Gå til innhold

Nå kan du lande på planeter i Elite: Dangerous


Anbefalte innlegg

 

Fremdeles ikke overbevist. Jeg tror fremdeles Star Citizen ender opp som tilnærmet svindel. Men håper jeg tar feil. Uansett, Pay2Win systemet gjør det utelukket for meg. Kjøpe skip for IRL money, nei takk. 

Hvilket belegg har du for slike uttalelser?

Det er ingen som tvinger deg til å kjøpe skip, du kan finansiere alle i spillet når det kommer ut., dagens kjøp er for å bidra med mer penger.

 

I alpha testen så langt er ikke de dyreste skipene de mest effektive, jeg bruker mest et skip til 90 dollar selv om jeg har tilgang til alle.

 

 

Tingen er at disse har en fordel ovenfor andre spillere. Belegget mitt er måten ting har fremstått på, mye rot, brutte løfter - akkurat i still med Robert tidligere, vekker ikke akkurat tilitt. Men som sagt -håper jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det å nå kjøpe skip under utviklingen før spillet er ferdig er en direkte økonomisk støtte til utviklingen av selve spillet - og de som hjelper spillet økonomisk under utviklingen får igjen for det. Høres ut som en fair deal for meg. Alternativet er vel fort slik som med Elite: Dangerous og Horizons, at man stadig må betale fullpris for en ny oppdatering.

 

Alle skip, alle konfigurasjoner og alle muligheter vil bli tilgjengelig for alle. Når det er ferdig vil valgfriheten på kjøpbare skip innskrenkes kraftig, man kjøper seg seg spillet i form av en "Game Package" som inkluderer et valgfritt starterskip og setter igang. Den fordelen andre spillere har i from av skip er midlertidig og vil være størst helt i starten av spillets utgivelse. Jo lenger tid som går, og jeg mistenker det vil skje ganske fort siden ingen skip vil være uoppnåelig dyre (i in-game valuta), jo mindre vil den fordelen være. Det blir vel mye av det samme som å kjøpe seg spillet ett år etter release. Da vil alle ha bedre skip og utstyr enn deg, etter og ha investert et år spilletid. Det er bare at nå kan man skaffe seg dette før spillet er ute, og hjelpe det økonomisk samtidig, ved å "investere" noen kroner istedenfor spilletid.

 

Nå hørtes jeg sikkert fanboyete ut, men whatever. Synes det både Frontier og CIG gjør er flott og synes det er litt synd at denne typen ambisiøse prosjekter kun skal vekke skeptisisme og negativitet i folk, når det burde vekke optimisme og engasjement IMO.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

 

Tingen er at disse har en fordel ovenfor andre spillere. Belegget mitt er måten ting har fremstått på, mye rot, brutte løfter - akkurat i still med Robert tidligere, vekker ikke akkurat tilitt. Men som sagt -håper jeg tar feil.

 

Siden jeg ikke vet, kan jeg spørre; hvilke løfter?

 

EDIT: Goddammit, forum. Hva skjedde med den fine auto-merge funksjonen der to innlegg fra samme forfatter blir merget om de postes etterhverandre innen 2 min :(

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

 

Fremdeles ikke overbevist. Jeg tror fremdeles Star Citizen ender opp som tilnærmet svindel. Men håper jeg tar feil. Uansett, Pay2Win systemet gjør det utelukket for meg. Kjøpe skip for IRL money, nei takk. 

Hvilket belegg har du for slike uttalelser?

Det er ingen som tvinger deg til å kjøpe skip, du kan finansiere alle i spillet når det kommer ut., dagens kjøp er for å bidra med mer penger.

 

I alpha testen så langt er ikke de dyreste skipene de mest effektive, jeg bruker mest et skip til 90 dollar selv om jeg har tilgang til alle.

Det skal også sies at det er vanskelig å definere hva du mener er p2w... Star Citizen kommer til å handle om mye mer enn å slåss med romskip. Det kommer til å være svært mange måter å spille spillet på, og de fleste kan utføres med "starter" skipene i noen grad. Å kjøpe et skip som er dedikert til en rolle vil selvsagt gi en fordel, men disse er ikke spesielt dyr, og vil være enkelt tilgjengelig (kort spilletid for å få råd til et) når spillet går live.

 

Om du tenker på de dyre skipene, $100+ så vil også disse være opnåelige i spillet relativt hurtig. Noen måneder aktiv spilling har blitt forespeilet for skip i $300+ klassen. Problemet er bare at disse "Pay2Win" skipene som helt sikker kommer til å være sinsykt bra på et spesifikt felt vil være dårlig på de fleste andre, aller krever en besettning på 3 eller flere for å kunne brukes effektivt. Så jeg ser ikke helt hvor man kan få P2W i SC...

 

Et eksempel: En Constellation til ca $ 225 blir ofte overvunnet av noen få skip til en tredjedel av prisen. Om man ikke har med en besetning på 3 mann er det relativt enkelt å overvinne det med et enkelt kamp skip, Hornet, som koster rundt $ 110... På samme tid kan ikke horneten frakte på langt nær like mye...

 

Min konklusjon etter å ha tested Alfa 2.0 av Star Citizen er at de har noe for en hver smak, og det er opp til deg hvordan du vil spille det. Jeg har hatt spilløkter på mange timer uten å avfyre et eneste våpen, i et av spillets simpleste skip, uten å være i fare. Jeg har reist rundt og gjort oppdrag, og har spillt på fordelene med å ha et lite simpelt skip for å holde meg skjult. Nytter ikke med en Constallation til $ 225 om en Aurora til $ 30 kan drive rett forbi uten å bli oppdaget...

 

Og, når jeg nevner det, hvorfor skulle det være et problem om noen har et "bedre" skip en deg? Om den nevnte Constallation hadde sett meg er det slett ikke sikkert de hadde angepet meg. Hvorfor skulle de det?

 

Kanskje du bare er interessert i å fly rundt å skyte i villa? Men da har Star Citizen noe for deg også! Arena Commander! En intergrert simulator som lar deg delta i tradisjonelle MMO kamper som capture the flag, etc... Og du slipper å plage uskyldige nybegynnere som nettop har fått sin første oppgradering, og bare prøver å frakte litt vann til de stakars sultrammede barna på Nyx...

 

-ED-

Endret av Nazgarot
Lenke til kommentar

 

Fremdeles ikke overbevist. Jeg tror fremdeles Star Citizen ender opp som tilnærmet svindel. Men håper jeg tar feil. Uansett, Pay2Win systemet gjør det utelukket for meg. Kjøpe skip for IRL money, nei takk. 

Hvilket belegg har du for slike uttalelser?

Det er ingen som tvinger deg til å kjøpe skip, du kan finansiere alle i spillet når det kommer ut., dagens kjøp er for å bidra med mer penger.

 

-ED-

 

Føl deg fri til å sitere denne posten i 2018 når SC enda ikke har kommet ut, eller om det som alle andre enn SC-sekten ser kommer til å skje, at spillet kommer ut som et halvvrak, og Crowbert kjører en double fine og sier "vet dere hva, dette spillet er ferdig, l8trz"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her lukter det poo poo, og gently caress up own ass lang vei, gud bedre meg for en fjortis forsamling man finner på deler av something awful forumet, men det er litt morsomt å observere saueflokk mentaliteten der de kjæler med hverandre´s shit i felles oppgulp angående SC.

 

Det var ikke måte på spådommer i høst, de er blitt gjort til skamme en etter en, og mer kommer utover vinteren.

 

PS: smerek dart er søt som tror han er en av gjengen, og bruker poo poo/gently caress titt å ofte for å passe inn he he.

Har hatt mye krampelatter av dette styret, så for all del ikke stopp.

 

Denne tar smerek dart på kornet, samt live videoen der han snakker til sitt eget ekko etc! endeløse gullkorn.

 

https://www.youtube.com/watch?t=106&v=FBkov8jfzpU 

Endret av Doffyduck
Lenke til kommentar

Her lukter det poo poo, og gently caress up own ass lang vei, gud bedre meg for en fjortis forsamling man finner på deler av something awful forumet, men det er litt morsomt å observere saueflokk mentaliteten der de kjæler med hverandre´s shit i felles oppgulp angående SC.

 

Det var ikke måte på spådommer i høst, de er blitt gjort til skamme en etter en, og mer kommer utover vinteren.

 

PS: smerek dart er søt som tror han er en av gjengen, og bruker poo poo/gently caress titt å ofte for å passe inn he he.

Har hatt mye krampelatter av dette styret, så for all del ikke stopp.

 

Denne tar smerek dart på kornet, samt live videoen der han snakker til sitt eget ekko etc! endeløse gullkorn.

 

https://www.youtube.com/watch?t=106&v=FBkov8jfzpU 

 

Regner med at du sikter til meg med Something Awful. Dette har ingenting med Something Awful å gjøre, men egen mening. Uansett, burde vei feie for din egen dør før du kaller andre fjortiser. Vrøvl.

Lenke til kommentar

 

Her lukter det poo poo, og gently caress up own ass lang vei, gud bedre meg for en fjortis forsamling man finner på deler av something awful forumet, men det er litt morsomt å observere saueflokk mentaliteten der de kjæler med hverandre´s shit i felles oppgulp angående SC.

 

Det var ikke måte på spådommer i høst, de er blitt gjort til skamme en etter en, og mer kommer utover vinteren.

 

PS: smerek dart er søt som tror han er en av gjengen, og bruker poo poo/gently caress titt å ofte for å passe inn he he.

Har hatt mye krampelatter av dette styret, så for all del ikke stopp.

 

Denne tar smerek dart på kornet, samt live videoen der han snakker til sitt eget ekko etc! endeløse gullkorn.

 

https://www.youtube.com/watch?t=106&v=FBkov8jfzpU 

 

Regner med at du sikter til meg med Something Awful. Dette har ingenting med Something Awful å gjøre, men egen mening. Uansett, burde vei feie for din egen dør før du kaller andre fjortiser. Vrøvl.

 

 

 

Siktet faktisk til denne Lilac1, men hvis du føler deg truffet så for all del.

 

Det vil alltid bli bråk når man roter i etablerte strukturer, samt på toppen av det hele har en av spillverdens mest dedikerte stalker på nakken.

Hadde det ikke vært for en naiv/fersking i magasinet Escapist tror jeg ikke dette dramalama hysteriet hadde nådd slike høyder, gud hjelpe meg enhver som driver med spill journalistikk bør ha fått med seg hvem Derek Smart er, og for ikke å snakke om kildekritikk på resten.

 

Er en grunn til at ingen andre vill ta tak i dette så langt, ved siden av Goons he he.  

Lenke til kommentar

 

 

Her lukter det poo poo, og gently caress up own ass lang vei, gud bedre meg for en fjortis forsamling man finner på deler av something awful forumet, men det er litt morsomt å observere saueflokk mentaliteten der de kjæler med hverandre´s shit i felles oppgulp angående SC.

 

Det var ikke måte på spådommer i høst, de er blitt gjort til skamme en etter en, og mer kommer utover vinteren.

 

PS: smerek dart er søt som tror han er en av gjengen, og bruker poo poo/gently caress titt å ofte for å passe inn he he.

Har hatt mye krampelatter av dette styret, så for all del ikke stopp.

 

Denne tar smerek dart på kornet, samt live videoen der han snakker til sitt eget ekko etc! endeløse gullkorn.

 

https://www.youtube.com/watch?t=106&v=FBkov8jfzpU 

 

Regner med at du sikter til meg med Something Awful. Dette har ingenting med Something Awful å gjøre, men egen mening. Uansett, burde vei feie for din egen dør før du kaller andre fjortiser. Vrøvl.

 

 

 

Siktet faktisk til denne Lilac1, men hvis du føler deg truffet så for all del.

 

Det vil alltid bli bråk når man roter i etablerte strukturer, samt på toppen av det hele har en av spillverdens mest dedikerte stalker på nakken.

Hadde det ikke vært for en naiv/fersking i magasinet Escapist tror jeg ikke dette dramalama hysteriet hadde nådd slike høyder, gud hjelpe meg enhver som driver med spill journalistikk bør ha fått med seg hvem Derek Smart er, og for ikke å snakke om kildekritikk på resten.

 

Er en grunn til at ingen andre vill ta tak i dette så langt, ved siden av Goons he he.  

 

 

For min del har aldri hørt om Derek Smart, og min kritikk av SC kommer ikke fra Escapist. Men observasjoner om hvordan ting har blitt gjort.

 

Uansett, jeg sitter på gjerdet og venter på at dominobrikkene skal falle. Det blir interessant å se hvem som får rett til slutt. Jeg håper jeg tar feil, men er stygt redd for at jeg får rett. Eneste trøsten er vel at kompiser har tjent latterlige penger på å selge "rare" skip.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...