Gå til innhold

Røykvarslere


Anbefalte innlegg

Kan bekrefte at disse røykvarslerne virker med RFXtrx:

http://www.kjell.com/no/produkter/hus-helse-fritid/alarm-sikkerhet-og-overvaking/brann-royk-gass-vann/roykvarslere/nexa-tradlos-roykvarsler-2-pk--p21130

 

Er enkelt å pille ut hyleren på dem også om en ønsker det.

 

Jeg har 8 stk uten hyler og 2 stk med.

De uten hyler gir bare varsel med Tale/SMS og de to siste skal vekke oss om alt annet går galt.

Ingen er seriekoblet hos meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan jo kaste meg på denne jeg også for jeg har til gode å finne røykvarslersystemt jeg vil bruke.. har noen prøvd housegard sitt system 1 med den fjernkontroll dingsen?

røykvarsler: http://www.housegard.com/products/optisk-brandvarnare-system-1/

fjernkontroll: http://www.housegard.com/products/fjarrkontroll-system-1/

 

jeg antar det ikke kan leses av noe som helst vi har av mottakere selv om det er 868mHz men jeg fantaserte litt om en mulighet til å hacke den fjernkontrollen så jeg kan koble på en fibaro universal sensor som leser av brannled'en og evt kan trykke på pause og locate for meg..

jeg mangler desverre fortsatt da muligheten til å se hvor det er utløst..

 

klart sjansen for at jeg står å glaner på en skjerm når det brenner er vel ikke kjempestort....

Lenke til kommentar

Fermate eller andre, kan man stanse disse fra hvilken som helst hvis de er seriekoblet?

 

+

 

Hvis ikke, hvor enkelt er det å trykke inn "hysj-knappen" når det er 4 meter opp til den?

 

Takk.

 

Å stanse dem er ikke enkelt :(

Jeg TROR de gir seg selv etter en tid men jeg pleier ikke å orke å vente på det og tar heller ut 9V batteriet.

 

De har ingen HYSJ knapp :(

Det er derfor jeg tar tatt ut hyleren på dem som jobber med HS3 for jeg vil heller ha en rolig "There is smoke detected in the old basement" (hvert 30 sekund) og alt lys på. Enn et vræl som nesten tar livet (og hørselen) av en stakkar. Særlig når det er 100 falske alarmer for hver ekte.

 

Om du seriekobler dem mister du informasjonen om HVOR det har startet og enda verre: De fyrer hverandre opp i en endeløs kjede så du må ta ut batteriet på ALLE for å få fred :(

 

Men det er klart at når det virkelig gjelder ser jeg Evelen sitt poeng. Jeg har altså valgt en blandings løsning der jeg i tillegg har egne MED hyler rett utenfor soverommet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

I går plukka jeg ned 8 stk røykvarslere (Av den typen som RfxCom kan lese og som jeg har tatt ut hyleren på) og skiftet batteri på dem.

 

Etter at de startet oppigjen oppdaget jeg at noen fremdeles var seriekoblet :(

Problemet var at jeg ikke visste hvem som var koblet til hvem og det å forsøke å "avlære dem" gjorde bare saken værre :(

Etter å ha tatt ut og inn batterier i en halvtime (og dette er ikke første gang jeg sliter med dette) bestemte jeg meg for at jeg ikke gitter å kaste bort livet mitt på å sloss mot disse. De skal UT!

 

Jeg er nå på jakt etter noen nye og har kikket litt på Fibaro sine (lest i manualen).

De ser lovende ut for de kan kobles til å kun melde på z-wave og ikke hyle som gale.

 

Er det noen som benytter dem mot HS3?

Kan en tilbakestille en alarm over z-wave?

Er det mulig å fyre alarmen med z-wave (bruke den som en "sirene")?

 

Noen som har noen andre forslag til røykvarslere?

Endret av Fermate
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...