Gå til innhold

HVOR kan man se filmer?


Anbefalte innlegg

Problemet med disker er støyen som kommer fra det optiske drevet. Hvorfor skal jeg betale ekstra for støy når jeg kan få støyfritt gratis? Men når det gratis er ulovlig, så lar jeg like godt være å se på film. :wallbash:

 

iTunes vil jeg ikke ha på min PC, Google Movies har jeg ikke sett før. De har knapper med "kjøp" på, men kjøper man faktisk filmene, eller bare får man bare tilgang på strømming via mobil eller noe annet håpløst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tungvint, dyrt, plasskrevende.

Ser ikke for meg at lagring av plater i store stacker i hjemmet er fremtiden.

Ikke at jeg kan så mye, men sitter med et ganske så gode høytalere her hjemme pluss en meget god subwoofer. Min mening er at blu-ray overkjører alle streakmingtjenestene på lydkvalitet. Vet ikke hvor mye det har å si for deg. Hører du forskjell? Prøver bare å diskutere, ikke provosere :)

Lenke til kommentar

Problemet med disker er støyen som kommer fra det optiske drevet. Hvorfor skal jeg betale ekstra for støy når jeg kan få støyfritt gratis? Men når det gratis er ulovlig, så lar jeg like godt være å se på film. :wallbash:

 

iTunes vil jeg ikke ha på min PC, Google Movies har jeg ikke sett før. De har knapper med "kjøp" på, men kjøper man faktisk filmene, eller bare får man bare tilgang på strømming via mobil eller noe annet håpløst.

På min blu-ray spiller klarer jeg ikke å høre noe bakgrunnsøy når jeg ser film. Kanskje om jeg sitter med volumet på minimum, men det skjer ikke når jeg ser film :) Ser du film på veldig lavt volum når du ser film?

Lenke til kommentar

Ser du film på veldig lavt volum når du ser film?

Ja, pluss at jeg sitter helst på en PC, så da er det mye kortere til stasjonen. Og jeg har skarp hørsel. Hvor høyt volum du har på spiller ikke så mye rolle, det vil alltid være stille sekvenser i filmene.

 

Det blir jo enda en ting at man må kjøpe bluray-spiller til både TV og PC eller drive å flytte på den.

 

Edit: At du hører dårligere lyd på Netflix er nok ikke tilfeldig. Du får enten 64 eller 96 kbps, selv på HD. Tåpelig.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Ok, men da skjønner jeg. Sitter selv på et dedikert filmrom med sånn passe gode høytalere (klipsch rf 62 mkii) og en god sub (svs pb13 ultra). Har selv begynt å få en god blu-ray samling å angrer ikke på at jeg bruker noen få kroner på blu-ray plater. Synes hele opplevelsen blir bedre med blu-ray istedenfor streaming. Blant annet har bassen mye mere dybde.

Så når jeg ser film er det som regel på kino nivå +++ så hører lite til min blu-ray spiller som står å surrer.

Endret av Freestyle199
Lenke til kommentar

Jeg sa hvertfall ingenting om streaming, det var du som kom på.

Vil tro jeg laster ned like god kvalitet som du har på plate. 
Full bluray er som regel fra 20 til 50 gb.

Du har sikkert et meget bra filmrom og jeg kan ikke klage på din løsning på noe som helst måte.

Dine penger, ditt valg, din tid. Ville sikkert hatt det selv hvis jeg hadde hatt plass, og det har man som regel ikke i byen.

Høyttalerne er sikkert vel og bra, jeg er mer interessert i forsterkere egentlig, der ligger det hvertfall store forskjeller.

Lenke til kommentar

Ok, gikk vel egentlig ut i fra at du mente streaming, men ser du laster ned også. Da er jeg enig i at kvaliteten kan være like god :), men er litt som trådstarter, tør ikke laste ned.

Akkurat nå har jeg bare en sourround reciever (Yamaha rx-a1030), men kommer inn en effektforsterker til mine høytalere om ikke så altfor lang tid :)

Er også enig i at et slikt rom tar mye plass, men har fått kranglet et slikt rom til meg av fruen. Bor i enebolig, ganske sentralt.

Endret av Freestyle199
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...