Gå til innhold

Hvor kan man kjøpe Win2000 PC?


Anbefalte innlegg

Har en malerobott, med en pc med Win2000 som styrer denne, og som sikkerhet må vi ha en backup pc stående i tilfelle uhellet er ute..

Så trenger derfor en PC med WIn2000 originalt.. Skal lage og overføre image fra den gamle pc til en annen..

Kan ikke legge inn softwaren på nytt, da vi ikke har programvaren / lisens.. lagt ferdig fra leverandør på pc' der brukes i dag.. og kan ikke flyttes over.. Har prøvd..

Har tester med både Win98, og WInXp og Vista pc'r men får bluescreen..

Noen der vet hvor det står en veldig gammel pc og samler støv. ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken software/lisens er det du ikke har, W2000 eller maleprogrammet ditt?

 

Uansett tror jeg det kan by på store problemer å lage image backup av dagens installasjon for å føre over på annen pc med annet hk og så få dette til å starte opp og fungere korrekt.

 

Så, hvis du ikke har programvare eller lisens så ville jeg lagd image for å ha backup i tilfelle at harddisk ryker, og så ville jeg prøvd å finne et identisk hk på e-bay for å ha i reserve.

Lenke til kommentar

Hvilken software/lisens er det du ikke har, W2000 eller maleprogrammet ditt?

 

Uansett tror jeg det kan by på store problemer å lage image backup av dagens installasjon for å føre over på annen pc med annet hk og så få dette til å starte opp og fungere korrekt.

 

Så, hvis du ikke har programvare eller lisens så ville jeg lagd image for å ha backup i tilfelle at harddisk ryker, og så ville jeg prøvd å finne et identisk hk på e-bay for å ha i reserve.

Er lisens til robott vi mangler lisens til..

Har tatt et image av disken, men kunne tenke meg å få tak i en Win2000 PC, og prøve legge inn image..Win2000 var ikke så kritisk som WinXP med BlueScreen, og håper bare at den vil starte opp, så jeg kan få lagt inn de drivere vi trenger..

Lenke til kommentar

Det går å få tak i, men i Norge så er vi blitt flinke på å resirkulere maskinvare. Du får prøve Ebay, men slike ting koster skjorta der da det blir regnet som antikviteter fra før kristus :p

 

Spør hos noen skoler for eksempel, du kan også gå på en søpplefylling og se, en sportsklubb som bare skriver ut treningslister, etc etc. Mange som sitter på gammel maskinvare siden de ikke har behov for nytt. Du kan ringe GreenTech de samler (kjøper??) inn gamle maskiner og videreselger eller resirkulerer, det kan hende de har noe eller kan si ifra til deg hvis noe dukker opp.

 

Vær litt oppfinnsom, ringer du rundt nok så finner du en Win2K maskin til slutt. Det er nok liten sjanse for å finne en maskin ved å bare spørre her. Og ikke bare ring i nærheten av der du bor, utvid radiusen.

Lenke til kommentar

... 

Så trenger derfor en PC med WIn2000 originalt.. ...

Har tester med både Win98, og WInXp og Vista pc'r men får bluescreen..

...

 

Maskiner som orginalt ble levert med XP eller Vista, burde normalt sett klare å kjøre Win2000

 

La meg gjette, 

robot-maskinen som du lager image av, benytter seg av IDE/PATA disker, eller i "beste" fall, SATA som kjøres i IDE modus ?

XP og Vista maskinene du har testet med, har garantert en annen disk controller, og er kanskje satt opp med AHCPI modus, 

noe som er en "garanti" for blåskjerm.

 

Har du forsøkt å innstallere Windows 2000 rett på de maskinene, uten å bruke image, for å se at HW er støttet ?

Lenke til kommentar

Hvordan kan nåværende robott virke når dere mangler lisens, forstår ikke? Har dere installasjonsmedie til robott? Er det bare lisensnøkkel dere mangler? Men i såfall så må det jo være en lisensnøkkel som er brukt i nåværende installasjon. Kanskje denne kan være mulig å hente ut ved hjelp av passende programvare?

 

Det som er minst 95 prosent sikkert at er bare å glemme er din skisserte løsning med å lage image og flytte hele disken til ny maskin med annet hovedkort og så vente at den skal starte opp og fungere. Skal en slik løsning fungere så må du finne et tilsvarende hovedkort til det du har i dag. I hvertfall lignende årgang og brikkesett.

 

Edit: Finn ut hva hovedkortet ditt heter og søk på e-bay og se om du finner noe fornuftig der.

Endret av SteinarN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...