Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe bil, er Nissan Leaf noe å satse på?


Anbefalte innlegg

hei. Eg er ung utlander som jobber fast i Bergen. Jeg har akkuratt fått ny jobb som behover å ha bil (bussjåfør). Eg har bestemt å kjøpe en elbil nissan leaf men eg har ikke nok penger for det og tenker på kjøpe det me avbetaling eller noe bilån fra banken. Eg trenger noe informasjon om ka skulle dere har gjørt til situasjonen min.

 

Også hva må jeg passer på i bilen, ka er kriteria som viser at det fortjener pengene sin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om bilen står en plass som blir oversvømt f.ex. Jeg ville gått for nordiske modeller, ikke amerikanske. For 150 000 bør du få en grei nordisk Leaf. Om du kjøper fra forhandler, pass på at prisen er med både sommer og vinterdekk.

 

Ellers så finnes det såkalte "grønne" billån til elbiler, dvs du får lavere rente pga den er miljøvennlig. Jeg vet hvertfall Gjensidige gir ut gunstige billån til elbil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478

Snakk med forhandler. De har gunstige avtaler med låneinstitusjoner. Dette fordrer jo at du kjøper hos forhandler, og det hadde jeg definitvt gjort. Gjør selv kun dette, etter dårlige erfaringer ellers. Selv på bil med nybilgaranti. Lykke til!

Lenke til kommentar

English:

The deal you get from the dealer is normally quite good. Especially the first 1-2 years.

Both in regards to % on the loan and you get a good deal on insurance.

 

I know from my own experience when i bought a Audi a few years ago that the dealer himself could adjust the  % on my loan (he had some wiggle room on the loan settings, i think there might be some sort of buffer built in so they get more with higher interest). 

 

I would first ask my bank for a general loan in regards to a car. Dont need specifics, just what you can get and how much you can get & the length of the loan.(I do have much in regards to loans & and i have a good relationship with my bank, but as far as i can recollect of the 6 last new cars i have bought, only 1 time my own bank with whom i have my daily banking & house loan,  had a better deal then the car dealership) :)

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...