Gå til innhold

Hva er advarsel-grafen?


EC

Anbefalte innlegg

hvis man blir utestengt kan man ikke bare opprette en ny konto??

6453619[/snapback]

Hvis du blir utestengt i f.eks en uke eller en måned, og er dum nok til å opprette ny konto for å kunne bruke forumet den uken, så risikerer du permban på begge kontoer og evt. IP blokkering

6453879[/snapback]

så hvis min bror plutselig finner seg den interessen med å skrive på forumet her, samtidig som eg har ban, blir da IPen blokkert?

 

det er vertfall meget teit. siden flere brukere kan bruke samme PC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er normalt aa banne IP'en - too bad hvis folk som sammen deler en PC/tilknytning ikke overholder reglene og skaper problemer for andre.

 

Jeg var lenge moderator paa vnboards, og jeg har ikke tall paa hvor mange unban requests jeg har faatt a la "plz unban me, my brother spammed the boards with his account, i didnt do it - honestly!" etc .. add litt mer dudespeak, saa er du der.

 

For oevrig; jeg tviler naa sterkt paa om de blokkerer en hel iprange. Det kan sikkert en moderator svare paa ;p

Lenke til kommentar

Blir man utestengt så er man utestengt. Og har du en bror som bruker forumet så ta kontakt med forumstyret (forum [at] hardware.no) og få en admin til å se på saken så hjelper han/henne deg. IKKE gå bak proxyer og lignende, det vil bare føre til enda mere kluss for å få ordne ting.

Lenke til kommentar

Hi :cool:

 

Har faktisk nettopp lest (komplett utgave)retningslinjene, og de er faktisk gode og konsise..

Er helt enig i at dette skal være et hyggelig sted hvor man skal kunne utveksle ideer og hjelp :thumbup:

Syntest forumsidene er svært innteressante og går hit hver dag, og finner stadig nye ideer og oppdateringer av hardware osv..

 

Takk :!:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hva skal til for å få en advarsel?

Bryte retningslinjene.

Får man 10% i gangen eller varierer det i forhold til hva man har gjort?

Det avhenger av kva du har gjort. Starter du 5 trådar med goatse vil du bli stengt ute frå forumet, sannsynlegvis permanent. Kjem du med tips til piratkopiering kan du få 10%, er bruddet meir alvorleg kan du nok få fleire prosent i gangen.

 

Du kan også bli utestengt i nokre veker, avhengig av kva du har gjort.

Lenke til kommentar
Problemet er vel at de fleste advarsler er vage, lite spesifikke og ikke gjør annet enn å skape frustrasjon..

6826967[/snapback]

Nå vet ikke jeg hvordan du kjenner til at advarsler flest er lite spesifikke og vage, men denne tråden er uansett ikke ment for klaging på advarsler. Hvis du er misfornøyd med en advarsel, ta det opp med den aktuelle moderatoren eller forumstyret på mail, [email protected].

Lenke til kommentar

Ja.. forumstyret er jo kjent for å respondere ekstremt raskt, og det å ta opp en klage med den aktuelle moderatoren blir litt i overkant for mye likt å la bukken ta hånd om havresekken for min del. Slik sett er det jo interessant at demokratiske prinsipper rundt ting som "rettssikkerhet" er så lite utbredt på et såpass stort forum.

Lenke til kommentar

:hmm: Hadde det ikke vært kult med en "Domstol" i denne delen av forumet, der bruker som vil klage legger frem si mening og mod legger frem si mening og så stemmer/diskuterer andre brukere over hvem som har rett?

 

Det kunne jo har vært litt morsomt, samt at demokratiet kommer fram. (Plutselig føler jeg meg så politisk, enda politikk bryr meg mitt på ryggen.)

 

Edit: Kan man ikke sende inn forslag et sted?

Endret av Xecuter88
Lenke til kommentar
Ja.. forumstyret er jo kjent for å respondere ekstremt raskt, og det å ta opp en klage med den aktuelle moderatoren blir litt i overkant for mye likt å la bukken ta hånd om havresekken for min del. Slik sett er det jo interessant at demokratiske prinsipper rundt ting som "rettssikkerhet" er så lite utbredt på et såpass stort forum.

6827100[/snapback]

Å sammenligne rettssikkerhet med regler og håndheving i et forum blir litt feil. Du har ikke valget mellom å være med i et samfunn, som Norge, og derfor er det viktig at rettssikkerheten håndheves. Et forum er det derimot fullt frivillig å være medlem i, og liker man ikke reglene, håndhevingen av disse eller moderatorenes tolkning av disse, så står man helt fritt til å forlate forumet.

 

Når det er sagt, så er det selvsagt i alles interesse at moderatorene har forståelse for hva reglene gjelder, samt utviser skjønn. Personlig har jeg flere ganger trukket en advarsel etter at brukeren har forklart hva som var foranledningen, eller vist at han/hun angrer og innser at uttalelsen/handlingen var noe forhastet. Men om brukeren begynner med å skjelle meg ut, så gidder jeg ikke gjøre noe uansett. Da kan forumstyret ta hånd om saken.

Lenke til kommentar
Ja.. forumstyret er jo kjent for å respondere ekstremt raskt, og det å ta opp en klage med den aktuelle moderatoren blir litt i overkant for mye likt å la bukken ta hånd om havresekken for min del. Slik sett er det jo interessant at demokratiske prinsipper rundt ting som "rettssikkerhet" er så lite utbredt på et såpass stort forum.

6827100[/snapback]

Å sammenligne rettssikkerhet med regler og håndheving i et forum blir litt feil. Du har ikke valget mellom å være med i et samfunn, som Norge, og derfor er det viktig at rettssikkerheten håndheves. Et forum er det derimot fullt frivillig å være medlem i, og liker man ikke reglene, håndhevingen av disse eller moderatorenes tolkning av disse, så står man helt fritt til å forlate forumet.

 

Når det er sagt, så er det selvsagt i alles interesse at moderatorene har forståelse for hva reglene gjelder, samt utviser skjønn. Personlig har jeg flere ganger trukket en advarsel etter at brukeren har forklart hva som var foranledningen, eller vist at han/hun angrer og innser at uttalelsen/handlingen var noe forhastet. Men om brukeren begynner med å skjelle meg ut, så gidder jeg ikke gjøre noe uansett. Da kan forumstyret ta hånd om saken.

6828666[/snapback]

 

Jeg vet ikke om du la merke til mine fine "", rettssikkerhet er et sterkt ord, og noe slikt vil man aldri finne, det være seg på irc eller på internettforum. Vilkårlige avgjørelser basert på følelser og personlig kjemi vil alltid eksistere.

 

Når det er sagt synes jeg likevel det er viktig å strebe etter "likhet for loven" og andre viktige prinsipper som gjør at medlemmene på forumet (for øvrig kan man flytte fra Norge.l.. valget er absolutt til stede.. ;) ) trives.

Lenke til kommentar
for øvrig kan man flytte fra Norge.l.. valget er absolutt til stede.. ;) ) trives.

6833420[/snapback]

Hehe... litt mer styr å flytte fra Norge, enn å "flytte" til at annet forum da :) Men målet er jo at alle seriøse brukere skal trives. Er jo derfor man har regler. Men for at de seriøse skal trives, må håndheving av reglene skje med et visst skjønn. En fin balansegang å få det til, og det er ikke alltid man lykkes dessverre.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Dette er helt avhengig av om det i klagen ble vedtatt at det ikke var grunn til advarsel eller om det ble vedtatt at det var grunn til advarsel, men at lengden på utestengelsen var for lang (evt. at det ikke var grunn til utestengelse) :)

 

Om det i klagen avgjøres at det ikke var grunn for advarsel så senker vi advarselsgrafen. Om det ikke er andre advarsler i loggen så slettes det som er der. Det ser desverre ikke ut som at vi kan slette enkeltnotiser i loggen, men jeg kan undersøke dette nærmere.

Lenke til kommentar

Ja.

 

Ellers kan det nevnes at forumstyret har gått inn for at alt som er logget vil bli slettet om det er gått over to år siden sist man har fått en advarsel. Dette forutsetter at grafen har nådd 0%.

 

Inntil videre er dette en prosess som må gjøres manuelt. Så de brukerne som har gått to år uten å få advarsel og som har 0% i grafen får gi meg beskjed på pm så vil det bli slettet når tiden strekker til :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...