Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe bil. Maks 80 000


Tarzan93

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei igjen!

Fant en Volkswagen Touran 2007 modell. Ikke sett på den enda, men vurderer sterkt. Er 2 seter. Hva tenker dere? til 55 000kr.

 

Volkswagen er ganske driftsikre? Hørt det var litt problemer med de tidligste modellene til touran. 

 

Pga jeg ikke har bil, og jeg studerer er det vanskelig dra å se på bil. Denne kan jeg se når jeg er hjemme i hjembyen. 

Fant ikke så mye bra toyota som passet meg. Enten for små, eller for dyre, eller alt for langt vekk. Tenkt litt på Mazda. Det er også greie biler har jeg hørt. 

Endret av Tarzan93
Lenke til kommentar

Touran med 2,0 TDI?

Da må du i tilfelle være oppmerksom på svinghjul som har lett for å ryke.

DSG? Da ville jeg styrt unna.

Gambling all the way.

Svinghjul og clutch hvis det er manuell er utsatt

DSG kasse har også enkelte problemer, særlig hvis den aldri har fått oljeskift.

Virker som svinhjul berger på DSG kassene merkelig nok, er vel en litt annen konstruksjon. 

Men du har alltids andre ting som feiler, som turbo og oljepumpe.

Lenke til kommentar

 

Touran med 2,0 TDI?

Da må du i tilfelle være oppmerksom på svinghjul som har lett for å ryke.

DSG? Da ville jeg styrt unna.

Gambling all the way.

Svinghjul og clutch hvis det er manuell er utsatt

DSG kasse har også enkelte problemer, særlig hvis den aldri har fått oljeskift.

Virker som svinhjul berger på DSG kassene merkelig nok, er vel en litt annen konstruksjon. 

Men du har alltids andre ting som feiler, som turbo og oljepumpe.

 

Takk for svar ! :)  Burde jeg holde meg unna? 

Lenke til kommentar

 

 

Touran med 2,0 TDI?

Da må du i tilfelle være oppmerksom på svinghjul som har lett for å ryke.

DSG? Da ville jeg styrt unna.

1.9 TDI

 

DSG?

 

Hvis den har automatgir har den vel DSG.

DSG-kassen er ikke veldig holdbare akkurat.

 

Er manuell :) Hehe, beklager er helt grønn når det kommer til biler.

Endret av Tarzan93
Lenke til kommentar

Hei :) En update på saken. Jeg har funnet en toyota corolla til ca 76 000 kr. Det er en 2007 modell. Den har gått 175 000 km. Er det verdt pengene? Fulgt alt av servicer. 

 

hvis jeg har full kasko, må jeg ut med 19 000! i året. Det er det som hindrer meg fra i å kjøpe den. Leste på nettet at det er anbefalt å ha full kasko hvis bilen er verdt mer enn 50 000kr. Jeg er student, så det er ikke aktuelt å betale 19 000 i forsirking. Hva tenker dere? Ta en sjangse å gå for del kasko? Skal jeg finne en annen bil?

Lenke til kommentar

Hei :) En update på saken. Jeg har funnet en toyota corolla til ca 76 000 kr. Det er en 2007 modell. Den har gått 175 000 km. Er det verdt pengene? Fulgt alt av servicer. 

 

hvis jeg har full kasko, må jeg ut med 19 000! i året. Det er det som hindrer meg fra i å kjøpe den. Leste på nettet at det er anbefalt å ha full kasko hvis bilen er verdt mer enn 50 000kr. Jeg er student, så det er ikke aktuelt å betale 19 000 i forsirking. Hva tenker dere? Ta en sjangse å gå for del kasko? Skal jeg finne en annen bil?

 

 

Jeg er 21 år, fyller 22 i år og har eid en 2010 Audi A4 i snart 3 år nå. Husker da jeg skulle forsikre denne bilen da jeg kjøpte den var mine første tilbud på henholdsvis 49 000,- og 51 000,- i året fra IF og Gjensidige. Da jeg etterhvert fikk kikket litt rundt endte jeg med fullkasko hos Codan forsikring på 14 000,- i året. Litt stiv pris, men for en gutt under 23 er det bare sånn det må bli. Jeg vil si at fullkasko på alt under 150 000 er unødvendig, spesielt om er veldig ung mtp priser på forsikring. Mener å huske at det var denne beløpsgrensa forsikrings selskapene anbefalte også. 19 000,- i året hørtes ut som alt for mye for en snart 10 år gammel bil, så jeg ville ringt rundt og forhørt meg. Men som sagt, så ville jeg anbefalt deg å ta delkasko dersom dette er betydelig billigere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

De Corollaene her helt greie. Om det er diesel så pass om at den har dieselvarmer for kjølevannet om ikke vil du fryse i hæl. Det er knappen i midten rett forann girspaken.

 

Du kan kanskje finne en rimeligere Corolla siden de er tilnærmet like mellom 2001? og 2007.

 

Prisen på forsikringen hørtes drøy ut. Ring rundt og hør, ikke stol på kalulatorene og sjekk prisen om du er medlem i boligbyggelaget. Ofte kan det lønne seg å melde seg inn.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Hei :) En update på saken. Jeg har funnet en toyota corolla til ca 76 000 kr. Det er en 2007 modell. Den har gått 175 000 km. Er det verdt pengene? Fulgt alt av servicer. 

 

hvis jeg har full kasko, må jeg ut med 19 000! i året. Det er det som hindrer meg fra i å kjøpe den. Leste på nettet at det er anbefalt å ha full kasko hvis bilen er verdt mer enn 50 000kr. Jeg er student, så det er ikke aktuelt å betale 19 000 i forsirking. Hva tenker dere? Ta en sjangse å gå for del kasko? Skal jeg finne en annen bil?

 

Full kasko for 50 000 er absurd. Ihvertfall om premien hadde vært 19 000. Etter 2 år har du betalt nesten mer enn hva bilen er verdt. Det samme med 76 000. Jeg hadde gått for delkasko. Hva grensen er for når man bør vurdere full kasko er jo veldig avhengig av hva du må betale i premie. Hvor mye sparer du på å gå for delkasko kontra full?

Lenke til kommentar

 

Hei :) En update på saken. Jeg har funnet en toyota corolla til ca 76 000 kr. Det er en 2007 modell. Den har gått 175 000 km. Er det verdt pengene? Fulgt alt av servicer. 

 

hvis jeg har full kasko, må jeg ut med 19 000! i året. Det er det som hindrer meg fra i å kjøpe den. Leste på nettet at det er anbefalt å ha full kasko hvis bilen er verdt mer enn 50 000kr. Jeg er student, så det er ikke aktuelt å betale 19 000 i forsirking. Hva tenker dere? Ta en sjangse å gå for del kasko? Skal jeg finne en annen bil?

 

Full kasko for 50 000 er absurd. Ihvertfall om premien hadde vært 19 000. Etter 2 år har du betalt nesten mer enn hva bilen er verdt. Det samme med 76 000. Jeg hadde gått for delkasko. Hva grensen er for når man bør vurdere full kasko er jo veldig avhengig av hva du må betale i premie. Hvor mye sparer du på å gå for delkasko kontra full?

 

Bilen koster 79 000. Et annet forsikring selskap ville gi meg 14 000 for kasko. Men da var det månedlig beløp. 

 

Delkasko blir 8 000 hos If forsikring. Planen var egentlig å gå for noe til 50 000 nå. Så slipper jeg å ta det veldig tungt hvis jeg kræsjer en bil til 80 000kr. Vet aldri når uhellet er ute. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...