Gå til innhold

Den store tilbudstråden - TV


Anbefalte innlegg

Hun sa den var på hovedlager, det kan da ikke stemme. Chattet nettopp med dem og de ga ganske klar info om at de er helt tomme og ikke får før i desember som de også sa til deg tidligere..?

 

UHD blu ray, tenkt på det selv. Men som jeg kjenner den amerikanske filmbransjen får vi vel ikke filmene før et par måneder etter releasen over dammen. Så satser på å finne noen gode nettsider og har skaffet meg 8tb NAS harddisk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan virke som det er noe annen innmat på LG OLED C6 kontra B6 ja, ifølge Rtings.com så "feiler" B6 på "Judder-free 24p via 60i", men de påstår at C6 og E6 klarer det fint. Tyder vel på at det er noe mer prosesseringskraft i C6 og E6 kontra B6.

 

At Expert har C6 på hovedlageret kan jo ikke stemme, da burde de jo klart å selge den direkte via nettbutikken. Om det skulle stemme så er det vel fort litt på kanten med tanke på at den er annonsert på Black Friday salg via nettbutikken og det er vel ikke helt innafor å eventuelt holde igjen varer på lager når du annonserer på den måten.

Lenke til kommentar

Vi får nå vente å se, tar det ikke for god fisk at den var inne. Men det er jo ikke umulig siden hun sa så.

5 desember er uansett nært det også!

 

Må helle finne ut hvordan jeg skal få den der syke eska med hjem..

 

Gratulerer med kjøpet forresten!

Haha, få den hjem ja. Godt spørsmål. Satser på å få lånt en større bil av en bekjent.

 

Gode reviews her:

 

https://www.amazon.com/gp/aw/review/B01CDDU0Q0/R2VIF2HWFC3CXX/ref=cm_cr_dp_mb_rvw_1?ie=UTF8&cursor=1

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan virke som det er noe annen innmat på LG OLED C6 kontra B6 ja, ifølge Rtings.com så "feiler" B6 på "Judder-free 24p via 60i", men de påstår at C6 og E6 klarer det fint. Tyder vel på at det er noe mer prosesseringskraft i C6 og E6 kontra B6.

 

At Expert har C6 på hovedlageret kan jo ikke stemme, da burde de jo klart å selge den direkte via nettbutikken. Om det skulle stemme så er det vel fort litt på kanten med tanke på at den er annonsert på Black Friday salg via nettbutikken og det er vel ikke helt innafor å eventuelt holde igjen varer på lager når du annonserer på den måten.

Det var en firmware feil i B6. Den kjører perfekt uten judder nå.

Oppdateringen kom tidlig november, står mye om dette på avforums sine tråder.

Men der sies at C-G har annen Firmware versjon, så noe hardware eller panel er anderledes. Men bilde skal være veldig likt etter det jeg forstår.

Men 3D funksjon er jo litt kjekt nå som sikkert filmene blir veldig billig om de ut fases. Pluss det menes at Oled er den ultimate 3D film setupet når det kommer til tv.

 

EDIT: Takk skal du ha rohin, fant fort ut at det var kun OLED som burde erstatte min plasma (med tanke på kontrast, clouding,motion handling og innsynvinkel). Var innom butikkene tidligere i måneden, muligens tvene blir stilt inn etter hva de vil selge, men KS7-8000 så noe blasse ut i forhold, pluss det var ikke mange skritt man skulle ta til siden før hele skjermen fikk mye reduksjon i bilde, mens OLED skjermene så like spreke ut fra mange meter hold i skrå vinkel.

 

Men det blir spennende å se hvordan OLED faktisk ser ut hjemme i stua kontra en butikk med sin belysning

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Tviler ikke et sekund på at passiv 3D på disse OLED TV-ene ser fantastisk ut. For min del så er det ikke så alt for interessant, har ingen avspiller som støtter 3D Blu-Ray (om ikke PlayStation 4 eller Xbox One gjør det?) og selv om jeg vel kan spille av 3D MKV/MP4 via Plex så vet jeg ikke helt hvorvidt WebOS 3.0 som er på disse TV-ene faktisk støtter Plex direkte, og om de så gjør det så er det vel ikke garantert at de støtter 3D. Min Apple TV (Gen.4) som vi bruker til Plex støtter vel ikke 3D så vidt jeg vet, uten at jeg har satt meg noe videre inn i det.

 

Min tid med "fysisk medium/media" er forbi. Jeg kjøper noen få filmer i ny og ned bare for å støtte en eventuelt regissør/film som jeg syntes har vært noe utover det vanlige. Ser dog sjeldent på de, er så latterlig mye mer praktisk med streaming og Plex da ting er så mye enklere og langt mer tilgjengelig.

 

 

Var på nippet til å kansellere min LG OLED65B6V ifra HiFi-Klubben og heller ta turen innom Expert å få bestilt LG OLED65C6V. Men om det med denne firmwareoppdateringen stemmer så lar jeg heller være. Jeg har null interesse av 3D og "curve", selv om kurven ser ut til å være av den veldig anonyme sorten så gir den meg jo ingenting sånn rent praktisk. Og det at C-serien av en eller annen merkelig grunn bare har 3x HDMI-innganger kontra 4x på B, E og G er også et stort minus for meg som i utgangspunktet har 5x HDMI-enheter jeg ønsker å koble til. Jeg tror og håper jeg skal klare meg med 4x HDMI-innganger da TV-en er listet med "offisiell støtte for Canal Digital Satellitt" hvilke betyr at jeg burde ha et håp om å få sløyfet antallet enheter fra fem til fire ved å heller benytte tuner som er innebygget i TV-en kontra ekstern dekoder.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

SIP

 

Er helt enig med at det er dumt med en mindre HDMI, gruer meg også litt til å se curved på veggen.

 

Det er et par som bastant mener på avforums at C hadde merkant bedre bilde en B (de hadde eid begge og det var vell snakk om black crush som skulle være mindre av på C), men jeg tviler egentlig på at B har så mye dårligere hardware en de andre i samme årsrekke egentlig, så jeg ville ikke tenkt på det, pluss det er vanlig at skjermer har variasjoner fra hverandre, det er derfor det ikke alltid fungerer så fint å kopiere tv innstillinger fra div sider på sin tv.

 

Det kommer jo også ny firmware i desember rettet mot inputlag på samtlige modeller i følge brukere på samme side.

 

Avforums har vell 4-5 tråder / deler i diskusjonen sin om B6 nå, så det er bare å lese her om du er ute etter informasjon, tips etc.

 

Etter det jeg har sett så støtter skjermene plex native i OSet, men hvilke filer aner jeg ikke.

Kjøpte meg også en 8TB NAS som vistnok blir synlig mer eller mindre av seg selv på LG tvene så her er det vell bare å legge inn godsakene en ønsker.

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Har B6V her, kan bekrefte at stuttering forsvant etter firmwareoppdatering. Plex fungerer også flott, har dog ikke testet 3D, siden det ikke er det på den jeg har, spotify appen er også glimrende. Har en Nvidia shield som jeg har brukt frem til jeg fikk B6V'en, da i hovedsak til Plex, Spotify og Kodi, men det var dårligere bilde på Shield'en av en eller annen grunn, uten at jeg har prøvd annet enn å sette opp oppløsninga til 4K enda, så da blir det å bruke den på tv'en i stedet. Kodi i Webos 3.0 er det dog dårlig med enda, men bruker uansett i all hovedsak Plex til serier og filmer, så har ikke vært noe savn enda. Kan avslutte med at tv'en er helt fantastisk, så kommer ikke til å angre på kjøpet. :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser enkelte på Hardforum.com og AVSforum.com snakker om at neste generasjon, altså 2017 modellene av LG OLED vil ha fokus på "HFR" og støtte for High Frame Rate. Sliter litt med å forstå hva i allverden de mener med "HFR", annet enn at TV-ene tilsynelatende vil komme med Displayport itillegg til HDMI for å kunne støtte 120Hz signaler.

 

Er nok fordelaktig for de som kobler PC-en til TV-en for spilling osv, eventuelt spiller av video via en HTPC osv å ønsker muligheten for å interpolere opp til 120 bilder per sekund via løsninger som Avisynth og SVP (Smooth Video Project) men for alle oss andre så er vel noe sånt totalt irrelevant? B, C, E og G-serie har jo alle native 120Hz paneler og støtter jo i så måte "HFR" allerede, det er bare det at du ikke kan få spilt av noe høyere enn 60Hz/FPS over noen input på TV-en.

 

Så skal du spille av 120 FPS native på disse, altså uten at det er 60 som interpoleres opp til 120 så er du avhengig av at dette spilles "lokalt" på TV-en. Altså via innebygget tuner, eller via app ala YouTube, Netflix, Plex osv...

 

 

Det er da ingen grunn til at disse TV-ene ikke skulle klare å spille av YouTube@120 eller Twitch@120 når det blir lagt til støtte for dette i disse tjenestene i fremtiden? Forstår jo at du ikke kan spille av YouTube@120 på en ekstern enhet koblet til over HDMI ettersom input på TV-en ikke støtter over 60Hz, men alt som går lokalt på TV-en skal vel fungere?

 

 

Syntes i så fall at det er et noe snodig fokus av LG å ha for neste generasjon. Tyder vel på at de ikke har så alt for mye nytt og fancy å komme med til neste år sammenlignet med årets modeller.

Lenke til kommentar

Da fikk eg bestilt. Måtte gå via tilbudssiden. 

 

Husker det var noe lignende i fjor.

Jeg stakk innom Elkjøp, og etter det sedvanlige gnålet om kalibrering, finansiering og forsikring som man gjentatte ganger må takke høflig nei til, har jeg fått utlevert en 55" ks7005 :)

 

Litt spent på hvordan den blir, for i butikken så den ikke noe spesielt større ut enn min 46" :D

Lenke til kommentar

 

Da fikk eg bestilt. Måtte gå via tilbudssiden. 

 

Husker det var noe lignende i fjor.

Jeg stakk innom Elkjøp, og etter det sedvanlige gnålet om kalibrering, finansiering og forsikring som man gjentatte ganger må takke høflig nei til, har jeg fått utlevert en 55" ks7005 :)

 

Litt spent på hvordan den blir, for i butikken så den ikke noe spesielt større ut enn min 46" :D

 

Såg plutselig nå at levering ikke var før 13 desember! Gikk eg hus forbi i jakten på lavest mulig frakt :p

 

Men viktigste: Fått bekreftet at tv ikke står i mitt navn, mtp lisensen.

Lenke til kommentar

Endte opp med 65B6V. Håper det er mindre vertical banding enn min nåværende Samsung har. Er dette et stort problem på oled?

Jeg kjøpte i går og hentet i butikk så den står trygt plassert i stua hjemme, jeg gikk fra en 2012 LED Samsung 7 serie og kan si at ikke bare er banding så og si ikke eksisterende men herregud for en oppgradering på alle fronter! Man har ikke sett TV før man ser det på en OLED altså!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi får nå vente å se, tar det ikke for god fisk at den var inne. Men det er jo ikke umulig siden hun sa så.

5 desember er uansett nært det også!

 

Må helle finne ut hvordan jeg skal få den der syke eska med hjem..

Når det er bestillingsvare, betaler man når man er på butikken i dag?

Lenke til kommentar

 

Vi får nå vente å se, tar det ikke for god fisk at den var inne. Men det er jo ikke umulig siden hun sa så.

5 desember er uansett nært det også!

 

Må helle finne ut hvordan jeg skal få den der syke eska med hjem..

Når det er bestillingsvare, betaler man når man er på butikken i dag?
Jeg fikk fikk velge selv, men i frykt for at plutselig prisene skulle bli endret så betalte jeg med en gang. Bare å bruke et Mastercard så betaler man ikke reelt uansett før opptil 45 dager. Ikke at sparerenta har så mye å si i disse dager da..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...