Gå til innhold

Denne skal gjøre slutt på spolefester


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres ut som en dings for listepop-lyttere. Med det mener jeg at man får servert musikken dingsen vet at man liker og musikk som andre medlemmer av "saueflokken" med lignende profil, liker. Dingsen vil altså begrense lytterens mulighet til å oppdage nye sjangere og artister som skiller seg ut fra det man har hørt mye på før. Jeg tror noen av kjøperne vil begynne å kjede seg etter hvert og føle at det bare blir en grøt av gjentagelser og for lik musikk.

Lenke til kommentar

Høres ut som en dings for listepop-lyttere. Med det mener jeg at man får servert musikken dingsen vet at man liker og musikk som andre medlemmer av "saueflokken" med lignende profil, liker. Dingsen vil altså begrense lytterens mulighet til å oppdage nye sjangere og artister som skiller seg ut fra det man har hørt mye på før. Jeg tror noen av kjøperne vil begynne å kjede seg etter hvert og føle at det bare blir en grøt av gjentagelser og for lik musikk.

 

Er ikke poenget at den skal sammenligne sanger og sjanger, og dermed prøve å finne like sanger innen samme kategori som dem som alt er i spillelisten til de som er i rommet?

 

Det blir vel som Audioscrobble bare for alle som er i rommet, og på den måten skal en jo i teorien oppdage nye sanger som kan passe for alle.

Lenke til kommentar

Artikkelforfatter tenker gjerne på skip-funksjon istedet for spoling? Spoling har det vel vært lite av siden tidlig 90-tallet når vi fremdeles brukt kassetter.

 

Hehe, det tenkte jeg også :)

 

Lurte på hvor sære fester dagens ungdom var på hvor det var spesielle partier innad i låtene man var opptatt av å finne...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...