Gå til innhold

Den store LG G5 tråden!


Anbefalte innlegg

blodfan for å ikke være enig med deg og nor50? er mye negativt om alle telefoner.

feks:

Samsung s7:

Dekningstull. selv etter siste update

skjermens hvittone er noe gulaktig sett forfra. kan ikke fordra det

overfølsom skjerm, spessielt på edge

 

men kaller ikke de som velger den for blodfan...

 

det at g5 har noe lightbleed er ikke så farlig. opplevde det på andre telefoner med lcd også. (huawei p8 feks) og den gappen i bunnen er jo pga modul. kunne ikke brydd meg mindre.

 

Jeg liker telefonen pga den har mange posetive sider:

1. utrolig bra kamera

2. vidvinkel kamera (eneste på markedet)

3. utskiftbart batteri

4. bra frontkamera

5. god ytelse.

 

jeg er ikke blodfan av LG bare fordi jeg liker den bedre en alternativene. Vurderte Huawi P9 og S7 men for MINE bruksmønstre og erfaring med tidligere modeller passet LG meg best.

 

 

Alle må ikke velge samme telefon som dere

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

blodfan for å ikke være enig med deg og nor50? er mye negativt om alle telefoner.

feks:

Samsung s7:

Dekningstull. selv etter siste update

skjermens hvittone er noe gulaktig sett forfra. kan ikke fordra det

overfølsom skjerm, spessielt på edge

 

men kaller ikke de som velger den for blodfan...

 

det at g5 har noe lightbleed er ikke så farlig. opplevde det på andre telefoner med lcd også. (huawei p8 feks) og den gappen i bunnen er jo pga modul. kunne ikke brydd meg mindre.

 

Jeg liker telefonen pga den har mange posetive sider:

1. utrolig bra kamera

2. vidvinkel kamera (eneste på markedet)

3. utskiftbart batteri

4. bra frontkamera

5. god ytelse.

 

jeg er ikke blodfan av LG bare fordi jeg liker den bedre en alternativene. Vurderte Huawi P9 og S7 men for MINE bruksmønstre og erfaring med tidligere modeller passet LG meg best.

 

 

Alle må ikke velge samme telefon som dere

Har ikke S7 jeg har Mate 8 som jeg personlig syntes gruser både G5 og S7 men det er en annen diskusjon. Du bytter jo tlf 3-4 ganger i året har jeg sett så spørs vel egentlig hvor lenge du er fornøyd med valget av G5. Utrolig bra kamera vilken toppmodell har ikke det i dag da? http://www.tek.no/artikler/vi-dro-pa-fotosafari-med-markedets-beste-mobilkameraer-i-tokyo/346272

Klarer jo ikke å skille kvaliteten en gang bortsett fra den ene har positive sider et sted mens en annen har det på andre punkter... Kamera på toppmodeller i dag er veldig gode uansett. Vindvinkelkamera har fått mer negativt en positivt så ikke noe jeg ville fremhevet. God ytelse.. Vel ikke noe bedre en de andre samt den blir veldig varm under press det blir ikke min. Du skriver ikke noe om det negative? Det forundrer meg for der er det jo masse mer punkter å ta tak i en de 5 positive du fant der 3 var om kamera. Uansett lykke til jeg er i allefall døds glad jeg avbestilte denne modellen men LG har vært gode jeg har hatt både G2 og G3 så får håpe de lykkes bedre med G6.

Lenke til kommentar

Fatter ikke at man gidder å betale så mye for en middels telefon da skal man virkelig være blodfan etter alt negativt som har kommet frem om denne :nei:

 

Jeg gav 6600 kr for flat S7. Er vel ikke så mye mer enn dere har betalt for G5... BTW, jeg har 2 stk LG4, Mate 8, Lumia 930 og S7. Ingen tvil om hvilken jeg bruker, S7!

Endret av nor50
Lenke til kommentar

 

 

 

noen som har fått telefonen og cam plus?

hører rykter om at cam plus kun lader telefonen i ca 15 min etter kamera har vært aktiv og så stopper den. gjør jo hele modulen ikke verdt å kjøpe:(

 

Lekte litt med Cam Plus i går. La ikke merke til det du snakker om, men tenker å kjøre en litt lenger test i dag, så vi får se. Opplevelsen så langt, har vært OK. Tar litt tid å venne seg til, og med tanke på at telefonen ser mer eller mindre gravid ut, og dermed også føles veldig klumpete, er det neppe en modul du vil ha på hele tiden.

Men klumpete eller ei. Det var ekstremt deilig å ha egen knipseknapp for første gang siden min gamle Sony Ericsson jeg hadde for 9 år siden.

Konklusjon så langt: Kjekk å ha hvis du tar mange bilder, og ikke har/gidder å drasse med deg et DSLR-kamera hele tiden, men absolutt ikke et "must", og jeg ville nok ikke kjøpt den, hvis det ikke var for at den fulgte med telefonen.

 

Galaxy S7 tar bedre bilder, har bedre batteri og egen kamerautløser.

uenig ang kamera. ofte er LG sitt bedre ifølge tester, og den har utskiftbar batteri så jeg kan gå fra 0 til 100 på et par minutter. og volumtast telles ikke som kamerautløser. det har lg også.

 

LG har også ikke overfølsom skjerm som din s7 har:)

 

 

Det er vel 98% min bruk/min måte å holde mobilen på som er problemet her da.

Lenke til kommentar

 

Fatter ikke at man gidder å betale så mye for en middels telefon da skal man virkelig være blodfan etter alt negativt som har kommet frem om denne :nei:

 

Jeg gav 6600 kr for flat S7. Er vel ikke så mye mer enn dere har betalt for G5... BTW, jeg har 2 stk LG4, Mate 8, Lumia 930 og S7. Ingen tvil om hvilken jeg bruker, S7!

 

Skjønner ikke hvorfor du siterer meg på dette da det gjelder G5.........

Lenke til kommentar

Flere butikker har jo endret dato for LG G5 til senere (uke 17-18?), men min er i hvert fall på vei til meg nå og blir levert på døren med Jetpak i løpet av kvelden :)  Det blir spennende å prøve G5 i hvert fall, og er den ikke "tilfredsstillende" nok så kan man jo alltids angre kjøpet og gå for en annen mobil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk min idag :) Flott telefon :)

 

Jeg ser såvidt en vannrett linje fra kamera og mot høyre. Skjermen har ikke jevnt med lys. Dette gjelder kanten av skjermen, noen steder bare.

Etter første lading av batteriet står sto det at batteriet ville holde rundt 6 t og 30 min. Virker litt lite spør du meg. Selv om dette er første lading.

 

Har flere dette ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

blodfan for å ikke være enig med deg og nor50? er mye negativt om alle telefoner.

feks:

Samsung s7:

Dekningstull. selv etter siste update

skjermens hvittone er noe gulaktig sett forfra. kan ikke fordra det

overfølsom skjerm, spessielt på edge

men kaller ikke de som velger den for blodfan...

det at g5 har noe lightbleed er ikke så farlig. opplevde det på andre telefoner med lcd også. (huawei p8 feks) og den gappen i bunnen er jo pga modul. kunne ikke brydd meg mindre.

Jeg liker telefonen pga den har mange posetive sider:

1. utrolig bra kamera

2. vidvinkel kamera (eneste på markedet)

3. utskiftbart batteri

4. bra frontkamera

5. god ytelse.

jeg er ikke blodfan av LG bare fordi jeg liker den bedre en alternativene. Vurderte Huawi P9 og S7 men for MINE bruksmønstre og erfaring med tidligere modeller passet LG meg best.

Alle må ikke velge samme telefon som dere

Hei

 

Må si meg enig i "Christoffero89".

Virker som om man liker et produkt bedre enn hva andre brukere mener er "top notch" er man blodfan, tull og tøv. Jeg har hatt/har bøttevis med mobiltelefoner, er en lidenskap for meg. Har vært selger for JVC electronics og drevet en kjede med databutikk i mine "unge dager".

Så jeg har møtt noen "blodfans" av div produkter oppover tiden. Er bare et tegn på lidenskapen og IKKE hjernevasking..

Jeg leser tester og ser youtube, men syvende og sist prøver jeg produktet før jeg dømer det nord og ned, eller skryter uhemmet av det.

 

Selfølgelig blir man til en viss grad påvirket av all den informasjonen som flyter på www (og jeg er en av de) Men det må da være grenser på og dømme et produkt ned på grunn av "rykter". Jeg ser ikke en av disse som sprer all den negaviteten har prøvd produktet selv engang.

Skriv nå heller i en tråd om din favoritt mobil, en og komme og ødelegge for alle som går og gleder seg til denne mobilen skal komme i deres eie!

 

Ja dere ødelegger faktisk noe av gleden til noen med og spre sure oppstøt. Dette gjelder spesielt de som faktisk aldri har holdt i en LG G5.

Blir bare synsing eller prøver dere å omvende dem til og kjøpe deres favoritt mobil, ja de kaller JEG blodfan. Noen tar seg den frihet og kaller meg LG fanboy ok...,men jeg har aldri vært i en annen tråd bl.a. Samsung, Appel eller Sony og fortalt at dem må kjøpe LG fordi allt annet er søppel.

Greit og informere men systematisk skrive dritt om LG i den "store LG tråden" faller død i jorden.

 

Kan godt hende at G5 ikke er perfekt, men jeg stoler på at bruker er kompetent til og finne de ut selv. Og hvis det viser seg at mobilen er et mandags produkt så har vi angrerett i vårt kjære land.

 

Så la folka som bruker sine oppsparte penger få glede seg på og få sin mobilen i postkassa. Alle vet følelsen av og gå og vente på ny mobilen er rene juleaften. Og når de går inn på "G5 tråden" finner de 2-3 negative personer som gang på gang komme med "propaganda" hvor dårlig mobilen er, og som ikke har prøvd den engang.

 

Så la oss se på de kommende ukene hva folk som har kjøpt LG G5 sier om mobilen. Nå har jeg kun pratet med fornøyde eiere av G5 som faktisk EIER G5! Bl.a en kjenning i USA som var fryktelig imponert av SOT på mobilen.

Legger med noen bilder som han har sendt meg, så jeg ikke blir kalt for løgner.

 

Så ha en fortreffelig fredagskveld!

Mvh

/ / Tage

post-370331-0-92324100-1461354952_thumb.png

post-370331-0-21898300-1461354962_thumb.png

post-370331-0-87881900-1461354970_thumb.png

Endret av Tage.T
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Da ligger G5 på postkontoret og venter på meg. Jeg har dog bestemt meg for å selge den videre til litt redusert pris. Ikke på grunn av noen rykter eller noe, men fordi jeg allerede har Sony Z3 som jeg er veldig fornøyd med.

Noen som syns jeg gjør noe dumt i det? :p Hvilken pris burde jeg prøve å få for den? (Inkluderer kameragrepsmodulen.)

Jeg vant da altså G5 i en konkurranse, så det er ikke slik at jeg har hatt noe utlegg på telefonen i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til vedkommende som kalte G5 en "middels telefon", sannsynligvis uten å i det hele tatt ha holdt i den en gang: Ingenting ved denne telefonen føles " middels ", så langt.

God å holde, lynrask og responsiv, null lagging, veldig rask lading, kjapp oppstart, kamera i toppklasse, overlegen fingeravtrykksleser, bra lyd.

Hva som kvalifiserer til middels-stempelet, kan jeg ikke helt forstå enda.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Kan G5 filme i 60 fps? Samsung Galaxy Note 3 og nyere kan dette. iPhone 6 og nyere kan dette. LG G4 kunne ikke. LG G3 kunne ikke. LG v10 kunne.

 

Hva med G5?

Lenke til kommentar

Kan G5 filme i 60 fps? Samsung Galaxy Note 3 og nyere kan dette. iPhone 6 og nyere kan dette. LG G4 kunne ikke. LG G3 kunne ikke. LG v10 kunne.

 

Hva med G5?

Hei

 

Best smartphone camera: iPhone 6S Plus vs SGS7 edge vs LG G5

 

"Video

iPhone 6S Plus 4K at 30fps / 1080p at 60fps / slow-mo 1080p 120fps or 720p at 240fps

Samsung Galaxy S7 edge 4K at 30fps / 1080p at 60fps / slow-mo 720p at 240fps

LG G5 4K at 30fps / 1080p at 60fps / slow-mo 720p at 240fps

 

 

Verdict

LG G5 vs SGS7 vs iPhone 6S Plus:

 

The LG G5's dual camera approach is a stroke of brilliance - and we're big fans of the 135-degree second camera. Overall it's the most balanced of the three: delivering good image quality, without overdoing processing, and delivering an accurate autofocus experience. In many ways, that makes it the best of the bunch"

 

http://www.pocket-lint.com/news/137147-best-smartphone-camera-iphone-6s-plus-vs-sgs7-edge-vs-lg-g5

 

Ha en fin kveld

Mvh

//Tage

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var borti denne i dag (kollega har kjøpt) - førsteinntrykk:

 

Veldig kjapp, kult med vidvinkel kamera, god å holde i - men jeg fikk ikke lyst å kjøpe den.

 

Dårlig passform på "modul" åpningen (overgangen i mellom "lokket" i bunnen og resten av telefonen var ikke på linje - hverken i den ene eller andre retningen) - så her har LG tydeligvis gitt helt F i kvalitetskontrollen..

 

Skjønner ikke at de markedsførte dette som en metall mobil - all den tid den hverken ser ut som- eller føles som metall.

 

Modulgreiene er sikkert greit nok for de spesielt interesserte - men lydmodulen fra B&O kunne de vel integrert i selve telefonen - og hvem i himmelske navn blir å bygge om telefonen til en klump for å ta foto??

 

De kunne heller holdt seg til plastkonstruksjonen som tidligere og utstyrt denne med bedre lyd + skjerm da sistnevnte ikke imponerte meg. Backlight bleed så det holdt, og etter min mening (i vertfall på denne telefonen) dårligere skjerm enn på G3/G4 - men nå kan det jo selvsagt være at denne telefonen ikke skulle ha nådd butikken - hvis LG hadde hatt kvalitetskontrollen sin i orden.

 

Edit: eieren var ikke imponert over batteriet - SOT 3,5-4t - med hans bruk så holdt det ikke dagen ut.

Endret av poffer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...