright ikke lenger gjelder, enten det er religiøse tekster eller Charles Dickens du er ute etter. Bruk den!

Lenke til kommentar

Jeg sikter mer til Ateist sin beskrivelse.

 

Jeg har lest både Koranen og Bibelen. Ingen av de ga meg veldig mye, men de er begge god lesning på sitt beste. Begge har hyggelige og mindre hyggelige sider ved seg. Quran, Qur'an og Koran er alle gyldige skrivemåter, slik blir det gjerne når forskjellige alfabet brukes. Project Gutenberg er en fantastisk ressurs for bøker der copyright ikke lenger gjelder, enten det er religiøse tekster eller Charles Dickens du er ute etter. Bruk den!

Okey.

 

Du leste dem på Engelsk da eller?

 

Akkurat. Regner med man finner gamle oversettelser der da. Skal ta en titt på Gutenberg.

Lenke til kommentar

Okey.

 

Du leste dem på Engelsk da eller?

 

Akkurat. Regner med man finner gamle oversettelser der da. Skal ta en titt på Gutenberg.

Det stemmer. Jeg har lest Bibelen på norsk og engelsk, Koranen på engelsk. Vanlig copyright er 75 år etter forfatterens død, hvis jeg husker rett, så det er eldre verk/oversettelser, ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...