Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Uhell med bil - reparere eller kjøpe annen bil?


Hekate81

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke ekstremt dyrt at det koster så mye for en bil som er 10 år??? Må jo være et generelt svar på sånt også.

Det generelle svaret er vel at det ikke finnes et generelt svar, som de andre er inne på. Du kan sikkert regne på verditap osv. hvis du vil, men det enkleste er å sammenligne med tilsvarende biler på Finn.

Jeg betalte 50 000 for min bil, den hadde da gått 300 000 km ila. 14 år, men jeg syntes likevel ikke den var ekstremt dyr...

Lenke til kommentar

 

Er det ikke ekstremt dyrt at det koster så mye for en bil som er 10 år??? Må jo være et generelt svar på sånt også.

Det er ikke ekstremt dyrt med 65k for en 10 år gammel bil, om det er dyrt for en Astra vet jeg rett og slett ikke noe om siden jeg ikke har sjekket på finn eller fulgt med på disse generelt.

 

Bilen min er 12 år i år, den har fortsatt en verdi på mellom 250 og 300k.

 

Det er stor forskjell på ulike biler, derfor er det også høy prisforskjell både som ny og brukt.

12år? Whuut, hva slags bil har d?
Lenke til kommentar

65000kr for en 2005 Astra er ikke akkurat så fryktelig mye bil for pengene, men det er ikke en upris, gitt at den tar seg godt ut for alderen.

 

Til den prisen så ville jeg sett på Volvo V50 f.eks.

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=69968159

 

Annonsen du viser til er en bil med manuellgir, og det er alltid uaktuelt.

 

Hva med en 2007-modell Opel Astra til 55 000 som har gått 177 000 km, og har ny registerreim, er det en ok pris?

Lenke til kommentar

Annonsen jeg fant var bare noe jeg plukket ut for å vise hva du kan kjøpe for budsjettet ditt. Det er ingenting i veien med Opel Astra, men jeg vil anbefale deg å prøvekjøre en Volvo for å se hva du betaler for, så forstår du kanskje hva jeg mener.

 

Volvo er visstnok ikke så vanlig med automat i denne klassen med 37/91 automatbiler, så om manuell ikke er aktuelt så kan det by på problemer.

Lenke til kommentar

300k på tolv år gammel bil høres rart ut. Spessielt når den ikke er en sjelden veteran ec

Nå er ikke E500 4Matic noe det kryr av akkurat, ikke Designo-utgaver heller (min er Designo både inn- og utvendig)

 

Men nok om det, poenget er at alder og pris også har en sammenheng med hva slags bil det er.

 

I Norge ville den nok kostet godt over 1,5 mill i 2004. (Det er en 2005-modell da)

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Annonsen jeg fant var bare noe jeg plukket ut for å vise hva du kan kjøpe for budsjettet ditt. Det er ingenting i veien med Opel Astra, men jeg vil anbefale deg å prøvekjøre en Volvo for å se hva du betaler for, så forstår du kanskje hva jeg mener.

 

Volvo er visstnok ikke så vanlig med automat i denne klassen med 37/91 automatbiler, så om manuell ikke er aktuelt så kan det by på problemer.

 

Jeg har førerkort kun for automatgir, så kan aldri kjøpe en bil med manuelt gir.

Endret av Hekate81
Lenke til kommentar

Tenkte det var en mulig årsak ja.

 

Jeg ville fortsatt holdt Volvo i kikkerten, og ihvertfall funnet en du kan prøvekjøre. Ikke at jeg prøver å overbevise deg om at Volvo er det riktige valget, men om du vil ha et godt tips til bilkjøp så er det definitivt å prøve andre merker.

 

Hvis du vil ha flere anbefalinger til biler så er jeg sikker på at mange her er behjelpelige. Da har du ihvertfall andre alternativer enn en nyere modell av samme bilen du hadde. Spesielt om du ønsker noe mer enn en A-til-B bil.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Tenkte det var en mulig årsak ja.

 

Jeg ville fortsatt holdt Volvo i kikkerten, og ihvertfall funnet en du kan prøvekjøre. Ikke at jeg prøver å overbevise deg om at Volvo er det riktige valget, men om du vil ha et godt tips til bilkjøp så er det definitivt å prøve andre merker.

 

Hvis du vil ha flere anbefalinger til biler så er jeg sikker på at mange her er behjelpelige. Da har du ihvertfall andre alternativer enn en nyere modell av samme bilen du hadde. Spesielt om du ønsker noe mer enn en A-til-B bil.

 

Volvo er sikkert en bra bil det, men av sentimentale årsaker heller jeg mer mot Opel astra. Det er uansett ikke noe alternativ å ta førerkort på nytt for å kunne kjøre biler med manuelt gir. Automatgir er best. :)

Lenke til kommentar

Hvis det er DET som er årsaken, håper jeg i det minste du er klar over at du begrenser utvalget ditt KRAFTIG, spesielt i prisklassen du ser etter biler i.

 

Ja, ser at det er flere biler som har manuelt gir. Men det er ikke noe jeg trenger å tenke på, for jeg skal aldri ha en bil med manuelt gir(heldigvis).

Lenke til kommentar

 

Hvis det er DET som er årsaken, håper jeg i det minste du er klar over at du begrenser utvalget ditt KRAFTIG, spesielt i prisklassen du ser etter biler i.

 

Ja, ser at det er flere biler som har manuelt gir. Men det er ikke noe jeg trenger å tenke på, for jeg skal aldri ha en bil med manuelt gir(heldigvis).

 

Er vel for vanskelig å lære seg å kjøre skikkelig bil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok. Til neste gang kan jeg anbefale å ta med slike "ubetydelige" detaljer i førstepost, så slipper vi å kaste bort din og vår egen tid.

 

Uansett har du vel "løst" problemet ditt for lengst:

 

 

 

"Grei nok" er vel en dekkende beskrivelse. Chevrolet/Daewoo Nubira/Lacetti er vel ikke en bil som utmerker seg på noen områder. Jeg hadde heller sett etter en japsebil, og da helst Toyota eller Honda. Ikke se deg blind på årsmodell, fabrikkgaranti har du uansett ikke lenger...'

 

 

Men det er bare denne som er tilgjengelig i prisklassen jeg kan betale, og er i nærheten. Den kan vel holde i noen år?

 

Lenke til kommentar

 

Ok. Til neste gang kan jeg anbefale å ta med slike "ubetydelige" detaljer i førstepost, så slipper vi å kaste bort din og vår egen tid.

 

Uansett har du vel "løst" problemet ditt for lengst:

 

 

 

"Grei nok" er vel en dekkende beskrivelse. Chevrolet/Daewoo Nubira/Lacetti er vel ikke en bil som utmerker seg på noen områder. Jeg hadde heller sett etter en japsebil, og da helst Toyota eller Honda. Ikke se deg blind på årsmodell, fabrikkgaranti har du uansett ikke lenger...'

 

 

Men det er bare denne som er tilgjengelig i prisklassen jeg kan betale, og er i nærheten. Den kan vel holde i noen år?

 

 

 

Nei, har ikke det. Og hvorfor er du så frekk? Upassende innlegg fra deg.

Lenke til kommentar

 

 

Hvis det er DET som er årsaken, håper jeg i det minste du er klar over at du begrenser utvalget ditt KRAFTIG, spesielt i prisklassen du ser etter biler i.

 

Ja, ser at det er flere biler som har manuelt gir. Men det er ikke noe jeg trenger å tenke på, for jeg skal aldri ha en bil med manuelt gir(heldigvis).

 

Er vel for vanskelig å lære seg å kjøre skikkelig bil.

 

 

Hvorfor er du så frekk, uvitende og aggressiv? Skjerp deg.

Lenke til kommentar

Volvo er sikkert en bra bil det, men av sentimentale årsaker heller jeg mer mot Opel astra. Det er uansett ikke noe alternativ å ta førerkort på nytt for å kunne kjøre biler med manuelt gir. Automatgir er best. :)

 

 

Det er ikke sunt å være for sentimental når du skal gjøre en slik stor investering. For all del så skal du få holde deg til automat. Det er ikke problematisk å finne Volvo, VW eller Mercedes som skal oppfylle de kravene. Spørsmålet er bare hvilken bil som er rett for deg.

 

 

Jeg skal ikke snakke vondt om Opel Astra, men det er nokså traust sammenlignet med biler som prøver å være mer enn en kjørekasse på fire hjul. Med mindre alder og kilometertilstand står på absolutt topp, så har du et budsjett som passer biler med litt mer fokus på komfort og kjøreglede.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...