Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Uhell med bil - reparere eller kjøpe annen bil?


Hekate81

Anbefalte innlegg

Når du kjøper biler i den klassen så er det viktigere med tilstand enn med alder. Alder kan antyde mye på tilstand, men er ikke en nødvendighet.

 

Om du skal utbedre rust hos fagfolk så ser du på noen tusenlapper i utgifter igjen, og utbedring er ingen garanti for at det er borte.

 

Er det noen vits i å ta den nye på en verksted-sjekk? Hvor mye koster noe slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rust på ei dør på en bil til 20 000 , la det være , evt puss det ned og ha på noe rusthemmende.. 

 

Ser på en annen bil også, samme type som den gamle, men nyere modell (2006-modell), men den koster 65 000. Er ikke dett ekstremt dyr for en bil som er 10 år gammel og har kjørt ca. 160 000 km???

Lenke til kommentar

Det kan ingen her inne svare på når du ikke er interessert i å oppgi hva slags bil det er.

For en Mercedes S-klasse er det svinbillig, for en Nissan Micra er det latterlig dyrt.

 

Det er snakk om en Opel astra. 2006-modell. Er det ikke ekstremt dyrt at det koster så mye for en bil som er 10 år??? Må jo være et generelt svar på sånt også.

Endret av Hekate81
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at det går an å stille såpass løse spørsmål. Folk kan ikke gi deg skikkelige svar når du hele tiden skal holde tilbake halve informasjonen. Link til diverse bilene på finn i det minste.

 

Det er umulig å si hvor mye det koster å "fikse rust" på verksted, hva en passat bør koste kun ut ifra årsmodell og om en 10 år gammel Opel med en viss km-stand er verdt så så mye penger. Det er så mange ukjente variabler at et fornuftig svar uteblir. Hvor langt er et tau?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det ikke ekstremt dyrt at det koster så mye for en bil som er 10 år??? Må jo være et generelt svar på sånt også.

Det er ikke ekstremt dyrt med 65k for en 10 år gammel bil, om det er dyrt for en Astra vet jeg rett og slett ikke noe om siden jeg ikke har sjekket på finn eller fulgt med på disse generelt.

 

Bilen min er 12 år i år, den har fortsatt en verdi på mellom 250 og 300k.

 

Det er stor forskjell på ulike biler, derfor er det også høy prisforskjell både som ny og brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...