Gå til innhold

[Løst] Beholde Windows 10 lisens med nytt hovedkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Byttet selv hovedkort på fredag og har Win 10 Pro (oppgradert fra Win 8.1). Når maskinen startet opp igjen etter installasjonen av det nye hovedkortet, var Windows som forventet "ikke aktivert". La inn produktnøkkelen til Win 8.1 og aktiverte på nytt og det gikk helt smertefritt.

Lenke til kommentar

Byttet selv hovedkort på fredag og har Win 10 Pro (oppgradert fra Win 8.1). Når maskinen startet opp igjen etter installasjonen av det nye hovedkortet, var Windows som forventet "ikke aktivert". La inn produktnøkkelen til Win 8.1 og aktiverte på nytt og det gikk helt smertefritt.

Måtte du legge inn Win 8.1 først? (Jeg har oppgradert fra Win 7.)

Var det samme slags HK du byttet til?

Lenke til kommentar

 

Byttet selv hovedkort på fredag og har Win 10 Pro (oppgradert fra Win 8.1). Når maskinen startet opp igjen etter installasjonen av det nye hovedkortet, var Windows som forventet "ikke aktivert". La inn produktnøkkelen til Win 8.1 og aktiverte på nytt og det gikk helt smertefritt.

Måtte du legge inn Win 8.1 først? (Jeg har oppgradert fra Win 7.)

Var det samme slags HK du byttet til?

 

Neida, gjorde ingenting annet enn å bytte hovedkortet og startet maskinen. Når den så startet opp lastet Win 10 inn nye drivere og så ellers startet som vanlig. Etter det sjekket jeg bare status på aktiveringen, som da var tilbakestilt til "Ikke aktivert" eller noe sånt. Deretter la jeg bare inn Win 8.1 -nøkkelen og prøvde å aktivere, utrolig nok så gikk det helt uten problem. Selv ble jeg litt overrasket siden det er normalt at man må ringe inn, men kanskje de har endre noe nå  :) 

 

Hovedkortet er likt i den forstand at det er samme chipset osv., men helt annen produsent.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt offtopic men hva er den reelle forskjellen på de forskjellige windows 10 versjonene? Vil man få maks performance ut av vanlig home versjonen?

 

Har ikke noe med ytelse å gjøre, men Pro versjonen har noen ekstra funksjoner, som f.eks at du kan ta over pcen via Remote Desktop osv.

Men ytelse i f.eks spill eller generelt sett vil være den samme på begge versjoner.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...