Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ansiktshår på kjæreste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

^ja, hvis du har en frittalende kompis, overlat drittjobben til ham. Tror de fleste jenter vil bli dødelig fornærmet over å få høre noe sånt fra kjæresten, men det kommer jo sikkert an på forholdet. 

Jeg var med en som pleide å kommentere alle flaws han fant på meg (ikke at det var så mange, vi var perfeksjonister begge to), og det gikk faktisk bra uten at jeg ble fornærmet. Jeg tok det som konstruktiv kritikk, og gjorde det samme mot ham, og vi ble begge to enda mer polished enn vi var fra før. Men hvis hun faktisk går rundt med dun i fjeset vil jeg ikke ta for gitt at hun er så selvkritisk, og da takler hun kanskje også dårlig kritikk fra deg. 

Lenke til kommentar

Hvis det er dun, så er det som oftest enten fordi hun er veldig tynn, eller fordi hun har en eller annen hormonforstyrrelse (som ikke trenger behandling, nødvendigvis, for eksempel vanlig hos veldig overvektige). Om hun barberer det bort, blir det bare ekstremt mye verre; nuppete og hardere. Så du får nesten bare godta at samboeren din ikke er perfekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde tidligere en bekjent som var normalvektig og frisk på alle måter, og som altså hadde noe tydeligere ansiktsdun enn andre mennesker. Det tror jeg er en arvelig variasjon, relativt uvanlig, men likevel en normal arvelig variasjon.

 

Tror det er vanskelig å gjøre noe med det, siden hårene antageligvis er for korte til å vokses bort, de er for mange til å nappes bort, og de bør ikke barberes bort heller. Det eneste er vel å gjennomgå samme type laserbehandlinger som de med veldig skjemmende hårvekst.

Da tror jeg kanskje hårene må farges svarte på forhånd for å treffe med laseren? Grøss og gru....

Du burde kanskje slå opp hvis dette plager deg ekstremt? For det er vel lite sannsynlig at du får henne til å gjennomgå laserbehandlinger som kanskje innebærer at hårene må farges svarte... (Eller er det noe jeg har misforstått?)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis hun allerede fjerner hår på overleppa er hun mest sannsynlig VELDIG klar over at hun har masse dun i resten av ansiktet.. 

Ville tatt noen runder med deg selv og tenkt seriøst over hvordan det kan påvirke hennes følelser og "trygge" følelser dere i mellom hvis du sier dette til henne. Hvis hun syntes det var enkelt og greit å fjerne dunet i tillegg til overleppa så hadde hun vel mest sannsynlig allerede gjort det (bare min antagelse).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke så enkelt å se selv om man har dun i fjeset. Du får ikke riktig vinkel og lyssetting ved å se i et vanlig speil. Hvis min kjæreste hadde en skjønnhetsfeil som 1) plaget meg og 2) kan fikses (for man KAN enkelt og greit vokse hele fjeset!), så ville jeg gjort noe. Men jeg kan jo angripe det ved å tilby meg å fikse det for ham. 

Jeg synes fortsatt det beste for deg nok er å få en kompis av deg eller venninne av henne til å ta det opp. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...